Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Kahel järjestikusel sügistalvel tehtud liikluskoormuse loenduse järgi sõidab kolmest Haapsalu vanalinna suunduvast teest enim autosid Metsa tänaval.
Inseneribüroo Stratum loendas Haapsalu linnavalitsuse tellimusel liikluskoormust Metsa, Kalda ja Posti tänaval mullu 7.–15. novembril. Tunamullu mõõdeti Metsa ja Kalda tänava liikluskoormust 14. ja 15. detsembril.
Minul on aga selline küsimus, et millal lõpuks linn uue peatänava(pean silmas Metsa tn.) korda teeb? Terve Suklese valitsemise aja pole seda suudetud teha. Äkki uus linnapea suudaks seda teha? Muidugi juhul kui Sukles linnaeelarvelist suitsiidi ei tee ja uut LV hoonet ei ehita.
Ja rahvas ootab siiani läbimurret Uuemõisast mööda ranna äärt Vee-Vaba tänava risti…mida lubati seoses uue rajatava veekeskusega samasse kanti…..projektki oli juba olemas…aga mida pole on veekeskus….sama lugu endise lihakombinaadi krundile lubatud uusehitusega….Vaikus ???
Sedapuhku võib vast Debiilikuid linnavalitsusest tänada…XXI sajandil ehitada tänav, kus autoga sõita ei saa ja selle eest preemiat saada???
Te võibolla ei mõista euroroheliberaalide suunda. Linnade keskused autovabaks on üks suundadest ja Eesti tahab ju olla tublimatest tublim. Õlim eesrindlikus on õpitud vanadest pioneeri ja komsomoliaegadest ju. Noh võin muidugi ka eksida, aga mis see muud on, linnade peatänav teha ebamugavalt kitsaks ja raskelt läbitavaks. Otsene rohelillade soovunelm. Muide sarnast ilmingut on näha ka põhjanaabri juures.
ja mida põnevat on südalinnas autoga teha? Eriti Haapsalus, kus praktiliselt kogu elu käib kilomeetrise jupikese peal. 10-15 minti jalgsi ühest otsast teise.
Ja kellel vaja, saab seal ka praegu väga edukalt autoga oma asjad aetud.
Peaksite ikka teadma, et eestlane olla autousku rahvas! Oma rahva vastu minna, no ma ei tea. Kopeerida mingite eurosuurlinnade ideid selmet enda inimeste heaolu pärast muretseda on vale. Pealegi, alati ei pea asju ajama. Linna peatänaval oleks ka lihtsalt niisama väga tore kruiisitada ja vaadata inimesi kes kellega käib ja mis seljas on ja samas näidata teistele oma uhket masinat. Lõbu peab ka olema, aga mitte koguaeg asju ajada. Jalakäijaid pole keegi takistanud, milleks peab autojuhte kiusama koguaeg? Jalgsi võib käia loomulikult, aga peab saama ka normaalselt autoga sõita.
linna peatänaval saab kruiisida väga lahedalt. Autoga linnas lõbu pärast logistamine on üks lollakamaid ajaviitmisviise üldse. Esiteks lõhud autot, teiseks reostad oma külma mootoriga lihtsalt õhku.
mida ajad? Mis külma mootoriga, mu masinal pole vaja mootorit soendada appikene, tule kaasaega krdi nõuka kolhoosnik! Inimestel on juba elektriautod, kui ei teadnud!
ja misks sul oli vaja elektriautot? mis vanal viga oli? Iga uus auto, seejuures eriti elektriauto, saastab keskkonda oluliselt rohkem, kui olla oma vanale autole hea peremees.
Mõte on siiski selles, et inimesed rohkem jala käiksid. Omal tervi parem, autol tervis parem- kokkuvõttes kõigil parem.
Juhuslikult paikneb antud tänava otsas ka haigla. Kas kõik haiged peaks ka siis jalgsi käima hakkama? Samuti on ju ülitore murtud luudega logistada mööda munakive kipsi panema…..
