Haapsallu võib tulla kaks ringristmikku

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Tallinna ja Lihula maantee ristmik foore ei vaja, sest autosid jätkub sinna lühikeseks ajaks hommikul ja õhtul. Maanteeamet soovitab selle ehitada ringristmikuks. Foto: Arvo Tarmula
Tallinna ja Lihula maantee ristmik foore ei vaja, sest autosid jätkub sinna lühikeseks ajaks hommikul ja õhtul. Maanteeamet soovitab selle ehitada ringristmikuks. Foto: Arvo Tarmula
Tallinna ja Lihula maantee ristmik foore ei vaja, sest autosid jätkub sinna lühikeseks ajaks hommikul ja õhtul. Maanteeamet soovitab selle ehitada ringristmikuks. Foto: Arvo Tarmula

* Linnavalitsus ootab valitsuselt teeremondiraha

Haapsalu linnavalitsus küsib valitsuselt 595 000 eurot, et korda teha Tallinna maantee ja Jaama tänav koos ristmikega.

Kui valitsus selle raha eraldab, saab linn koostada sel aastal projekti ja rekonstrueerida Jaama, Posti, Lihula ja Tallinna maantee ristmiku.

Projekteerimine peaks hõlmama Tallinna maanteed Uuemõisast alates ja Jaama tänavat Kiltsi teeni. Välja jääb vaid mullu sügisel renoveeritud teelõik Jaama oja silla ümber, selgitas Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman.

Haapsalu kolledži liiklusuuring näitas, et Jaama ristmiku seisukord on kriitiline. Vasakpööret teha on ohtlik. Kui päike on madalal, ei paista foorituled. Teekatted on vajunud, jalakäijate ülekäigukohad ajast ja arust, loetles Vikman ristmiku puudusi.

Haapsalu kolledži liiklusasjatundjad on pakkunud Jaama ristmiku puhul välja ringristmiku variandi, aga milline uus ristmik tuleb, selgub projekteerimisel.

Lahenduse peaks saama ka Tallinna mnt — Tamme tänava ristmik, lisas Vikman.

Maanteeameti asejuht Lauri Lugna ütles, et mõistlik oleks tavaristmikud asendada ringristmikega. Jutt käib kahest Haapsalu ohtlikumast ristmikust, nn Tamme ja Jaama tänava teeristist, mis asuvad linna läbival tiheda liiklusega Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla maanteel.

Lugna märkis, et viimase sõna õigus on linnavalitsusel.

„Ringtee võimaldab sujuvamat liiklust ja liiklusohutuse seisukohalt oleks mõistlik,” ütles Lugna. „Ringristmik on hea vahend liiklusõnnetuste ärahoidmiseks.”

Lugna ütles, et ringristmiku rajamine on kallim, kuid hiljem on tema kulu väiksem kui tavalisel teeristil.

Kui valitsus raha eraldab, saab tänavu valmis teha projekti ja rekonstrueerida Jaama ristmiku.

Et saada selleks tööks vajalikud 595 000 eurot, peab linn ise kandma 15% töö eelarvest ehk 90 000 eurot. Selle summa tagamiseks küsib linnavalitsus jaanuari lõpus kogunevalt volikogult luba.

„Linnavalitsuse taotlust menetleb majandusministeerium,” ütles linnakeskkonna osakonna juhataja Krista Vilta. „Vastust veel ei ole.”

Valitsus on lubanud toetada omavalitsusi, kus transiitliiklus kulgeb läbi asula ja tekitab kohalikule teele lisakoormust.

Valitsuse rahastamisel tehti mullu korda raudteejaama tagune teelõik koos üle Jaama oja viiva sillaga.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
31 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
arwaja
10 aastat tagasi

Tasuks uurida võimalust kasutada raudtee maaeralduses teetammist põhjapool olevat ala ja ühendada Lihula maantee (viaduktist alates) Rannarootsi teega. Lihula teele saab mitut kaudu – osa neist teedest raskeliiklusele keelata.

Haapsalu sai ristmiku ümberehituseks pool miljonit eurot | Lääne Elu
10 aastat tagasi

[…] puhul välja ringristmiku variandi. Maanteeameti asejuht Lauri Lugna ütles jaanuari lõpus Lääne Elule, et mõistlik oleks tavaristmikud asendada […]

mina
10 aastat tagasi

Ringtee ümber linna kõigepealt,mida kunagi on juba alustatud.See vähendaks nii heitegaase,kui ka liiklus tihedust. Jalakäijate ülekäigud tõsta vähe kühmu,mis aeglustab kihutamist ja lisab turvalisust.Valgusfooridele lisada alumised topelt lisa tuled või proovida reguleerimatta ristmiku.Tamme ristmikule kindlasti ring liiklus,kuna metsa tänava haru saab natuke tõsta.

