9

Maavanem: Raudtee hoiaks Läänemaad elujõulisena

Riina Tobias

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Innar Mäesalu. Foto: Arvo Tarmula
Innar Mäesalu. Foto: Arvo Tarmula

Lääne maavanem Innar Mäesalu rääkis tänases “Terevisioonis”, et Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee ja rongiliikluse taastamine aitaks Läänemaad elujõulisena hoida.

Mäesalu sõnul liigub praegu Läänemaalt Tallinna tööle sadu inimesi päevas.”Kui me räägime Läänemaa mõttes ja kuidas ühte regiooni elujõulisena hoida, et inimesed sealt ei lahkuks Tallinnasse tööle, siis see on minu arvates üks väga oluline komponent,” rõhutas Mäesalu raudtee vajalikkust.

Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee ja rongiliikluse taastamise komisjon alustas oma esimesel koosolekul läinud reedel rongiliikluse taastamise ametlike ettevalmistustega. Tutvuti taastamiseks tehtud uuringute, analüüside ja raudteelõigu taastamise üldise taustaga ning lepiti kokku, et maavalitsus koostöös Risti, Taebla ja Ridala valdade ning Haapsalu linna esindajatega käivitab ettevalmistusi teemaplaneeringu algatamiseks.

Komisjon tegi maavanememale ettepaneku esitada raudtee ehitamise taotlus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et lisada see transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavva.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
alustuseks tulge
alustuseks tulge

maapeale tagasi ja taastage normaalne bussiliiklus Haapsalu ja lähivaldade ja tõmbekeskuse Pärnu vahel, siis võite edasi unistada

Eestimaa Blogi
Eestimaa Blogi

Hea tahtmise juures saab alati asju lahendada juurdeveoliinidega, kindlasti ka linnasiseselt. Võimalik Õhtukalda peatus aitaks samuti veidike.
Kindlasti on elujõulisuse koha pealt oluline ka turistide elu mugavamaks teha, seega väga oluline Rohuküla suund. Eriti, arvestades võimalusi, et hea transpordi korral saab turist kiiresti liigelda Tallinna, Saartele ja loomulikult ka kaugemale. Mii võiks paljud tulle saartelet kasvõi päevaks linna külastama ja veeringuid jaotama…
Kui hr Georg viitsib, võib mulle ka blogisse küsimusi esitada.

Georg
Georg
Pole Su jutt veenev (kahjuks). Kas juurdeveoliinidega lahendamiseks on hea tahe olemas? Või on selleks ka tasuvusuuringus kate arvestatud? Jäi ilmselt raadiost mõned päevad tagasi kõrvu, et raudtee vajaks minimaalselt kompensatsiooni, kui üldse. Järelikult peab olema tehtud tasuvusuuring. Kas sellega on võimalik kusagil tutvuda? Kes või mis sellel raudteel kulgema hakkab? Mujal tööl käijad või turistid? Kui elan Mulla tänaval, töökoht on näiteks Laagris ja rongi ajad (minek ja molutamiseta tulek) klapivad, siis oleks norm.pileti hinna juures ju väga hea. Kui aga elan Sinalepas ja töökoht on Lasnamäel, siis kipub igati hapuks minema. Turismi pool tundub ka kahtlane aga selles… Loe rohkem »
Georg
Georg

Kui see tõesti maakonnale elujõudu juurde annab, siis andke takka. Aga palun selgitage seda, ka tavakodanikele, milles see elujõud peitub. Võib-olla on need selgitused seni liiga keerulised olnud, ma küll pole asjale pihta saanud.
See, et Haapsalust Tallinna mugavalt ja turvaliselt sõita saab on ju poolik lahendus. Kuidagi peaks need sajad Tallinnas tööl käijad ka raudteejaama jõudma ja raudteejaamast edasi. Kui see pool oleks ka mugavalt lahendatud, siis oleks vast asjal jumet. Seni tundub küll mõtetu projekt olevat.
Las siis mõni raudtee fanaatik paneb siia mõne selgitava kommentaari.

mälu
mälu
usun
usun

et rannalaevaliikluse taastamine aitaks oluliselt läänemaad elujõulisena hoida, esimesed sammud on seda tõestanud, tule viimine Tallinna ja kirja viimine rootsi kuningale on ehedad näited jaalade, kaljaste ja muude rannalaevaliikluse vahendite üleolekust raudteeliikluse ees. sisemaal paneks aga elu käima postijaamade taastamine ja iganädalaste simmanite pidamine (näiteks, kui mitu kõrtsi jõuab inimene või seltskond nädalavahetusel maakonnas läbi käia ja seal klaasi tõsta )

Muhk Lohk
Muhk Lohk

Raha on ikka hirmsasti meil siin riigis. Laseme olemasoleva raudtee kellelgi vanarauaks müüa, nüüd ehitame uuesti üles ja kasutult seisma ta jääbki. Kes hakkab seal küll sõitma reisirongiga, kes hakkab küll seal kaupa vedama kaubarongiga?? Vastus: väga üksikud ja väga pisteliselt. Kes hakkab neile kuludele peale maksma? Ju siis riik, kui nii palju raha on.

Tallinnlane
Tallinnlane

Maavanem kuldsed sõnad, kuldsed sõnad! Olete õigel teel! Enne teid on seda “relssi” tagunud palju mehi, kuid nagu näete tulemusteta.
Tore, et jälle “lisatakse see transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavva.”

Lootus sureb viimasena.
Aga võibolla kiirendaks raudtee kavandamist tõsiasi, et järgmine EV president valitaks (loe määrataks) Haapsalust? Ja loomulikult presidendi maja (loe kodu) asuks Haapsalus?
Vot siis saaks raudtee ehitus Haapsallu alles hoo sisse, siis saaks väiksemad “asjapunnid” kiirrongiga ostse presidendile külla sõita.President nüüd küll vaevalt rongiga sõitma hakkab, aga kes teab? kes teab?
Ei peaks veel 20 aastat seda raudtee ehitust ootama.
Ainet mõtiskluseks!

tea
tea

mismoodi see raudtee taastamine aitab ka sellele, et inimesed ei läheks tallinna tööle.. IRW!!!

wpDiscuz