Kuvatud 3 pilti, galeriis pilte: 9
Malle-Liisa Raigla
Rannavesi Ehitus OÜ alustas Posti tänava puude ümber kivide paigaldamist, sest talvega olid autojuhid puude kõrvale suured rööpad sisse sõitnud.
Tööd peavad Haapsalu aselinnapea Innar Mäesalu sõnul 5. maiks ja see läheb linnale koos käibemaksuga maksma 4440 eurot.
Posti tänava puude ümber kaitserestide paigaldamine oli plaanis juba möödunud aastal pärast Posti tänava remondi lõppu vaegtööna teha, kuid mullu jättis Haapsalu linnavalitsus selle tegemata. Nüüd otsustas linnavalitsus restide asemel puude ümber panna kivid.
Kuu alguses põhjendas Mäesalu kivide paneku tänavu kevadesse jätmist sellega, et projektis polnud seda ette nähtud.
Autojuhtide laiskus võitis, loodus kaotas 🙁
(näiteks: oleks ju võinud nurkadesse panna samasugused puupostid nagu puu toetuseks pandud. Autojuht näeb paremini “tasku” piire)
Kas tõesti pole selles linnaviletsuses ühtegi ajudega ametnikku? Kaua me veel peame kannatama selle Mäesalu lauslollusi?
Huvitav, et linnaviletsus võttis sellise töö vastu, mis lõhub autosid ning on jalakäijatele ohtlik. Ootan asfalti sellele lõigule, siis saab selle tee inimväärseks.
Praegu on see tee Haapsalu häbiplekk.
Lugege “Lääne Elu” vana artiklit -“Arhitekt Posti tänava projektile heakskiitu ei andnud” – ja te saate aru, et ükski seatud eesmärkidest ei ole täitunud. Ilmselt ka see viimane lootus- “Kersti Lootuse sõnul ei ole tema ideedest suurt midagi alles jäänud ja seetõttu on arhitekti ainus mure, et puud kasvama läheksid.” Kes on küll siis selle kivikõrbe autor, kes seal sedasi “majandab”? Kas tuleb otsida preemiat saanute hulgast?
See “lahendus” ei saa olla projekteerijaga kooskõlastatud ometi! Ka puud vajavad eluks vett. Peab olema piisavalt vaba maapinda, kus vesi imbub. Järeldus – puud hakkavad ära kuivama! See väike mullapind puude ümber on niigi miinimum suuruses. Toodagu pigem mulda juurde kui reste ei jõuta osta! Kinnimüürimine ei ole lahendus. Muidu tuleb järgmiseks uusi puid hakata hankima.
Mitte ainult. Tsiteerin spetsialiste….”Kasvupinnase kokku surumisel nii tallamise kui sõidukitega puu juurtest üle sõitmisel väheneb mullas makropooride hulk ning koos sellega ka mulla õhu- ja veemahutavus. See halvendab puude toitumise režiimi ning seeläbi vähendame puude vitaalsust. Õhupuudus puu juurestiku ümbruses viib puude väljalangevuse ja haigusteni ehk loome ise tingimused ohtliku puu tekkeks. Nõrgestatud puude säilitamine on alati seotud suurte riskide ja kuludega.”
Ehk see pinnas ei tohi olla liiga tihe ja peab olema vaba mehaanilisest koormusest.
Veel rohkem ‘betooni’ peatänavale?
Kas spetsiaalseid murukive ka ühe variandina kaaluti? Need jätnuks ehk puujuurtele rohkem hingamist/niiskuse ligipääsu.
Rannavesi minonid jälle omas elemendis
Kas teisiti oleks mõeldav?
Hea äri. Laome kivid puude juurtele ja küsime 4 tonni, siis korjame kokku ja küsime jälle 4 tonni. Lollakas linnavalitsus maksab ja maksab aga tulemus on lõpuks 0. Millal see tsirkus lõpeb ja mõistus linnavalitsusse jõuab? Või on kaine mõistus ka ukrainasse abikorras ära antud? Barbus läks jälle sinna reisule, toogu tagasi!
Saa esmalt ise kaineks!
Rahvas on nad valinud, selline oli rahva enamus tahe.
On olemas küll variant kus kaitserest on kaetud kividega aga antud juhul tundub piltidelt, et tüübid laovad lihtsalt juurekasti sillutuskive. Krt. keegi seal järelvalvet ka teostab või teevad tüübid nii nagu odavam ja mis endale parasjagu pähe kargab? Projekti järgimisest ei maksa siinkohal vist rääkidagi….
Töömeest antud juhul ei maksa siunata nad täidavad ainult korraldust, mille linnavalitsus andnud
Ei pidanudki silmas konkreetset töömeest vaid seda, kes selle jama eest vastutab.
Just nii. Ammu teada!
Aga kust kivid tulid?
Millal see posti tänav lõpuks asfaldi saab
Ei jõua ka ära oodata
Tohoh, nüüd tuli asfalti igatus tagasi? Kus see vana väärika linna jutt nüüd jäänud on? EI pidavat asfalt ju sobima. Otsustage ära ükskord, muidu jääbki ketrama asfalt kivi asfalt kivi asfalt kivi