Seni on Haapsalus parkimisanarhia kestnud vaid suviste suurürituste ajal, kui kitsad vanalinna tänavad pargitakse nii umbselt täis, et isegi sõiduautoga on seal vahel võimatu liigelda. Nüüd algas Haapsalus ka talvine parkimisanarhia – autojuhid on sujuvalt võtnud suvel ehitatud rattatee kasutusele parklana. Seda hoolimata tõigast, et Taksi pubi esisega lõppeva parkimisala lõpus on märk, mis keelab autodel peatumise. Posti tänaval pargitakse peatumist keelava märgi alla otse rattateele.
Pärast esimese lume maha sadamist teehooldajate tähelepanu suvel rajatud rattateele enam ei jagunud. Linnavalitsuse esimene põhjendus oli, et rattatee puhastamine polegi prioriteet, vaid seda kasutatakse sõiduteelt lükatud lume ladustamiseks – kitsal tänaval pole võimalik lumekuhja tänava serva lükata. Ometi on vähemalt praegu sõiduteeäärselt rattateelt lund lükatud, sest lumehange autod vaevalt et oleks parkima hakanud. Kuigi rattatee peaks olema aasta ringi hooldatud, pole linnavalitsuse esmane plaan õigusvastane, sest rattateele ei viita ükski posti otsas asuv liiklusmärk. Seda märgistab ainult asfaldile joonistatud ratta kujutis, mis aga lume alt kuigivõrd välja ei paista. Nii kehtibki Posti tänaval taas reegel: pole märki, pole probleemi.
Jääb mulje, et linnavalitsuse meelest kaovad ratturid lume saabudes tänavatelt. Kuigi suurem osa rattureid on tõesti oma sõiduvahendi talvekorterisse tõstnud, on küllalt palju neidki, kes jäävad rattale truuks ka kõrgete lumevallidega. Ka neil on õigus ohutult liigelda, mitte manööverdada kõnniteel kõndivate inimeste vahel. Just ratturitele ohutu liiklemise võimaldamiseks ehitatigi Posti tänavale remondi käigus eraldi rattarada. Nüüd aga tundub, et ratturid on taas muutunud teisejärguliseks. Kui praegu rattatee nii lihtsalt autodele loovutada, siis pole välistatud, et harjumusest jätkavad autojuhid rattateel parkimist ka suvel.
nüüd siin ratturid on vastandatud autojuhtidele nagu ikka – jaga ja valitse! probleem on aga selles, et miljonid pandi magama, kuid autodele mingisunegi senine parkimisvõimalus kaotati täielikult. ratturid on jah või sees, kuid kui tuled maalt ja kaugelt, et mõnest poest läbi käia? istun peetrikesele? või võtab linnapea mu kotid ja kodinad kaenla alla ning veab linna äärde pargitud autosse? või mis???
Nõukaajal oli lastele telelavastus Kardemoni linna röövlitest. Laval sõitis üks tramm mööda linna edasi-tagasi. Kui Haapsalu peatänaval sõidaks kasvõi hobutramm, oleks üle Baltikumi menu garanteeritud. Isegi graniitsillutis võiks alles jääda (eeldusel, et tramm saab ikka rööpad). PS. Jalgratturid ei ole ju hetkel ‘või sees’ vaid lumevalli sees. St. ei saa üldse Posti tänavalt läbi. Enne kapremonti mahtusid nad laiale kõnniteele vabalt ja otseselt keelatud see polnud. Nüüd on nagu rattarada aga pole ka.
20-aastase rattasõidukogemuse põhjal väidan, et ka rattaga saab sõita aastaringselt, kui olud vähegi võimaldavad. Takistavad vaid hanged, kleepuv paks lumi ja kiilasjää. 300 tööpäeva jooksul aastas lükkasin ratast käekõrval vaid paar hommikut, mil sahk polnud kõrvaltänavale jõudnud. Kuna Posti tänav lammutati ja ehitati üles just rattaliikluse loosungi lehvides, eeldaks ‘next levelit’ ka sõidetavuses. Sirget, ühel tasandil rattateed on ju lihtne hooldada, eks?
/Takistavad vaid hanged, kleepuv paks lumi ja kiilasjää/… tunnen kaasa!
Kes oli see i…. kes parkimiskohtade peale ei mõelnud . Terve see tee on üks suur õnnetus kuubis
Ratturitest püütakse teha mingi uus priviligeeritud seltskond nagu LQBT tegelased. Normaalne inimene peaks aru saama, et talv erineb suvest oluliselt ja lumega tekib palju tööd juurde. Kas LE toimetus ei tahaks minna välja ja aidata tänavatelt lund ära rookida?
Rattureid võrdlete ei tea millega!!!? Üks on tervislik ja loodustsäästev eluviis, teine grupp aga nagu Kataris öeldakse psüühikahäirega tegelased. Mida te võrdlete, ise ka aru saate?
Pidasid silmas Katarsist, mitte Katari? Kui jah, siis vänta edasi.
Seni on autosõitjad eelistatud seltskond. Autoteede lahti hoidmine on kordades kulukam. Jalgratastele saab panna talverehvid. Rattasõit talvel on normaalne, tervislik ja raha säästev.
Kas kaupa hakkate ka jalgrattaga poodidesse vedama ja konteinereid tühjendama ja kiirabi teenust osutama ja haige lapsega arstile minema…?
Mitu kiirabi, päästeautot või leivaautot te seal parkimas nägite? Vabandan, kui te olete pime!
Vabandust väga, aga KUI on vaja kiiresti päästel tulla, siis ei loe, kes end pimedaks luges. Siis on kiire ja jalgratta tee keset linna lumevallide keskel päästeautodele, nu jah..???
Jätame autoteed lahti ajamata ja hoiame jalgrattateed lumest puhtad, geniaalne!
Kas ka politsei ei peaks jalad tagumiku alt välja sirutama!?
Siis see paar patrulli maakonna peale ei saagi muud teha, parkimiskorraldus on ikka KOV asi, Kui muud moodi ei saa, siis mujal töötab trahvikviitungite ja vajadusel teisaldamiste kombinatsioon, miks peaks Haapsalus asi teisiti olema.
auto konfiskeerida ja mees 25+5, küll siis meelde jääb
Oled sa kunagi näinud, et politseinik julgeb tülitada murule või kolmele parkimiskohale maandunud dziibijuhti!
Pigem püüab maski unustanud mammisid 🙁