Sel aastal avas maanteeamet seitsmest jääteest kaks. Haapsalu-Noarootsi jäätee läks tänavu maksma 21 000 eurot, Laeksaare-Piirissaare jäätee Peipsil 24 000 eurot. Mõlemal teel kokku sõitis üle jää 650 autot.
Esmaspäeval suleti Peipsil viimasena lahti olnud Piirissaare–Laaksaare jäätee kevadiste ilmaolude tõttu.
Piirisaare–Laaksaare 9 km pikkune jäätee eksisteeris 19 päeva ning oli liiklusele avatud 11 päeva. Jäätee kogumaksumuseks kujunes ligi 24 000 eurot.
Jääteed kasutas mõlemal suunal kokku 29 autot ja 81 kergliiklejat (ATV, mootorsaan, tõukekelk jms).
Laaksaare–Piirissaare jääteed rajas ja hooldas AS Eesti Teed.
Haapsalu–Österby 4 km pikkune jäätee eksisteeris 13 päeva ning oli liiklusele avatud kolm päeva. Sulgemise põhjustas pragude tekkimine, jää liikumine ja vee ilmumine jääle. Jäätee kogumaksumuseks kujunes ligi 21 000 eurot.
Mõlemal suunal kokku ületas trassi 623 autot.
Noarootsi jäätee rajas ja hooldas Paralepa Sadam OÜ.
Mullu läksid kolm avatud jääteed kokku maksma 76 000 eurot, avamata jäänud Lao–Kihnu jäätee uuringud läksid maksma ligi 3000 eurot. Üle jää sõitis mullu kokku 15 310 autot.
Haapsalu-Noarootsi jäätee maksis 27 000 eurot. Tee eksisteeris 24 päeva ning oli liiklusele avatud 17 päeva. Mõlemal suunal kokku ületas trassi 9581 autot.
Mandrit ja Vormsi saart ühendanud Rohuküla–Sviby jäätee hinnaks kujunes 37 000 eurot. Jäätee eksisteeris 16 päeva ja oli liikluseks avatud kümme päeva. Mõlemal suunal kokku ületas trassi 5252 autot.
Hiiumaad ja Saaremaad ühendanud Tärkma–Triigi jäätee maksis 12 000 eurot. Tee eksisteeris viis päeva ja oli liiklusele avatud kaks päeva. Mõlemal suunal kokku ületas trassi 477 autot.
Jääteed
Ametlikke jääteid on loodud Hiiumaa ja mandri (Sarve–Rohuküla, ~25 km), Hiiumaa ja Saaremaa (Tärkma–Jõiste, ~15 km), Muhu ja mandri (Kuivastu–Virtsu, ~10 km), Vormsi ja mandri (Sviby–Rohuküla, ~12 km), Kihnu ja mandri (~15 km), Manilaiu ja mandri (1–2 km) ning Haapsalu ja Noarootsi vahele (3 km). Peipsil on ametlikuks teeks Laaksaare–Piirissaare jäätee.
2010. ja 2011. aastal oli Hiiumaa ja mandri vaheline jäätee Euroopa pikim. Mandrilt Hiiumaale saigi viimati sõita 2011. aastal.
Jääteed 2019
- Haapsalu-Österby 15. veebruar – 25. veebruar
- Laaksaare-Piirissaare 21. veebruar – 11. märts
Jääteed 2018
- Haapsalu–Österby 21. veebruar – 9. märts
- Rohuküla–Sviby 1.–10. märts
- Triigi–Tärkma 8.–9. märts
- Laaksaare–Piirissaare 20. veebruar – 23. märts
Vt ka: “2018. aasta kokkuvõte: Hiiumaa jäätee jääb uut jääaega ootama”
Eriti julm ja räige raha kantimine ikka küll seal Haapsalus . Ja mis peamine , mitte keegi ei vastuta , sest teada ju ka MIKS , kõige suuremad susserdajad on seal aastaid ja aastaid raha jagamis kraanide juures …….
mõnel mehel vuntsid tilguvad rasvast
Ja sina näksid ikka kontti
Väga õiglane summa õiglastele. 10k isale, 10k pojale ja tonn kuludeks. Kuradi hea äri ja loll tellija.
Jabur raharaiskamine. Pigem korrastage tänavaid.
Lõpetage ära see jäätee jama. Meil soojeneva kliimaga kohas pole mõtet jääteed pidada. Stabiilselt külma talve esineb harva. Ja see raha kellegi taskusse toppimine on ka üle mõistuse. Võrrelge, kui sel aastal 3 avatud teega päeva maksumisega 21 tuhat ja eelmisel aastal 17 päeva 27 tuhat. Kas sel aastal topiti jääpragusi rahatähtedega?
Selle rahaeest oleks võinid tänavatel midagi ära teha! Täielik raiskamine.
et siin kiunuda , võiksite ikkagi ise midagi ette võtta ja need molluskid s.t. parasiidiid laiali ajada
Hakka siis saatma. Ära ohi niisama.
Tänud soovituse eest , aga õnneks suht pohh mis te seal sekeldate …………