Raudteemuuseum valmistub rongiliikluse tulekuks

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Direktor Talis Vare sõnul on raudtee- ja sidemuuseumi selle aasta ülesanne ekspositsioonikava loomine. Urmas Lauri

Direktor Talis Vare sõnul on raudtee- ja sidemuuseumi selle aasta ülesanne ekspositsioonikava loomine. Urmas Lauri

Haapsalu raudteemuuseum on leidnud lahendused, kuidas paigutada muuseumi veerem ümber nii, et rongiliikluse taastumisel reisirongid ja muuseumieksponaadid üksteist ei segaks.

„Ega selliseid muuseume maailmas palju pole, kus rong sõidab otse muuseumisse sisse,” ütles raudtee- ja sidemuuseumi juht Talis Vare.

Kui praegu on 414 jooksevmeetrit muuseumile kuuluvat veeremit ehk teisisõnu 29 vagunit, vedurit ja dresiini mitmel pool jaamahoone ees ja ümbruses rööbastel, siis nüüd on muuseum leidnud koha väliekspositsiooni jaoks.

Artikli lugemiseks tellige digipakett või logige sisse!

13 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
vajalikkus
1 aasta tagasi

Ei saa ka aru, mis valu selle rongiliikluse taastamisega on. Bussid liiguvad ju piisava tihedusega, rongiliiklus ei saa kunagi olema nii tihe ega paidlik. Rongiliikluse taastamine oleks hullumeelne, mõttetu ja eelkõige tohutu kallis.

Karjuv vajadus on hoopis korraldada Haapsalu linnasüdamest möödasõit ja tagavara pääs (Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Rohuküla), tegelge parem sellega!
Raudteetammi võiks kasutada Randsalu ojast alates Lihula mnt-ni pääsuks.

oijah...
1 aasta tagasi

no mis värk nende rongidega on? Lahe, tore ja vahva ei ole argumendid.
Küll vingutakse, et metsad võetakse maha, maakera keeratakse tagurpidi, tuulikuid tahetakse teha- ja siis selline asi on “täiesti ok”

Mart
1 aasta tagasi

Nüüd, kui reform saab uuesti võimule, tuleb ka rongimõtted unustada.

Agu
1 aasta tagasi
Reply to  Mart

Ennem valimisi võibolla lubavad ka ikka midagi

Oijah
1 aasta tagasi

Muuseum ka luuludega? Kuskohast see rong tuleb? Ei tasuks napsitamisega liiale minna jäävad olulised asjad märkamata nagu näiteks, et rongi jaoks on vaja peale veduri ka veel liipreid ja relse ning peale selle on neid ka vaja mingisele kindlale alusele paigaldada. Väga suur projekt!

jah
1 aasta tagasi
Reply to  Oijah

Ei tohiks seda olematut rongi niiväga koguaeg oodata. Tekitab stressi, kui jälle edasi lükatakse see projekt. Valitsus ei saa pinsirahagi kokku, et seda natukene tõsta, mis raudteest siin räägime.

Arvos
1 aasta tagasi
Reply to  jah

Tee proportsioon selgeks. Kui suur on “pinsiraha” kulu igakuiselt ning “kui palju läheb maksma “natukene” tõstmine.

jah
1 aasta tagasi
Reply to  Arvos

kulu igakuiselt peab olema katteallikaga kaetud ju, see ei ole nii, et iga kuu läheb säästudest miinusesse. Aga milliseid igakuiseid katteallikaid kuludele pakub see rongiühendus? Mismoodi saab kulud kaetud? Tee proportsioonid selgeks!

hallo Oijah
1 aasta tagasi
Reply to  Oijah

Mis kell väljub viimane buss Tallinnast Haapsalu suunas? Mitu inimest on saanud surma Ääsmäe ja Rohuküla maanteel pärast 1995? Ons siis keegi peale reformi lume peale bussiliine ehitanud? Mine võta tabletid ära ja palu perearstil end klaviatuurist eraldada.

Postimees
1 aasta tagasi
Reply to  hallo Oijah

Võin vastata.. Oijahile objektiivselt aga ilma luulumõteteta… 🤪
Tallinnast Haapsallu väljub viimane buss kl. 20.50
Ja,et inimesed surma saavad autoliikluses, sõltub mitte rongiliikluse puudusest, sest Tallinn-Tartu rong kihutab 160 km.tunnis katkematult, aga ikka on automaanteel laipasid antud strassel kümnete kaupa aastas…
Kõik taandub ikka sellele, et äraostmatu adekvaatse arsti poolt kirjutatud korras pööningu tõendit vajab nii autojuht, Haapsalu rongi ootaja kui Riigi ametnik…
P. S
Minul on mõistus korras igati

kadakas
1 aasta tagasi
Reply to  Postimees

Vale.Tallinnast Haapsallu tuleb viimane buss kl 21.Haapsalust Tallinna aga 20.50.

Sass S
1 aasta tagasi
Reply to  hallo Oijah

15. jaanuaril oli Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla maanteel Risti lähedal Jaakna külas avarii

midagi nagu paistab
1 aasta tagasi
Reply to  Oijah

Rong tuleb vist Talsinki tunnelist.