Turba-Risti raudteelõigu ehitus võib alata sel suvel

Andra Kirna

andra@le.ee

Ellamaal hakkavad rongid üle Ääsmäe–Haapsalu maantee sõitma üle kõrge viadukti. Foto: Urmas Lauri

Ellamaal hakkavad rongid üle Ääsmäe–Haapsalu maantee sõitma üle kõrge viadukti. Foto: Urmas Lauri

AS Eesti Raudtee kuulutas sel nädalal välja Turba–Risti raudteelõigu ehitushanke, raudteelõik võiks valmida 2024. aasta lõpuks.

„Meil on hea meel Haapsalu elektriraudtee ehitusega edasi liikuda,” ütles Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. Tema sõnul lõppesid selle aasta alguses projekteerimistööd ja nüüd sai välja kuulutada esimese ehitushanke Turbast Ristini.

Turba–Risti ligikaudu 13,5 km pikkuse lõigu ehitus hõlmab muldkeha, rööbastee, ülesõitude, ülekäikude, tunnelite, piirdeaedade ja ooteplatvormide ehitamist. Sama hanke raames rajatakse Ellamaa kanti üle Ääsmäe–Haapsalu maantee raudteeviadukt ning rekonstrueeritakse raudteelõigule jäävad truubid ja sillad.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
25 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Roheline
2 aastat tagasi

Tänapäeval räägitakse üha rohkem keskkonnasõbralikust eluviisist. Paljud inimesed on oma korteri Kastanisse ostnud just sellepärast, et seal on rahulik, looduslähedane keskkond. Lastel on hea õues mängida, metsast marju korjata, lihtsalt end hästi tunda. Kuigi keegi idioot lasi mõni aasta tagasi ära trimmerdada metsatuka mis asus Kastani 26 ja 28 vahel. Enne seda kasvas seal palju mustikaid ja pohli. Võib olla saaks ikka selle Vahtra tänava pikenduse ära jätta.

Misasja
2 aastat tagasi
Reply to  Roheline

Ostetud on sellwpärast, et valikut palju pole. Kes tahaks küll kastanis elada, nalja teete või?

Põliskastanlane
2 aastat tagasi
Reply to  Misasja

Enamus Kastani majade elanikke elab seal majade valmimise ajast ja seal on tekkinud omaette kogukond kes on sealse eluga väga rahul. Arvamus, et kes tahaks Kastanis elada on naeruväärne, näitab selle arvaja enda üleolevat suhtumist antud piirkonda ja vähest empaatiavõimet.

Misasja
2 aastat tagasi

Paistab nii, et lugeda oskate, aga loetud tekstist arusaamisega ei ole hästi. Kommenteerija väitis, et inimesed JUST sellepärast ostavad kortereid kastanisse, et sealkandis väga kena igavene looduskeskkond peaks olema. Mina väitsin, et see nii ikka päris ei ole. Mitte midagi üleloomulikku või olevat srlles ei ole, ainult faktid, faktid ja veelkord faktid. Püüdke aru saada, palun teid!

Tarmo Ross
2 aastat tagasi

AS Eesti Raudtee teeb täiesti õigesti,et laseb Ellamaale raudteeviadukti ehita-
da: mida vähem raudteeülesõidukohti,seda ohutum autoga liiklejatele ja tegelikult
ka rongisõitjatele,eriti,kui tegemist on elava liiklusega maanteega.Mitmel pool Ees-
tis on taas valitud tõkkepuudega varustatud ülesõidukohtade kasuks,ent ristumine
eritasapindadel,nagu ka siinjuures oleval Ääsmäe-Haapsalu maantee puhul,on
kahtlemata ainuõige lahend,ehkki ka kulukam,aga ikkagi õige.Niisamuti ka raud-
teelõigule jäävate truupide ja sildade rekonstrueerimine- vanad olid juba ajast ja
arust ning kui reisirongid ja kaubarongid panna kiiremini sõitma,muutuks nende
kasutamine ehk isegi ohtlikuks,seega on tulnud aeg teha ka siin ehitus-tehnilisi
muudatusi.Ja võimaluse korral pikendada ikkagi ka elektriraudteed Ristini.

