Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Haapsalu raudteemuuseum on leidnud lahendused, kuidas paigutada muuseumi veerem ümber nii, et rongiliikluse taastumisel reisirongid ja muuseumieksponaadid üksteist ei segaks.
„Ega selliseid muuseume maailmas palju pole, kus rong sõidab otse muuseumisse sisse,” ütles raudtee- ja sidemuuseumi juht Talis Vare.
Kui praegu on 414 jooksevmeetrit muuseumile kuuluvat veeremit ehk teisisõnu 29 vagunit, vedurit ja dresiini mitmel pool jaamahoone ees ja ümbruses rööbastel, siis nüüd on muuseum leidnud koha väliekspositsiooni jaoks.
Ei saa ka aru, mis valu selle rongiliikluse taastamisega on. Bussid liiguvad ju piisava tihedusega, rongiliiklus ei saa kunagi olema nii tihe ega paidlik. Rongiliikluse taastamine oleks hullumeelne, mõttetu ja eelkõige tohutu kallis.
Karjuv vajadus on hoopis korraldada Haapsalu linnasüdamest möödasõit ja tagavara pääs (Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Rohuküla), tegelge parem sellega!
Raudteetammi võiks kasutada Randsalu ojast alates Lihula mnt-ni pääsuks.
no mis värk nende rongidega on? Lahe, tore ja vahva ei ole argumendid.
Küll vingutakse, et metsad võetakse maha, maakera keeratakse tagurpidi, tuulikuid tahetakse teha- ja siis selline asi on “täiesti ok”
Nüüd, kui reform saab uuesti võimule, tuleb ka rongimõtted unustada.
Ennem valimisi võibolla lubavad ka ikka midagi
Muuseum ka luuludega? Kuskohast see rong tuleb? Ei tasuks napsitamisega liiale minna jäävad olulised asjad märkamata nagu näiteks, et rongi jaoks on vaja peale veduri ka veel liipreid ja relse ning peale selle on neid ka vaja mingisele kindlale alusele paigaldada. Väga suur projekt!
Ei tohiks seda olematut rongi niiväga koguaeg oodata. Tekitab stressi, kui jälle edasi lükatakse see projekt. Valitsus ei saa pinsirahagi kokku, et seda natukene tõsta, mis raudteest siin räägime.
Tee proportsioon selgeks. Kui suur on “pinsiraha” kulu igakuiselt ning “kui palju läheb maksma “natukene” tõstmine.
kulu igakuiselt peab olema katteallikaga kaetud ju, see ei ole nii, et iga kuu läheb säästudest miinusesse. Aga milliseid igakuiseid katteallikaid kuludele pakub see rongiühendus? Mismoodi saab kulud kaetud? Tee proportsioonid selgeks!
Mis kell väljub viimane buss Tallinnast Haapsalu suunas? Mitu inimest on saanud surma Ääsmäe ja Rohuküla maanteel pärast 1995? Ons siis keegi peale reformi lume peale bussiliine ehitanud? Mine võta tabletid ära ja palu perearstil end klaviatuurist eraldada.
Võin vastata.. Oijahile objektiivselt aga ilma luulumõteteta… 🤪
Tallinnast Haapsallu väljub viimane buss kl. 20.50
Ja,et inimesed surma saavad autoliikluses, sõltub mitte rongiliikluse puudusest, sest Tallinn-Tartu rong kihutab 160 km.tunnis katkematult, aga ikka on automaanteel laipasid antud strassel kümnete kaupa aastas…
Kõik taandub ikka sellele, et äraostmatu adekvaatse arsti poolt kirjutatud korras pööningu tõendit vajab nii autojuht, Haapsalu rongi ootaja kui Riigi ametnik…
P. S
Minul on mõistus korras igati
Vale.Tallinnast Haapsallu tuleb viimane buss kl 21.Haapsalust Tallinna aga 20.50.
15. jaanuaril oli Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla maanteel Risti lähedal Jaakna külas avarii
Rong tuleb vist Talsinki tunnelist.