
Kohaliku kauba tarbimine muutub iga aastaga aina popimaks ja seda hoolimata asjaolust, et tavaliselt on ökolt ja väikestes kogustes toodetud asjad ja teenused kallimad kui n-ö peavoolukaup.
Toidueelistuste puhul mängib väga suurt rolli otsene kogemus, sest tihti ei piisa harjumuste muutmiseks vaid kümnete tarkade inimeste jutust selle kohta, mida tööstuslikult toodetud toit sageli sisaldab ja kuidas see tervisele mõjub. Inimene on mugav, tal on terve nimekiri kohustusi, tihe päevaplaan sissetöötatud logistikaga ja piiratud eelarve. Selle paketiga läheb ta jätkuvalt kaubanduskeskusesse, kuni juhtub ühel ilusal päeval proovima näiteks kohaliku väiketootja vahukoort. Sellest hetkest muutub kogu arusaamine toidu kvaliteedist.
Need on hetked, mil palgatööl käiv linnainimene hakkab mõtlema väikeettevõtjate peale: kuidas ta selle peale tuli? Kuidas ta julges – meid on siin Läänemaal vähe, me ei ole Eesti kõrgepalgalisemate seas ja tema toodete omahind ei ole odav. Kuidas ta hakkama saab? Aga järelikult siis saab…
Läänemaa väikeettevõtjad saavad pärast iga sellist tarbijakogemust jälle natukene paremini hakkama, sest ühe inimese huvi läheb tihti lumepallina veerema. Pole paremat reklaami kui sõprade ja tuttavate jagatud kogemus. Selles mõttes on Haapsalu ja Läänemaa kogukond täpselt paraja suurusega.
Väikeettevõtjad on aga juba tõestanud, et löövad raginal läbi ka teisel pool maakonna piire ja välismaalgi.
Teist aastat toimuv Läänemaa aasta teo, parima toidu ning toote ja teenuse konkurss näitab, et kohalik väikeettevõtlus on siin vägagi elujõuline, inimesed visad, leidlikud, kirega asja juures ja julged. Seepärast leiab Lääne Elu, et iga Läänemaa elanik peaks sellel konkursil oma hääle andma, sest kindlasti on nominentide seas vähemalt üks nimi, mis kõlab tuttavalt.







siis meie linna näljasurmast päästnud sm. urmasest ja andresest ja raimondist