Spetsialistid ei soovita monteerida velgedele talverehve, mille rehvimustri sügavus jääb alla nelja millimeetri.
„Uutena on rehvide mustri sügavus tavaliselt 8 mm ringis ja legaalse piirini kulub see paljudel juhtidel 3-5 aasta jooksul. Enne talverehvide velgedele monteerimist soovitan autojuhtidel kontrollida rehvimustri sügavust ja mitte riskida – kui sügavus on alla 5 mm, siis ohtlikuks perioodiks on parem osta uued rehvid. Talve lõpuks kulub selliste rehvide muster kiirelt 3 millimeetrini või isegi alla selle ning see on juba väga ohtlik,“ ütles Goodyear’i müügijuht Eestis Risto Kivisikk.
Erinevus uute ja kasutatud rehvide vahel on suur. „Paljudes testides ei muutu rehvide omadused rehvimustri sügavuse vahemikus 8 kuni 3 millimeetrini märkimisväärselt, aga sealt edasi halvenevad tööomadused eriti kiiresti,“ ütles Kivisikk.
Samal põhjusel ei tasuks enam alla panna talverehve, mille mustri sügavus on alla 5 millimeetri. Kesktalveks on see kulunud juba 4 millimeetrini ning sealt edasi veelgi ja selliste rehvidega auto on liikluses oht nii autojuhile endale, tema kaassõitjatele ning loomulikult ka teistele liiklejatele.
Nagu mingi õpitud abitus nende talverehvidega – juhid ei oska enam oma sõidustiili muutuvatele oludele kohandada. Määravaks on saanud millimeetrid. Samal ajal bussid ja veokid uhavad aasta läbi samade (suve)rehvidega ja pole probleemi.
EI PEA olema 4mm. Igasugused isehakanud “spetsialistid” on hakanud sõna võtma.
Peab= ei soovita? Nii lihtsalt saab jälle mingi eksitava pealkirjaga loo teha.
Tere talv, lugege ikka Liiklusseadust ning seal on selgelt kirjas, et TALVEREHVIL on lubatud miinimum rehvisügavus 3.0 mm ja suverehvil 1.6 mm. Mida siin rahvast jälle eksitada !!!
Aga sa loe artiklit ikka ka!