Malle-Liisa Raigla fotod
Kolmapäeva õhtul võttis Läänemaa puuetega inimeste koja esimees Jaak Pihlakas ratastoolis istudes ette teekonna mööda Haapsalu vast valminud peatänavat.
Kui Pihlakas oli ratastoolis läbinud 600 meetrit kaubamaja juurest endise Centrali majani ja teisel pool Posti tänavat sama teekonna tagasi, tõdes ta, et hea Haapsalu renoveeritud peatänaval sõita ei ole. „Liikuda saab, aga ebamugavusi on palju. Trenni saab korraliku,” ütles Pihlakas.
Pihlakas meenutas, et aastaid on üle Eesti peetud Haapsalut invasõbralikuks linnaks – kui Tallinnas vaadati pealt, kuidas ratastoolis inimene hakkama saab, siis Haapsalus oli loomulik, et ratastoolis inimestele hoiti näiteks ust lahti. „See oli lastel juba emapiimaga kaasa antud,” ütles Pihlakas.
Uuendatud Posti tänav on aga tema sõnul näide vastupidisest. „Müüt Haapsalu invasõbralikkusest lendas suure pauguga õhku,” ütles Pihlakas, kui oli läbinud kolmandiku tänavast.
Mõnusalt nostalgiline, tuletab lapsepõlve kodutänavat meelde, mille munakivisillutisel sibi oma hobuvankriga kolistas ja sitapüti kaane vahelt paska tänavale loksus. Aasta oli siis 1970.
Ega Sul juhuslikult pilte sellest 1970 aastal sõitnud “sibist” ei ole,huvitav oleks neid vaadata aga unenägu ei õnnestu pildile saada ?
Muidugi on mõned kohad st tänavatega ristumised ratastooli ja rulaatori jäoks raskemini läbitavad aga liigseks hädaldamiseks ka põhjust ei ole.Sõitsin täna hommikul kogu tänava pikkuse edasi tagasi läbi jalgrattaga (muide peente kummidega)ei mingeid probleeme.Samuti poisid panid elektritõuksidega täiega ja neile loe muidugi teemärgistus ega teised liiklejad.
Ainuke oht onngi elektritõuksidele alla jääda ja haiglasse sattuda !
Need kivid, millega ehitati peatänavat oleks ilusad olnud mere ääres, peatänaval oleks ikka võinud asfalt olla, et saaksid liigelda kõik, nii ratastoolid, vanurid, kellel käimisega raskusi, autod, jalgrattad, lapsevankrid ning ka käia kõrgete kingadega prouad, ilma, et kardaks järgmist sammu
Sel suvel on viimane ameerika raua üritus Haapsalus.
Meie Haapsalu Linna kodanikud tahame avaldada tänu hr. Suklesele ja hr. Mäesalule ilusa tänava rajamise eest💕
Mul ka hea meel, et lai tänav kus vabalt tuigerdada saab.
Fakt on see, et tee pole autodele sõidetav. Mul pole mingi vana Žiguli, aga Nissan Qashqai jaoks on antud tee sõidukõlbmatu.
Aga kes selles süüdi on, et Nissaniga sõites akent lahti hoiad? Kas uus stiil on autoga jalutmas käia? Kui jah, siis ei käi inimene ju teatris ja matkal ka ühe jalavarjuga, mistõttu vajad ilmselgelt õhkvedrustusega autot.
kui sul vana Žiguli ei ole, sis osta vene soomustransportöör BTR 60 – ainult 8 000 eur, ja probleeme ei tea kunagi
Proovisin ka eile õhtul mööda peatänavat autoga sõita. Tulemus oli hullemast hullem ja pöörasin peale paarisaja meetrist sõitu peale Maximat nn peateelt ära. Asi on ülimalt hull, sest põllul sõita on ka mugavam, kui Haapsalu peatänaval. Minu arvamus on, et sõidutee tuleb ära lihvida, et oleks vähemalt sama nagu vanalinnas, kus kivid vähemalt siledad ja ei raputa nii jubedalt.
Täitsa nõus,metsa seenele minnes on kruusateel ka parem sõita.Linna teha selline tänav,kus autoga on ebamugav sõita.
Üks mu elupõliselt sohvrina töötanud sugulane läbis ka täna Posti t. oma sõiduautol ja ütles, et lubatud 30 km/h asemel pidi sõitma 20-ga. Ta soovitas rehvid enne kividele minekut pooltühjaks lasta (hoiatus: nali, mis võib isegi toimida).
Omalt poolt märkasin, et kui Karja t. sillutises on vuugid 0-1 cm, siis Posti t.-l 3-4 cm. Lihvimine seda ei muuda.
Kokkuvõtteks võib Posti t. praegusel kujul jäädagi üksikutele autolõhkujatele ning kõrvaltänavate koormus ei vähene, ehkki pärast remondi lõppu seda eeldanuks.
Minu ettepanek – pange Sukles, Karilaid ja Mäesalu ratastooli istuma ja las nad sõidavad kaubamaja juurest vanalinna ning kuulaks siis nende arvamusi, kuidas sõita on.
Pange nad oma autoga mööda seda teed sõitma igapäevaselt
Kes need panijad oleks/on, kui ütlete pange? Jällegi, nimetatud inimeste kontaktid on avalikud- olge nii julge ning helistage neile, tutvustage ning tehke vastav ettepanek.
Aga minu ettepanek on, et teete selle ettepaneku ametlikult ja kirjutate alla oma pärisnime!
Millal trollid enne oma pärisnimesid avalikustanud on?
hakkab nende kivide vahele kasvama looduslik taimestik, siis tuleb lisaks talvisele lumerookimisele tegeleda ka tänava suvise umbrohu tõrjega
and?
Kogu seda ehitust kureeris vist aselinnapea Innar Mäesalu, aga ta järjekordselt “kadunud …kui tina tuhka”…Jaama tänava ehitusel oli ka probleeme…nüüd taas.
Mis saab veel siis kui Tamme tänav remonti läheb..kust tulevad ümbersõidud..eriti Hiiumaa liikluse tarvis.. kuidas saab Kastani tänavale…kuis linnaliini buss sõitma hakkab…
Äkki hoopis annaks talle loa..ehitada Kiltsi lennuväljale vormel F-1 ringrada, seal ruumi küll…ehk see õnnestub paremini ja midagi ei lähe untsu..
Sellel remondi ajal lihtsalt ei sõida bussid ja autod. Keeruline?
Küll on raske arusaada…tulen Tene-st töölt…teen tiiru mööda Lihula mnt. + Talinna mnt. kuni Vahtra ristini, et jõuda koju Kastani tänavale, milline aja ja kütusekulu + lisakoormus teistele tänavatele ja seda igapäevaselt, sest lihtsamalt ei saa.
võibolla on see nii ainult remondi ajaks ja väikelinnas pole mingit liigset ajakulu, tulge mõistusele!
Kas on meil mõni remont ka tähtajaks valmis saanud….ei meenu nagu eriti…kõik on läinud ikka üle talve.
Ja kui uued valimised on siis valitakse jälle hari, sest “hanked on hästi õnnestunud”
See kloun paneb f1 ringrajale ka klombitud kivi.