Peaminister Kallas ei välista, et Rohuküla raudtee ehitus jätkub

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Haapsalu raudteejaam peab veel hulk aega ootama, enne kui ta uue raudtee sõlmpunktiks saab. Foto: Urmas Lauri

Oli aeg, mil loodeti, et rööpad Risti jaamahooneni jõuavad 2022. aasta lõpus. Foto: Urmas Lauri

Peaminister Kaja Kallas andis Hiiu Lehele antud intervjuus mõista, et kuigi Rohuküla raudtee võeti EL-i taasterahastust välja, siis võidakse see valmis ehitada muude vahenditega, vahendas ERRi uudisteportaal.

Kallase sõnul tuleb kahte asja eraldi vaadata – üks on Turba-Risti või Haapsalu raudtee projekt, mis on liikunud kokkulepitud graafikus.

“Teine on rahastamise küsimus. Euroopa taasterahastuga oli see probleem, et selles on tingimused, et need asjad peavad olema aastaks 2026 valmis. Kuna meil läks Covidi olukorras paremini kui prognoositud, siis meie taasterahastu kogumaht vähenes. Alguses oli üle miljardi ja nüüd on 800 miljonit eurot. See tähendab, et me peame nüüd valima, mis sinna sisse mahub ja mis ei mahu ja mis on sellised projektid, mis seavad tegelikult löögi alla kõik taasterahastusse esitatud projektid,” sõnas Kallas.

44 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tühjad
2 kuud tagasi

lubadused…

Kogemus...
2 kuud tagasi

…näitab, et nn peaministri juttu ei maksa uskuda, see ei maksa mitte-midagi. Ootab ainult juhiseid Brüsselist, ise midagi tegemata, täiesti tühi koht eestlaste – oma rahva, jaoks.

Irw
2 kuud tagasi

Jusr oli uudis et vähendataks raudteede elektrifitseerimise mahtu – selles valguses võib selle haapsalu raudtee unustada . Käivad juba ka jutud viljandi lõigu sulgemusest

Misasi
2 kuud tagasi
Reply to  Irw

Viljandi on väike puust linn

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Misasi

Viljandi suurem kui haapsalu , pealegi seal ümbruses veel palju väikeasulaid

Misasi
2 kuud tagasi
Reply to  Irw

Laul on selline lihtsalt. Seda ma ei tea mis kus suurem on.

Rahvas valis ekre
2 kuud tagasi

Rahvas ei välista, et kaka on läbi aegade halvim minister. Ja keegi pole teda valinud!
Sama mõttetut jama ajab mis brüssel 🤣

Arukas kodanik
2 kuud tagasi

Miks siis seda raudteed ei tule :
1. Selge on see et majanduslikult pole see vajalik ja jääks suureks dotatsiooniobjektiks
2. Riigi rahakott on praegu tühi ja ei ole näha et seal peagi raha ple jääks
3. Poliitiliselt veab seda ju vaid üks erakond ja potensiaalselt on ses piirkonnas valijate hulk marginaalne

Ootoot
2 kuud tagasi
Reply to  Arukas kodanik

majanduslikult pole vajalik!? Ei tea mispärast seda siis ehitada tahetakse teiemeelest. Millega kivisütt ja naftat vedama hakatakse? Veoautodega või? Naljamees

Arukas kodanik
2 kuud tagasi
Reply to  Ootoot

No need kivisöekoormad on veoautodega veetavad (need kogused ei saa suured olla )
Naftat aga ei ole ju kunagi Haapsallu veetud- pole siin ju naftatöötlustehast . Masuut on aga samuti veoautodega teisaldatav (jääb ära ümberpumpamine jaamas ) ja ega needki kogused suured ole

Mis
2 kuud tagasi
Reply to  Arukas kodanik

Milleks autodega, et seda kitsast maanteed veel rohkem koormata!? Neljarealise ehitamine ja hooldamine ei ole mitte teps odavam, kui rauast relsitee

Arukas kodanik
2 kuud tagasi
Reply to  Mis

Maantee ei kao kuhugi . Ja raudtee hooldamine on üsna kallis lõbu , vajab veel ka eritehnikat mis kasutatav vaid raudteelv
Ja ka on Ääsmäe Rohuküla liiklustihedus madal (5000 ) samas kui Tallinn -Ikla suurim (35 000)
Odavam on maantee õgvendamine ja nn 2+1 lõigud (Ääsmäe-Risti )

Nojah, aga...
2 kuud tagasi
Reply to  Arukas kodanik

Millegipärast olete läänemaa arengu vastu. Ega maksuraha seisma ei jää, see suunatakse teise regiooni lihtsalt, kus inimesed arukamad on, muud midagi.

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Nojah, aga...

Mis arengut annab see raudtee ? Eriti ju ei mingit – kaupu vedamiseks pole ja ka reisijate vedu tuleb doteerida . Pikemas perspektiivis on aga hoopis pidur – peale seda ju üsna pikalt mingeid riiklikke investeeringuid oodata poleks . Ja pole ka sellist jaotustabelit kus rahad määratud oleks , pigem on nimekiri mida siin ja seal vaja oleks , vaid raha pole

Nojah, aga...
2 kuud tagasi
Reply to  Irw

Ongi ju nimekiri, kui siin loobuda, siis võetakse järgmine nimekirjast, mis ei pruugi üldsegi siinkandis olla. Raudtee annab võibolla võimaluse just riiklike investeeringuid suurendada, kuna on välja ehitatud kaasaegne taristu. Pole mõelnud? Niisama ei ehitata ju mitte midagi.

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Nojah, aga...

Seda küll, aga ikkagi mulle raudtee ei meeldi.

Arukas kodanik
2 kuud tagasi
Reply to  Nojah, aga...

No raudtee on selle taristu real küll viimaseid asju:
1.on maantee (korralik)
2.on el ja sideühendus
3.on kohapeal vesi ja kanal.
Raudtee on mõeldud ikka suurte kaubakoguste või reisijate veoks -Haapsalus pole kumbagi (kui just massiliselt midagi mudast tegema õpitakse )
Praegune raudteejonn on koh poliitikute jonn , tahetakse+ punkte vaid , seniks kuni kohalikud veel raudteed mäletavad . 10 aasta pärast selle jutuga enam ei püüa

Ah mis
2 kuud tagasi
Reply to  Arukas kodanik

Maanteefänn. Raudtee tuleb nagunii varem või natukene hiljem, siin pole millegi üle vaielda tegelikult.

bussijuht
2 kuud tagasi
Reply to  Arukas kodanik

2+1 tee on lihtlabane raiskamine ja silmamoondus.

Hmmm
2 kuud tagasi
Reply to  Ootoot

Mis kivisüsi ja nafta?Varsti jäävad ainult päike ja tuul…

Ohohh
2 kuud tagasi
Reply to  Hmmm

Nalja teete või. Tuul oli enne sõda. Nüüd pöördutakse 50 ks aadtaks vähemalt tagasi vanade kütuste juurde. Vaadake uudiseid ka vahepeal!

Ummm
2 kuud tagasi
Reply to  Hmmm

Kivisüsi, masuut, vili, palgikoormad,. Siis veel kala, mida ukrainasse vedama hakatakse otse raudteel. Kauget tulevikku ei tea, aga juttude põhjal ka uue energijajaama käikupanekul kindlasti tekib jäätmeid, mida turvalisuse mõttes ei kannata rekadega vedada.

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Ummm

Kivisüsi-kas haaosalus leiri kivisöemaardla
Masuuti kasutatakse ju vähe . Vili ??? Seda ju marginaalsed kogused. Palk – sedagi haapsalu kandis vähe . Ja ükski mõistusega olend ei hakka sinnakanti ajaama ehitama – pigem natsa põhjapoole , seal aga raudtee olemas

Justnimelt
2 kuud tagasi
Reply to  Irw

Novot, seal on raudtee olemas! Keerutasite, mis te kwerutasite, aga lõpuks jõudsite ise ka arusaamisele, et kus on taristu sinna ka investeeritakse rohkem. Võimalusi on lihtsalt rohkem.

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Justnimelt

Mudaauku ei saa seda jaama ehitada, pealegi võib suure külmaga jahutusvee probleemid siin tekkida

Sull
3 kuud tagasi

Vastan praegu Kaja Kallase intervjuud ETV..
Masendav hobu

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Sull

Kloune saab kuulata pühapäeviti

Nojah, aga...
2 kuud tagasi
Reply to  Irw

Kuulad ka? Või niisama lahmid?

Jah
2 kuud tagasi
Reply to  Sull

Ma parem ei vaadanudki, ei hakka närvi end ajama.

2. kodanik
3 kuud tagasi

Kui see peaminister veel pikalt oma rida siin riigis ajab, siis raudtee ärajäämine on meie kõige väiksem mure….

uskmatu Toomas
3 kuud tagasi

Selle jutu kohta õeldakse tänapäeval “ajab kelbast” ennem valimisi.

hmm, peen ja
3 kuud tagasi

kavalalt läbimõeldud kommunikatsioon, nö refinformeerimine: algatuseks teade, ilma selgitusteta, et taasterahastust jäi see ja too asi välja – aetakse inimesed korralikult närvi.
Valimiskampaania alates tullakse selgitustega, et oi, te saite valesti aru.

Mis
3 kuud tagasi
Reply to  hmm, peen ja

Lihtsameelseid valijaid, aga on päris palju ikka veel kahjuks.

Irw
2 kuud tagasi
Reply to  Mis

Lihtsameelsed ootavad raudteed , kuigi nad ei saa aru mis see neil elu paremaks teeks

Nojah, aga...
2 kuud tagasi
Reply to  Irw

mida see niiväga halvemaks teeks?

Mari
3 kuud tagasi

Peaasi, et teema laualt maha ei läheks siis saavad kõik selle pealt valimistel hääli korjata. On ju nii?

Mis
3 kuud tagasi
Reply to  Mari

Ja seda aastaid juba, samasugune hea laul nagu pensionitõusujutt vahetult enne valimisi. Kaks ilusat muinasjuttu. Via Baltica kohta suuri loosungeid ei püstitata, kuna see viib hääli minema, olete tähele pannud?