Lihula koolijuht annaks väikesed koolid erakätesse

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Lihula gümnaasiumi direktor Siret Kesküla jätaks Lääneranna valda kindlasti alles kolm kooli – Lihula gümnaasiumi, Varbla põhikooli ja Koonga põhikooli. Algkoolid võiksid võimalusel jätkata Lõpel ja Virtsu-Kõmsi piirkonnas.

Metsküla kool ja emb-kumb – Virtsu või Kõmsi – läheksid kinni. „Kui „väiksemad kogukonnad” soovivad jätkata praeguse süsteemiga, siis tuleks leida lisarahastuseks koolil endal võimalusi,” leiab Kesküla oma kirjas Lääneranna vallal

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

7 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Mati Põdra
8 kuud tagasi

No erakooli mõte pole ju iseenesest üldse paha – kui nüüd näiteks kasvõi Pärnu Sütevaka peale mõelda.

Õpetajate palgaraha tuleb nii ehk teisiti riigilt, huvihariduse ja huvitegevuse toetus samuti. Väike õppemaks distsiplineerib (ja selle saaks nii ehk teisiti maksustatavast tulust maha arvestada). Nii üldiselt võttes ongi Eesti oludes just erakoolid hariduse avangard. Teeme ära, saab ehk mõne ärksama lapse vallakeskusestki minema tõmmata.

Kui
2 aastat tagasi

koole sulgeda ja kokku tömmata, sel juhul tuleks ka vallamajas ametnike arvu kahandada

mis asja
2 aastat tagasi

erakätesse ? Nagu praegu on hooldekodud või ? See oleks küll vimane asi,mida tegema peaks

Erx
2 aastat tagasi

Eestis peaksid kõik koolid erakätesse minema. See aitaks kogukondi paremini koos hoida ja suurendaks konkurentsi kvaliteedi tõstmise nimel.

Mnjah
2 aastat tagasi

Milleks on siis KOV-i vaja kui nad ei suuda pakkuda algõppes kodulähedast haridust? Kõige õigem on koolivõrk kogu täiega anda riigi kätte, samas tuleb viia läbi koolireform ja vajalikud struktuursed muutused.

Arno
2 aastat tagasi

Väga mõistlik ja demokraatlik ettepanek !! Ning mis peamine- lastele (ka õpetajatele)parim,ses väikeses koolis on õpetajatel aega ja võimalusi lapsi paremini õpetada.

Jana
2 aastat tagasi
Reply to  Arno

Ega ka Lihulas pole mõtet gümnaasiumit enam pidada. Parem tugev põhikool, kui vinduv ja nõrk gümnaasium.