Kliiniku tegevjuht selgitab, miks ei saanud loksuva hambaga poiss kohe abi

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Hambaarst. Foto: Pixaby

hambaarst foto pixabay

Foto: Pixabay

Haapsalus suvitav Heini Valdmann soovis läinud nädalal läänlastega jagada üht halba ja üht head kogemust, millega ta Haapsalus  kokku puutus. Kolmapäeva hommikul hakkas tema kuueaastase poja piimahammas loksuma. Hammas tegi valu, oli halvasti lahti, ige punane, süüa ei saanud. Isa proovis, aga kodus ta hammast välja tõmmata ei saanud. Kella 11 paiku läksid nad koos Kesklinna hambakliinikusse kaubanduskeskuses (OÜ MarDent Kesklinna Hambakliinik), abi aga jäi saamata. Lugu loe siit!

Heini Valdmannile vastab avaliku kirjaga Marko Olenko, MarDent kesklinna hambakliiniku tegevjuht:

Lugupeetud härra Heini Valdmann!

Meil on heameel, et märkasite pärast meie kliinikust lahkumist ja piki Jaama tänavat jalutades Koskineni Hambaravi silti, saades sealt abi oma lapse loksuva piimahamba eemaldamiseks.

Tol päeval saabusid esimesed patsiendid kokkulepitud vastuvõtule MarDent Kesklinna Hambakliinikus kell 8.30, viimane lahkus  18.05. Kokku vormistati 72 visiiti hambaarsti juurde, sh väljaspool järjekorda abi soovinud ja kannatlikult ootama nõustunud inimesed.

Et töö meie hambakliinikus toimub väga täpse aja ja graafikute planeerimise alusel, siis esmalt arvestame järjekorras olevate patsientidega ja nendega juba eelnevalt kokkulepitud visiidiaegadega, millest need inimesed teadlikud on. Olenemata riigist, kust te tulete ja Eesti Haigekassa ravikindlustust omate või mitte ning kohe vastuvõtulepääsu abisaamiseks nõuate, ei saa me eelnevat eirata. Kuna teie saabumisel kliinikusse oli üks valule leevendust paluv laps graafikuväliselt ootel, siis teavitas meie administraator, katkestades teie vahelesegamise tõttu poolelioleva tehingu eelneva patsiendiga ja lükates toimingud edasi ka järgnevatega, kes soovisid pöörduda administraatori poole juba enne teid, et otsekohe kindlasti ei saa, vajalik  on oodata. Teile pakuti ka konkreetset aega järgmise päeva hommikul kell 10.15, millele te omapoolset kinnitust ei andnud. Olite nõus kliiniku ettepanekuga jätta telefoninumber ja jääda raviaja vabanemiseni ootele. Ka soovitati teil kindla abi saamiseks mõnda teise hambaravisse vaadata.

Anname teada, et aeg, mis kulub patsiendiga kontakti loomisele, töölaua ettevalmistamisele, protseduurile endale, hamba eemaldamise järgsete juhiste andmisele, ravidokumentatsiooni täitmisele ja ravitooli puhastamisele, on piisavalt pikk, et ebaprofessionaalne planeerimine ning kõikide soovijate kohe aitamine ajaks segi kogu ootejärjekorra, mida aga siiski juhtub hambaravitöös ette tulevate ootamatuste tõttu.

Lisame, et administraator, nähes reaalajas graafikus töötamise täpsust, saab siinkohal kedagi eelistamata vaid oletada, kas üldse ja millal väljaspool tavapärast järjekorda visiidile soovida pääsev inimene abi saaks. Erandiks on traumad ja kohe vältimatut abi vajavad patsiendid. Lõpliku otsuse hambaravikabinetti sisenemiseks teeb raviarst.

Loodame, et mõistate, miks teie häälekast käitumisest hoolimata ei pääsenud  laps hambaarsti vastuvõtule esimesel katsel, erandina ja eelisjärjekorras väidetavalt samal hommikul loksuma hakanud piimahamba eemaldamiseks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Hardi
8 aastat tagasi

Nii, kuidas sina külale, nii küla sinule. Isegi väga viisakalt käituti teiega, Heini.

Arvos
8 aastat tagasi

Keegi Heini kujutas endale ette, et lärmiga saavutab ta selle, mida oli siiani harjunud saavutama. Kui aga tulemus jäi negatiivseks, oli vaja kohe kiun üles ajada.