Uuemõisa algkool käis Erasmus+ projektiga Hispaanias

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Uuemõisa algkooli lapsed Hispaanias. Rando Pajuste
Hispaania koolilapsed, paremalt teine eesti tüdruk. Rando Pajuste

Oktoobri teisel nädalal külastasime Hispaanias Castelldefels’is Jacint Verdaguer kooli.  Castelldefels on praegu koduks Barcelona tippjalgpalluritele nagu Messi ja Suarez.

Jacint Verdagueri lasteaed-algkoolis õpivad lapsed vanuses 3- 12.  Õpilasi on umbes sama palju kui Uuemõisas – 199 . Õppekeeleks on katalaani. Õppetunnid algavad koolis kell 9 hommikul ning lõpevad 16.30, lõunapausil käib suur osa lasteaia- ja koolilapsi kodus lõunat söömas.

Teisipäeva hommikul ootas meid hotelli fuajees Hispaania kooli Erasmus+ projektijuht Anna, kellega koos jalutasime kooli juurde. Kõigepealt kogunesime kooli kõrval asuvasse kogukonna kultuurikeskuse saali, kus toimuvad kooli suuremad kogunemised. Projektipartnerid näitasid hispaana õpilastele esitlust oma koolist, logo- ning fotokonkursi parimad said kooli ees auhinnad. Auhinna saajate hulgas oli ka projekti logokonkursi võitja.  Auhinnaks oli projekti logoga T-särk ning nokamüts. Logoga T-särk oli seljas ka projektikohtumisel osalevatel õpetajatel. Oleks te näinud elevust tüdruku silmis, kui ta nägi saali sisenevatel külalistel seljas enda loodud logoga T-särki! Kohtumise lõpus esitasid lapsed lõbusa laulu, mida ilmestas video. Seejärel siirdusime koolimajja. Kohe koolimajja sisse astudes võttis meid vastu vahvalt kujundatud Erasmus+ projekti sein. Eriti tore oli see, et seinal oli 4 kella, mis näitasid vastavas riigis olevat kellaaega. Peale pisikest kohvipausi tutvustasid 6. klassi õpilased meile põhjalikult koolimaja ja õueala. Kas teate, et koolil on ka oma väike aiamaa, mille eest hoolitsevad õpilased ise? Kõigil kooliõpilastel on iPad, mida nad hoiavad klassiruumis olevates spetsiaalsetes kapikestes, kus neid saab laadida. Ipad on töövahend, mida kasutatakse õppetöös. Tahvelarvuti ning mobiiltelefoniga mängimine on koolimajas keelatud. Peaegu igas klassiruumis on Apple TV ning puutetundlik tahvel, mis on väga aktiivses kasutuses. Digivahendite kasutamine õppetunnis on selles koolis loomulik. Neid kasutavad õpetamiseks kõik õpetajad.

Ringkäigu alguses märkasin koolimajas last, kellel olid seljas eesti rahvarõivast meenutavad riided. Mõtlesime, et ju lihtsalt jätab sellise mulje. Hiljem 3. klassi jõudes avastasime oma suureks rõõmuks, et tegu ongi eesti tüdrukuga. Projektijuht Anna tahtis meile üllatust valmistada ning seetõttu meile sellest varem ei rääkinud.

Esimese päeva lõpetuseks külastasime lasteaeda. Lasteaed-algkooli kõige pisemad rõõmustasid meid laulu ja tantsuga.

Teise päeva hommik tõotas tulla põnev. Igal projektikohtumisel annab iga riik ühe tunni oma emakeeles. Meid oli hoiatatud, et hispaania lapsed ei ole nii vaoshoitud kui põhjamaa riikide lapsed. Väike ärevus oli sees. Kuna tähistame sel aastal Eesti sajandat sünnipäeva, siis õpetame erinevate riikide lastele Eesti sümboleid ning tantsime koos Kaera-Jaani. Andsime tunni 3. klassis, kus meie rõõmuks õppis päev varem  tuttavaks saanud eesti tüdruk. Lapsed olid suurepärased, töötasid aktiivselt kaasa, tantsisid suure rõõmuga. Kogu tunni vältel kasutasid õpilased aegajalt märkamatult iPade, et jäädvustada seda, mida tegime. Tunni lõpus esitasid lapsed meile küsimusi Eesti kohta. Kui jäime pisut hätta küsimusest arusaamisel, siis aitas meid eesti tüdruk. Tulime tunnist ära suure positiivse laenguga. Lõunapausi ajal otsisid kolm last meid üles ning näitasid meile märksõnaskeeme, mida nad iPadis Eesti kohta olid teinud. Olime sellest kõigest lummatud. Pärast pisikest kohvipausi esitlesime 6. klassi õpilastele Norra probleemi lahendust. Norras saime järgneva ülesande: lastel on igav ja nad ei tea mida teha või lastel on liiga palju valikuid ning nad ei suuda seda ühte välja valida. Kõikide projektipartnerite lahendused olid väga vahvad ja omanäolised. Peale esitluste vaatamist valisid hispaania 6. klassi õpilased lahendustest välja oma lemmiku, selleks osutus taas meie kooli lahendus. Õpilased põhjendasid oma valikut sellega, et neile meeldis kuidas olime kasutanud lahenduse leidmiseks erinevaid roboteid. Preemiaks on taaskord see, et peame tegema väikesed ingliskeelsed õppevideod, kuidas neid roboteid kasutada. Pärast lõunapausi külastas kooli üks robootikaõpetaja, kes tutvustas meile erinevaid roboteid ning rääkis mida ja kuidas nemad robootikat õpetavad.

Mõlemal päeval toimusid ka projektikoosolekud, kus rääkisime, kuidas meil vaheülesannete lahendamine on läinud ning leppisime kokku järgnevad vaheülesanded ning projektikohtumiste kuupäevad. Kõik projektipartnerid peavad blogi, kus jagavad oma tegemisi. Enne Hispaania projektikohtumist jagasid lapsed blogis oma suvetegemisi ning külastasid projektipartnerite blogisid ning said teada, kuidas projektis osalevad õpilased oma suve veetsid.  Lapsed õppisid blogisse postituste tegemist  kui ka kommentaaride kirjutamist. Enne järgmist projektikohtumist Soomes, mis toimub veebruari alguses, jagame blogis oma riigile omaseid retsepte ning püüame projektipartnerite retsepte järgi proovida. Detsembri lõpuks valmivad videod, kuidas erinevates riikides jõuludeks valmistutakse ning jagame oma jõulutraditsioone.

Projekt saab teoks tänu Euroopa Komisjoni elukestva õppe programmile ja seda rahastab SA Archimedes. Projekt kestab 2017-2019. Projektis osaleb viis riiki: Eesti, Soome, Norra, Island ja Hispaania.

Sirje Sinitskaja

Uuemõisa algkooli haridustehnoloog

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments