4

Maanteeamet: hiidlased ei vaja talvel laevaliinile lisaväljumisi

BNS

Parvlaev Tiiu. Foto: Urmas Lauri

Parvlaev Tiiu teel Heltermaalt Rohukülla. Tagaplaanil on näha parvlaev Ormsö. Foto: Urmas Lauri
Maanteeameti hinnangul ei ole Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinile täiendavate reiside lisamine talveperioodil sotsiaalselt ja majanduslikult põhjendatud, kuna sõidukite- ja reisijate kohtade varu on piisav.

Maanteeameti peadirektori asetäitja liiklusohutuse ja ühistranspordi alal Meelis Telliskivi märgib Hiiumaa vallavalitsusele saadetud kirjas, et amet on analüüsinud liini talvegraafiku veotulemusi ning seejuures ilmneb, et üle veetud püsielanike ja nende sõidukite osakaal on stabiilne.

“Vaadates reiside täituvust koosmõjus püsielanike ja nende sõidukite osakaaluga saab väita, et kogukonna vajadused on rahuldatud ja kuna parvlaevadel on perioodil jaanuar-märts piisavalt palju vabu sõiduki- ja reisijakohti siis on püsielanikel võimalus sõita ka rohkem,” kirjutab ta.

Ta rõhutab kirjas ka asjaolu, et maanteeamet on Hiiumaa vallavalitsuse analoogseid taotlusi juba korduvalt analüüsinud ja nendele ka kirjalikult vastanud. “Jääme endiselt kõikide oma esitatud seisukohtade juurde ja jätkame perioodil 2019 aasta jaanuar-märts täpselt sama graafiku alusel mis oli kokku lepitud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsleri ja TS Laevad OÜ esindajate poolt 20. detsembril 2017,” seisab kirjas.

Telliskivi selgitab kirjas, et ühistranspordiseaduse kohaselt on ühistranspordi kavandamise ja korraldamise eesmärk ressursside kasutamise sotsiaalset ja majanduslikku otstarbekust arvestades tagada ühistranspordi pakkumise vastavus nõudlusele, mis tuleneb elanike ja nende eri sotsiaalsete gruppide, sealhulgas puuetega ja eakate inimeste, õpilaste ja üliõpilaste ning saarte ja väikesaarte elanike liikumisvajadusest.

Ta lisas, et tulenevalt sellest on maanteeameti kui pädeva asutuse kohustus välja selgitada sõidunõudlus ja selle muutumist ajas jälgida ning vastavalt nõudluse muutumisele ühistransporti korraldada. Amet leiab seejuures, et praegu ei ole Rohuküla-Heltermaa liinil perioodil jaanuar-märts veovõimsuse defitsiiti ning sõidukite- ja reisijate kohtade varu on piisav.

Ehkki ameti hinnangul pole praegu põhjust täiendavate reiside lisamiseks, siis jälgib maanteeameti koos vedajaga pidevalt liini veotulemusi ning juhul kui on näha, et perioodil jaanuar-märts tekib vajadus veomahtu tõsta, siis eelarvevahendite olemasolul seda ka tehakse.

Hiiumaa vallavalitsus taotles riigilt Heltermaa-Rohuküla parvlaevaliinil tellimuse suurendamist 120 reisi võrra, mille hinnanguline maksumus on 78 600 eurot. Talvise graafiku järgi ehk jaanuarist märtsikuu lõpuni toimuvad Hiiuma liinil mõlemast sadamast viis väljumist päevast, muul ajal on väljumisi kuus. Mõlema reisigraafiku puhul lisanduvad suurema nõudluse tõttu reisid nii reedeti kui ka pühapäeviti.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Uuele Ministrile
Uuele Ministrile

Mis neist praamidest ikka kimbutada. Kõlbab ju küll, kui iga reisiga toimub üks väljumine. Peaasi, et toimuks ka samapalju saabumisi, kui väljumisi.

õiglane riik hiidlastele ::))
õiglane riik hiidlastele ::))

Maanteeamet teab, mida hiidlasele vaja on. Ei ole vaja sõita saare ja mandri vahet ja asi otsustatud. Püsige kodus. Ärge vedage kaupa. Ärge oodake külalisi. Nii on majanduslikult hea ja hiidlase mõte ei ole oluline, seebiks see rahva heaolu.

Väliumine Sisenemine
Väliumine Sisenemine

Väljumisi pole vaja vaid võimalust sõita Heltemaalt Rohukõlla ja tagasi. Isegi kirjatsurad ei oska enam kirjutada, nagu maanteeameti kirjatsurad vastata.

Arvaja
Arvaja

Õige, ametnik pealinnas lauataga teab täpselt palju hiidlastele vaja on.
Tegelik põhjus: see ei ole suurehitus kus saab raha välja kantida.

wpDiscuz