Murelik
2 aastat tagasi

Kui raudtee ükskord Haapsalusse hakkab jõudma, siis tekib Kastani t elanukel suur probleem. Nimelt : Kastani t majade piirkonda on planeeritud peatus. Aga,et sinna peatusesse jõuda, tahetakse rajada Vahtra t pikendus kuni raudteeni ja sealt pööraks garaažide tagant tee edasi kuni suure trummini. Kastani t elanikud on harjunud rahuliku looduslähedase keskkonnaga kus laulavad ööbikud ja kohisevad puud. Siis oleks selle kõigega lõpp. On pakutud,et võiks teha läbimurde Kastani tänavalt nn. Orja teelt raudteeni (tee mis viib otse endise MEK i aiani). Seda teed võiks laiendada ja oleks elanikele müravaesem. Samuti saaks seal rajada ka parkla raudtee äärde. Kõige kurioossem on… Loe rohkem »

Kadakas
2 aastat tagasi
Reply to  Murelik

Mida sa vingud nagu eit.Mitu korda see rong sul päevas sõidab,et see nii jubedalt seda rahu häirib?Peale selle on tegemist elektriraudteega mis on vähem mürarikas.

Murelik
2 aastat tagasi
Reply to  Kadakas

Mitu korda? Plaamitud 6 korda päevas, pluss suviti öine lisareis. Arvatavasti tuumajaamaarendusega ka kaubarongi liikumine lisaks. Ei ole vähe ma ütleks.

Arno
2 aastat tagasi
Reply to  Murelik

Tuumajaama arendus, kas tõesti Haapsalusse !? Kas tõesti näevad silmad seda ilmaimet. Ja kaubarongid hakkavad liikuma ? Huvitav, mida nad Haapsalusse vedama hakkavad ? Kivisütt, bensiini, masuuti, lennukikütet, puitmaterjale, soola “Kooperatiivi Pargi ladudesse, ehitusmaterjale. Ja Haapsalu teraviljasalvest valmistoodangut, külmutatud kala ja liha NSVl avarustesse. Ah, muidugi, ka sõjaväe ešelonid. Kõik see oli, kuid õnneks on juba peaaegu unustatud minevik.

Murelik
2 aastat tagasi
Reply to  Arno

No alkoga pole siin midagi pistmist. Üks võimalikest kohtadest kas esimese või teise tuumajaama arenguga on ju paldiski kõrval väheasustatd läänemaa, siin on vett ja kuna raudteeühendus saab hoo sisse, siis on see täiesti reaalne lähitulevik. Minuarust vägagi hea projekt. Parem kui tuulikud minuarust. Kui nüüd keegi jälle nutma hakkab et mitte ainult minu õuele, siis tuumaelektrijaama asukoht pole Eesti mõistes määrav, midagi juhtudes, mis kaasaegsetel on võimatu, jõuab mürk üle maa ju. Sõna tuuma on vist hirmutav, aga see pole ju enam see mis aadtakümneid tagasi. Külmutatud kala läheb ju praegu rekkadega, mis mnneks ei lähe. Ei taha arengut… Loe rohkem »

...
2 aastat tagasi
Reply to  Arno

Lääne Kaluri preservid, vot nende vedu hakkab käima raudteel.

uskumatu Toomas
2 aastat tagasi
Reply to  ...

Huvitav, kust see Lääne Kalur oma preservatiividega järsku välja ilmus? Väga naljakas.

Nali
2 aastat tagasi
Reply to  Arno

Meie metsa hakkavad sadamasse vedama, et seda hiljem põhjamaadelt kalli raha eest tagasi osta. See ainult minu mõte, fakte pole.

