Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni kommentaar hiidlaste petitsiooni osas:
„Hiidlaste mure ja etteheited nende saare ja mandri vahelise ühenduse osas on arusaadavad ning on loomulik, et saarte elanikud ootavad tõrgetevaba praamiliiklust. Praeguste murede allikaks ei ole aga tänased vead, vaid paari aasta tagused valeotsused. Nimelt tuleb algatatud petitsiooni eestvedajal reformierakondlasel Peep Lillemägil nõudvalt otsa vaadata eelmisele majandusministrile Kristen Michalile, kes otsustas 2016. aastal viia Rukki kanalis ellu traalimistöid ja loobus tavapärastest süvendustöödest. 2016. aasta oktoobris ellu viidud traalimised, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, ei andnud pikaajalist tulemust ja saavutatud sügavus ei ole püsinud, sest hoovused kannavad kanalisse setet.
Veeteede Amet tegeleb Rukki kanali probleemiga ja tänase plaani kohasel toimuvad süvendustööd tänavu suve teisel poolel, plaani järgi augustis-septembris. Tööde maksumus selgub hankemenetluse käigus ja raha selleks on olemas ja riigieelarvesse planeeritud. Lisaks plaanib riik süvendustöid Rukki kanalis teha edaspidi regulaarselt, esialgsel hinnangul on vajadus korrata töid iga kahe-kolme aasta tagant.
Tänane valitsus tegeleb tõsiselt olukorra lahendamisega ning enne süvendustöid on leitud teised transpordilahendused. Tuletan meelde, et probleemide tekkimisel võttis riik kiiresti tarvitusele abinõud hiidlaste olukorra leevendamiseks: tihendati Tallinn-Kärdla lennuliini ja Saaremaa-Hiiumaa vahelist laevaühendust. Lisaks avati nö uus liin Heltermaa-Virtsu-Heltermaa.
Ma mõistan hiidlaste muret ning luban, et antud probleemiga tegeletakse. Miks seda varem ei tehtud, tuleb petitsiooni eestvedajatel küsida Kristen Michalilt.“
Kadri Samson, majandus- ja taristuminister
Vt ka: “Hiidlased algatasid petitsiooni minister Simsoni tagandamiseks”
Mis nende eelmiste valitsejate otsa vaatamisest kasu on? Tänaseid probleeme peab ikka praegune valitsus lahendama. Nii palju võiks üks minister ikka aru saada. Ja kui ei saa, siis on tõesti ikka uut ja arusaajat vaja.
Paluks selgitusi erapooletutelt asjatundjatelt.
Miks need probleemid ei löönud välja Leedo ajal kuigi siis oli veetase veelgi madalam ?
Kas viga peitub tegelikult suure kiiruga tellitud laevades ?
Veeteede Ameti selgitused kui asjast huvitatud poole selgitused ei maksa midagi.