Ühistranspordikeskus vormsilasele: kõiki rikkeid pole võimalik ette näha

Parvlaev Reet. Arvo Tarmula foto

Lugupeetud Karl Kermes,

tänan teid kirja eest.

Vaatasin et adressaatideks on kõik Eestis esindatud meediaväljaanded, kuid Vormsi vallavanemat, kes seaduse järgi valda esindab, nimekirjas ei ole. Seetõttu küsin, millised on teie volitused rääkimaks kogu saare elanike eest?

Tõsi on see, et laeval Reet tekkis pühapäeva õhtul tehniline rike, mistõttu sõitis laev madalikule. Õnneks keegi viga ei saanud ja vedaja prioriteet oli reisijate ohutu evakueerimine laevalt, millega saadi ka teie kirja põhjal väga hästi hakkama. Reisijad evakueeriti Sviby sadamasse, kus politsei- ja piirivalveamet tegi edasise selektsiooni. Kõik, kes soovisid ilma autota saada mandrile ja mandrilt saarele – nende veo ka amet korraldas.

Esmaspäeva lõunaks oli Reet saadud madalikult kätte ja pukseeritud Sviby sadamasse, kus autod laevalt maha laaditakse. Edasi lepib vedaja auto omanikega kokku järgmised sammud, mille järgi ka tegutsetakse. Vedajalt laekunud info põhjal reisijad kaebusi esitanud ei ole.

Natuke laevast Ormsö – laev on olnud liinil viis ja pool aastat ja teenindanud reisijaid väga hästi. Kahjuks on nii, et iga asi, mis liigub, ka kulub ja vajab hooldust ning remonti. Ormsö korraline, igal viiendal aastal tehtav dokiremont (peamasinatel iga 15 000 töötunni järel) oli planeeritud teha kevadel enne hooaja algust, kuid kahjuks lükkus see sügisesse seoses Covid-19 tulekuga ja reisimise piiramisega. Remont jagati kaheks – korpuse ja muude seadmete remont (21 päeva) septembris ja peamasina remont (30 päeva) aasta lõpus.

Te küsite, kas Reet on ohutu töö- ja ilmastikukindel laev. Igal laeval on oma klass ja ohutusnõuded, kus on kirjeldatud, mis ilmaga on ohutu liigelda. Laeva liinile lubamise eelduseks on veeteede ameti inspekteerimine ja merekõlbulikkust tõendavad dokumendid. Kahjuks ei saa meie tellijana ega vedaja kuidagi mõjutada ilma, samas teeb vedaja kõik selleks, et laevad oleksid tehniliselt korras ja ohutud. Kõiki rikkeid ei ole võimalik ette näha ja seda sõltumata laeva vanusest.

Sain aru, et Vormsi laevaühendus mandriga on olnud viimastel aastatel väga hea ja te olete sellega rahul, välja arvatud viimased kolm kuud. Võin teile kinnitada, et hea teenus jätkub juba homme hommikul kell 6.35, kui Ormsö alustab reisi Sviby sadamast mandrile. Seega madalikule sõidust tingituna oli laevaühendus mandriga katkenud üheks tööpäevaks.

Vormsilase Karl Kermese pöördumist loe siit.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
7 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Vahur Reede, saarlane
3 aastat tagasi

Paljud probleemid saavad alguse sellest, et praegused vastutajad peavad vastutama hoopis teiste otsustajate tegude eest. Antud näite puhul pole vedajaga lepingut sõlminud mitte Ühistranspordikeskus, vaid Lääne Maavalitsus. Samas Lääne Maavalitsus pole tellinud seda laeva sinna liinile, seda tegi hoopis teine ministeerium. Teine ministeerium pole ka seda laeva tegelikult otse tellinud, seda tegi hoopis Veeteede Amet. Maksis aga laeva eest hoopis EL. Iga lüli pani asjale juurde omad tingimused ja nüüd siis vormsilased – vaatate kingitud hobusele suhu!? Saaremaa vald ajab nagu hobuse unenägu seda Möntu Ventspilsi laevaliini janti. Esimesel hankel oli ainult üks huviline – Kihnu Veeteed oma Reeduga. Teisel… Loe rohkem »

keda uskuda
3 aastat tagasi

vallavanem kirjutab üle nädala valla kodulehel ja räägib igas volikogus, et ühistranspordikeskusega arutatakse, et leida lahendusi praamiliikluse korraldamiseks. Siit loen, et ühistranspordikeskus pole kuulnudki, et on probleemid. Sõidan harva, aga kindlalt oli vähemalt korra Reedal tehniline rike ja korra jupsis tehniliste probleemide pärast sadamas manööverdades. See on ju hoiatus, et praam pole kindel. Meeskond on tasemel olnud.

vormsilane
3 aastat tagasi

Laev nelja kuu jooksul 51 päeva hoolduses 🙂 Hiidlastel paari aasta pärast laevad sama vanad, siis hakkab Regula rohkem vatti saama kui need uued.

Jens
3 aastat tagasi

Ju ilmselt ei saanudki kõiki remonttöid korraga teha! Ole ikka mõistlik! Ongi ju remondiks kah erinevad graafikud ja erinev inimjõud. Ei ole mõtet halada ja hädaldada. Kõik toimib heasti ja meeskond töine.

Kotermann
3 aastat tagasi

Remonttööd olid siis halvasti planeeritud,jääb arusaamatuks,miks ei saanud korraga neid töid teha.

Vormsi
3 aastat tagasi

vallavanemale pole mõtet saata kirja sest sellest pole tolku, tema on meil rohkem seepärast, et keegi peab ju olema. Vaadake viimast volikogu: tunnistab et küsimusest aru ei saa, aga vastab ikka. Ja aiaaugust. Aga et praamiühendusega on viimastel aastatel probleemid ja seda just suveperioodil, sellest on räägitud pikalt. Küsiga Vormsi ettevõtjatelt (mitte metsavedu ei mõtle).

Triibik
3 aastat tagasi

Saar on saar- alati võib ette tulla tehnilisi ja looduslikke muresid.Tundub, et peamine muretseja on metsamaffia- väikesele leavele ju suuri autosid ei pane.