Taadu
2 aastat tagasi
Reply to  Murelik

Jube, mida alko inimese ajule teeb

Murelik
2 aastat tagasi
Reply to  Taadu

Aa ärge tarbige niipalju siis, et ajudele hakkab ja midagi aru ei saa! Lihtsalt võtke vähem või üldse mitte. Siin kurtmine teid ei ravi.

Marika
2 aastat tagasi
Reply to  Kadakas

Teil on kodus kaaslaseks vinguv eit? Ei tasu naisi solvata, juu ise oled oma õlletamise ja peeretamisega vingumise ära teeninud!

Jaan
2 aastat tagasi
Reply to  Murelik

Tead avaldan saladuse see rong ei tule kunagi enam Haapsallu.Need plaanid venivad kui kummipael.Aastad muudkui mööduvad ja tähtajad lähevad eest.
Kui seda oleks tahetud siis see rongike juba vuraks Haapsaluvahet.Aga mõnele tegelasele siin vaja iga nelja aastatagant ennast promoda riigikokku ja nagu näha see lubadus toob hääled ka saja aastapärast veel .Ainult siis uued häälte kogujad juba.

Huvitav naljatilk
2 aastat tagasi
Reply to  Jaan

Tead teil on ju tekstis loogikaviga, kui iga nelja aasta takka tehakse enne valimisi 10 km raudteed, siis lõpuks ta jõuab koju ka. Matemaatika on loogika alus. Koolis oli vist raskevõitu?

Arvos
2 aastat tagasi
Reply to  Jaan

Turbani ka seni ei tulnud kuni tuli.

Arno
2 aastat tagasi
Reply to  Murelik

Vabandust. Kas te olete kuulnud, kui vaikselt praegu rongid sõidavad ? See pole müra, vaid pigem sahin. Vana auto plärin, või mõni moorratas tekitab müra oluliselt rohkem+väljaheitegaasid. Ja, ei ütleks, et isegi koledad, NSVL aegsed diiseljubedused suurt ja koledat müra tekitasid. Tõesti oleks kole, kole, kui Haapsalusse loodaks “sõlmjaam”, kus toimuks ööpäev läbi raudtee ešelonide kokkupanek. Vot siis oleks kolinat küllaga.

Huvitav naljatilk
2 aastat tagasi
Reply to  Arno

Pakun, et kaasamõtleja arvas rongide liikumisel tulenevat vibratsiooni, mis on igaühele selge, et trassi äärsetes majades see mürin ka tubadesse jõuab. Majad ei ole kummipatjade peal, niipalju võiks teada. Puhas füüsika, sadu tonne liigub akna alt mööda, kuid nüüdsel ajal on see ju ainult sahin 😄😄😄😄 Absurd!!! Koolitee oli raske veel lalallalaa

...
2 aastat tagasi
Reply to  Arno

Ja eriti vaikselt sõidavad elektrirongid.

Arvos
2 aastat tagasi
Reply to  Murelik

Kastani tänava elanikud harjuvad ümber, muud midagi.

Marika
2 aastat tagasi
Reply to  Arvos

Päris rumal. Asi pole ju ümberharjumises, vaid rahas. Kuid siiski tuleb inimesele veel üks võimalus alati veel anda, nii et küsin, kas teiemeelest kinnisvarahinnad sealkandis kallinevad või pigem langusetrendi näitavad tulevikus sellise uudise peale?

Kastani tänava elanik
2 aastat tagasi
Reply to  Arvos

Kas te ei saa aru, et jutt ei käi mitte raudteest endast vaid nendest sõiduteedest mis kastani 26 ette tuleb ja kogu senise idülli kaotab. Tee raudteeni tuleb teha Ohvri teed pidi mitte elumajade vahelt. Ja miks linnavalitsus seda kõike varjab ? Raudtee töötas ju ka vanasti siis kui enamus maju oli juba olemas ja ei häirinud.