Miks peab linnas autoga sõitma? Mingi njuujork vä? Hea ja rahulik, kui pole auto.edesid laiamas!
Tule mõistusele. Jätan jah auto Rannarootsi parklasse ja marsin tahalinna tööle…või tõesti arvad, et tulen need esimesed 10. km ka jala, et Uuemõisa saada.
Küll mõnel on ikka veidrad arusaamad ilmaelust…
Mõnele ongi linn oma kodutänava ümbrus,
Miks mitte? Trenn tasuta ja hea tuju pealekauba.
Autode liikluse oleks saanud peatada ka mõne liiklusmärgiga. Kas selleks pidi kiviladumiseks miljoneid kulutama.
et paned linna peatänavale telliskivi märgi ette või?Hea, et meil selliseid kuskil otsuseid vastu võtmas ei ole. Jumal hoia tõepoolest!
Miks ka mitte, piisab lihtsast liiklusmärgist 152 “Ebatasane tee”. Selle märgiga saaks vähemalt hoiatada linna sissesõitvaid külalisi.
Miks mitte!?
mis neil üle jääb? Peatänav tehti ju nii heaks, et seal põrutab neerud lahti.
…kas ikka on…
Metsa tänavale ka need imelised kivid maha ja siis on kalda tänav suurima koormusega.
Posti tn. kõnnitee on vihmase ilmaga ja ka musta jääga ja ka talvel lumega mega libe. Olen näinud palju kukkujaid igal aastaajal kõnniteel just. Sest kivid on nii siledad ja libedad. Ka mina olen kukkunud juba mitu korda, kuid õnnelikult õnneks. Rattatee, kus on asfald on natukenegi parem kõndida, et libe pole, kuid siis peab hoolega rattureid jälgima, kuna need sõidavad meeletul kiirusel. Posti tn. on aga palju hoove, kust sõidavad sisse -välja autod sagelt ja siis need ratturid, kes ei näe ega kuule, kui hoovist tagurdab auto välja. Oi, appikene.
Issver milline põhjendamatu hirm. Kas teie olete haige? Neid psüühilisi häreid saab tegelikult vist ravida ka, vähemalt tunnen ühte kellel pidevalt paanikahäire, talle kirjutati mingid rohud juhuks, kui hakkab hoog peale tulema, siis rohi aitab mõneks ajaks. Päris jama küll nii elada, aga mis teha, need kaasaegsed haigused. Suured põhjendamatud hirmuhood, nagu teilgi paistab olevat. Mõtlen päris tõsiselt, kui nii tihti teil juhtub, siis pöörduge abi saamiseks peretohtri poole. Muidu jäävadki rattad valgusekiirusel sõitma jne. Edu ja tervist!
Teil paistab olema rikkalikult kogemusi vaimse tervise valdkonnast, kas Seewaldist saadud?
Lugege hoolikamalt! Kirjutasin ju tuttavast, kellel oli päris suur mure. Tasapisi on paranenud, ma loodan, et on.Tõin näite lihtsalt, sest kuidagi sarnane tekst tundus olevat.
Jooge suhkruvett!
Haapsalus autoga sõita on päris jebimine, kuid sõidetakse ikkagi.
Noo autosid tuleb ju iga kuuga juurde ja kasvavas tempos kusjuures. Kuskil oli statistika ka üleval. Kuid linn jääb väikseks ja teid pole laiendada mitte kuhugile. Huvitav mis saab edaspidi, sest autoga on mugav ju isegi pool kilti sõita, ei saja vihma pähe ja toidukotte ei pea käe otsas tassima jne. Kaubsi parklat vaadake, paras nn jebimine, ka selveri oma hakkab varsti väikseks jääma. Praegu suure lumega oli juba päris ekstreemne parkida, kui tahtsid lähedale toidupoele.
Lisaks sellele, et Posti tänav on läbimatu autodele, pole seal ka jalgsi suurem mõnu liikuda. Kergliiklusteega ahistatud jalgtänav ei kutsu jalutama. Nii et pole seal hõlpu ei autoga, rattal ega jalgsi.