Asi kombes
10 aastat tagasi

Ka ristmikke saab fooridega paremini reguleerida. See kuidas praegu toimib oli veerand sajandit tagasi hea, aga aeg on edasi läinud. Autojuhi seisukohalt muutuks ringliiklusega ehk paremaks, aga meil on ka jalakäijad. Tuleb mõelda eelkõige nende turvalisusest lähtuvalt ja siis edasi mina.

H
10 aastat tagasi

Mõnel jalakäijal läheb tükk aega, enne kui meie fooriga ristmikust üle saab. Fooriga reguleerituna, saab jalakäija peaaegu kindel olla, et üle tee minek on turvaline. Ringristmikul ei pruugi sellist jalakäijate turvalisust enam olla. Ma arvan, et Haapsalu võiks olla pigem jalakäijasõbralik linn ja autode läbilaskevõime ei peaks kedagi kärsituks muutma.

To arvaja
10 aastat tagasi

Tänan, et mind mõistate ja teie poolt esitatud plaan ju lausa suurepärane! Jõuaks ja mahuks see mõte ka asjapulkade pähe! 🙂

no
10 aastat tagasi

On näha küll, kuidas Rannarootsi ringtee liiklust “sujuvamaks” muudab. Sellisel pisikesel ringil ei ole mingit mõtet.

no jah
10 aastat tagasi
Reply to  no

Sul mõnes mõttes õigus, aga ega linna ja Tallinna suunal pole asi hulluks läinud. Ainult, et nüüd Rannarootsi keskusest või Bauhofist väljasõidul ei teki ummikuid

elani
10 aastat tagasi

Tehke Metsa tn. korda.Seal jääb autoga kinni!

Metsast
10 aastat tagasi
Reply to  elani

Jaaa palun Metsa tn. korda teha!!!

Metsa tn.
10 aastat tagasi
Reply to  Metsast

Metsa tn.- korda! Tänav ise+ kõnniteed- see on jube!

Foor
10 aastat tagasi

Jääb mulje, et probleemiks on suurema ohuallikad autod ja ringristmikega püütakse lahendada eelkõige nende sujuva liikumise probleemi. Olete te ka jalakäijate peale mõelnud? Selle tagajärjel nihutatakse jalakäijate ülekäigu kohad ohutuse mõttes ristmikult kaugemale. Tegu on ikka kesklinna ja elava liiklusega sõlmega, kus kõigil on kiire.

To arvaja
10 aastat tagasi

Ka kahel pool Männiku teed elavad inimesed! Silla remondi ajal oli ikka hirmus küll. Suured autod panid lausa majad värisema mitte ainult aknaid. Miks selle kandi inimesed siis rohkem selliseks mürgliks sobilikud on?!Pole kõnniteid suure silla tagusel elamurajoonil ja jalakäijad ( lapsed kooli ja tööle ruttajad) vaadaku hommikuti ja tööpäeva lõputundidel, et ära mahuvad autode vahale Käbi tänaval. Enamus praamilt tulijaid lõikas ju sealt otse sillale.

Arvaja
10 aastat tagasi
Reply to  To arvaja

Unistada pole keelatud. Minu meelest oleks ideaalne variant Paralepas, Kiltsi kurvist transiittransport suunata Lihula maanteele, sealt Valgeväljal, otse Uuemõisa tammiku taha, Tallinna mnt-le, kasutades Valgevälja – Espre – Uuemõisa küla kruusatee põhja, seda õgvendades. Ega see mõte nii utoopiline polegi. Kui ilusa ja korraliku teede võrgu tegi RMK oma Espre ja Vilkla külade vahelisse metsa.
Praegu, jah, olen nõus teiega, tegin liiga Männiku tee rahvale. Aga see aasta lõpu kogemus laseb teil paremini mõista, millest oma eelöeldud mõtetes rääkisin ja mõtteid aruteluks õhku “heitsin”. Aga olen teiega väga nõus -Männiku tee vajaks hädasti sõidutee äärte ja kõnniteede ehitamist.

Maa-Lii
10 aastat tagasi
Reply to  Arvaja

Arvalaje lisaks. Just seda Valgevälja tagant – Uuemõisa tammiku taha – sõitu räägiti juba 15 aastat tagasi. Haapsalu kesklinnas on neid raskeveokeid näha jah, argihommikuti varajaselt praamilt, õhtul hilisemate peale sõitvaid ja ikka läbi õblukese Tallinna mnt-Jaama tänava. Jalakäijate seisukohalt on valgusfooriga ristmik (surnuaia nurgal, Lihula mnt-Jaama tn) eriti hull. See “sebra”, ei tea, mis materjalist see asfaldil on, see on nii jube libe – vihmaga ja lumega, et vaata, et keset ülekäiku istukile ei kuku. Ja kui kaubamaja poolt tulla, siis on puud täpselt ees nendele autodele, kes Tallinna mnt poolt tulevad ja tahavad keerata paremale. Tihtipeale autojuhid ei… Loe rohkem »