To endine…: Hea sõnastus – ‘kergliiklusega ahistatud jalgtänav’! Samahästi võinuks juba enne remonti Posti tn. kõnnitee valge pidevjoonega kaheks tsooniks jagada.
Omalt poolt küsin autoloenduse taustal, kas osa automobiliste ei pidanud mitte jalgratturiteks muteeruma? Haapsalu on ju väike linn, metsa need autod, elagu uued rattateed! Vastan ise. Peab juhtuma mingi üleilmne katastroof, et jalgratas Eestis üldrahvalikuks liiklusvahendiks muutuks.
Varsti on bensuhind viis euri, siis näeb.
Unusta Euroopa ja nende jalgrattad.Tule koju ja vaata- jahedad ilmad,pikk sügis-kevad,vihmad, talve tuisud.Küll on auto vajalik.kui vaid oskad juhtida.Tänavad olgu inimestele ja nende vajaduste järgi ehitatud.Posti tänav on linna häbi- kellelgi pole mugav liikuda seal.Vaiksed kõrvaltänavad saavad liiga suure koormuse, pole planeeritud selle jaoks. Kahju Metsa tänava kenadest puumajades-liiga saastet seinile.
Mis selle peatänavaga siis saab? Jäetaksegi nii? Proovisin ka sõita seda. Tõepoolest tekib väike hirm, et miskid poldid raputab masinal lahti. Korralik konarlik tee ikka, väga konarlik. Muidu kena, aga sõita seal küll ei taha autoga. Päris kahju kohe tegelikult, et see nii läks.
Näide samasugusest projektist oli Kuressaare keskväljaku näol juba ees – paraku küll negatiivne. Kohe peale valmimist parandama hakatud plats on tänaseks veel ulatuslikumalt ära vajunud, siin ei aita kivide vahetus, kogu krempel tuleb ümber teha. Selline on tulemus, kui projekteerijateks on välismaad järele ahvivad tibid.
Kas seda kuidagi freesida või midagi teha ei saa, et siledam oleks? Ega vist. Kas ajapikku vajub siledamaks? Ega vist.
To Nii on: Uus sillutis koosneb suuresti vuugivahedest, mida seal freesida? Kui tahad vaatepilti võrrelda sõjaeelse/järgse Posti tänavaga, otsi ajapaik.ee’st vanu Haapsalu fotosid. 1940/50-tel marsivad laulu-ja tantsupäevalised munakividel päris rõõmsalt. Tänav pole 100% tasane, kuid kivid on minimaalsete vuukide ja sujuva üleminekuga. Sama, 1930(?)-l paigaldatud sillutis hoidis Posti tänavat 2020 aastani. Vaid asfald oli lisatud. Kas praeguse tee üleasfalteerimine ka hea tulemuse annab, pole kindel.
Sellist kivi-tänavat ei asfalteerita niisama üle, ikka põhjalik ümberehitus aluskattest alates.
Kruusapadi alla ja asfalt peale, aga sellisel juhul jäävad parkimistaskud madalamale, kui sõidutee ja väheusutav, et üldse keegi mingit asfalti sinna paneb, ainuke odavam lahendus oleks vast kivi üles võtta, see maha müüa ja siis killupõhi ja asfaltkate, kuid sellega aktiveerub teine pool linlasi, kes asfalti vastu on, nii et selline saaga jääb lõputuks vaidlemiseks sarnaselt raudtee taastamise teemaga.
Asfaldifrees kraabib küll asfaldialust sillutist aga puhta graniidi lihvimiseks ta vist ei sobi. Kui sobiks, oleks Posti tänav juba ammu tasane (ehkki freesi mustrist triibuline, mis on küll tühiasi praeguse häda kõrval).
Ja need tibid pole välismaal käinudki…nägid pildi pealt ja püüavad järgi teha, aga….lihtrahvas kannatab…