Reili Rand: Rohuküla raudtee on võimalus mõtestada ümber Hiiumaa transpordilahendusi

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Reili Rand, riigikogu liige (SDE)

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

30 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
tõsi
3 kuud tagasi

rohuküla jupi asemel tuleb ehitada haapsalu – noarootsi auto/raudteesild, sest noarootsi on potensiaalne koht tuuleparkide ja aatomielektrijaama ehituseks, raudteeharu ehitada sinna on hädavajalik, see annab sellele piirkonnale võimsa majandusliku tõuke. rohukülla pääseb igasugu transpordiga ja raisata selle lõigule raha on mõttetu, teine variant raudtee ühendus haapsalu- virtsu-pärnu, mis ärataks ellu lääneranna.

Misasja
3 kuud tagasi
Reply to  tõsi

Tuumajaama esialgne planeering ei ole siiski Noarootsis. Ma ei tea kuskohast te sellise jutu võtate? Selgelt on ju välja öeldud, et üks võimalikest kohtadest on ungru nõmme kant ja sealt edasi, sadamat on vaja ja raudteed lähedale. Selles on point. Milleks ehitada sinna, kus kulud mitmekordistuvad!?

Kui ei usu, mine vaata.
3 kuud tagasi

See on nii metsa kasvanud ja käest ära lastud paari aastaga, et järgmisel aastal ei saagi enam jala, ega rattaga seda mööda läbigi.

uskmatu Toomas
3 kuud tagasi

Tubli Vahur Reede, saarlane-üks vähesid kes ka matsu jägab !

A.R
3 kuud tagasi

Mis sul Andres selle raudtee vastu on? Ise väidad, et oled Eesti eest väljas ja kõva patrioot, aga kui midagi arendatakse asjalikku, siis koledasti kohe vastu ajama. Kummaline käitumine. Sa pole vist ise päris selgusele jõudnud endas.

Eesti keel
3 kuud tagasi

Mõtestame ümber raudtee ja bussid ja autod…..mida me veel võiks ”ümber mõtestada”?…..mees ja naine ning poiss ja tüdruk – on juba kultuurimarksistide poolt ”ümber mõtestatud”, jpm ka veel. Räägiks siiski asjast otse ja konkreetselt.

Vahur Reede, saarlane
3 kuud tagasi

Natukene meenutab kogu see värk Saaremaa süvasadama värki. Muidugi on erinevusi palju aga suur sarnasus on vajalikkuse põhjendustes – see lihtsalt on nii hea asi. Saaremaal nüüd on süvasadam, Tallinna Sadama oma ja nimeks “Saaremaa sadam”. Isegi kui suvel peatub mõni ristluslaev pooleks päevaks seal sadamas, siis Saaremaal pole isegi busse nii palju, et neid turiste pool päeva mööda Saaremaad kärutada. Aga Saaremaa Sadama eelne sotsiaalmajanduslik jutt oli sama, mida saab lugeda sellest kirjutisest. PS. see “riigi poolt rahade äravõtmise” asi oli ka Saaremaa süvasadama puhul – algselt lubas riik toetust sellele projektile ja mitmed erafirmad ning Saaremaa vallad ajasid… Loe rohkem »

Imelik
3 kuud tagasi

Ega taristu ei loo siis iseenesest sisu juurde, see jääb ikka inimeste endi teha, taristu annab lihtsalt paremad eeltingimused selleks. Olen siin juba ka enne kirjutanud, et loomulikult on parem vastupidi- enne sisu ja siis nõudlust rahuldav taristu- paraku peab sel juhul olema mingi väga tugev “sisutekitaja” (äris nimetatakse seda konkurentsieeliseks). Teistpidi tehes luuakse taristu abil eeldus (eelis). Ma seda süvasadama asja pole jälginud aga kui su jutt tõele vastab (et puudub minimaalnegi kasutus), siis puudus selle loomiseks ka mingi eeldus. Teinekord võtab investeeringu täies mahus kasutuselevõtt ka aega (kaasnevad protsessid on pikaldased), aga kui investeeringuid mitte teha (sealhulgas taristusse)… Loe rohkem »

Vahur Reede, saarlane
3 kuud tagasi
Reply to  Imelik

Nõus, et “Ega taristu ei loo siis iseenesest sisu juurde, see jääb ikka inimeste endi teha, taristu annab lihtsalt paremad eeltingimused selleks”. Aga… Aga seda ainult juhul, kui see jutuks olev taristu annab eeltingimused. Ehk nagu ma kirjutasin “Muidugi on erinevusi palju aga suur sarnasus on vajalikkuse põhjendustes – see lihtsalt on nii hea asi.” Kuressaares tehti pargi juurde üks jalakäiate ülekäigurada, mis lõpeb vastu pargi aeda. Taristu on? On! Kas sisu on loodud? On, hunnik meeme! Nüüd tehti aia sisse auk ka. Aga mitte vöötraja otsa, vaid kõrvale. 😉 Sisu peab asjal olema eesmärgipärane, mitte teeme investeeringu ja siis… Loe rohkem »

Ehh
3 kuud tagasi

MIsasja, küllap sellise suure projekti puhul siiski teatake milleks. See pole mingi aiaaugu tegemine ju appikene.

IRW
3 kuud tagasi
Reply to  Imelik

Võru,Valga,Viljandi,Jõgeva ,Rapla,Rakvere -kõikidesse nendesse liiguvad rongid – ja seda juba ammu . Mingit suurarengut neis toimunud pole . Huvitav mis areng seda Haapsalut küll tabaks (irw)
Hiiumaa suhtes pole aga rongil mittemingit mõju , mitte keegi ei viitsi tegelda mingite ümberistumistega

Ehh
3 kuud tagasi
Reply to  IRW

Kuidas ei ole arengut! Vaadake milline kaubavedu käib teie poolt nimetatud linnades raudtee kaudu. Millised tööstused on just tänu kaubaveo võimalusele tekkinud sinna. Ei tasu pimedat mängida ja eitada seda!

Rekkamees
3 kuud tagasi
Reply to  Ehh

Ahhaaa. Pole neis linnades küll mingit kaubavedu eriti näinud , vaid rakveres midagi on

Misasja
3 kuud tagasi
Reply to  Rekkamees

näinud? Numbrid ei valeta, silm võib petlik olla, vaevalt te terve ööpäeva vahis olete. Rumalus…näinud :))))

Rekkamees
3 kuud tagasi
Reply to  Misasja

Ei päde su jutuke . Vat kaubad peaksid kuidagi jaama ja jaamast ära saama , aga ei tea kedagi kes seda transpordiks

Raul
3 kuud tagasi

Lääne Elu kommentaarid ja kommentaatorid oma tõelises ilus.

irw
3 kuud tagasi

Loed seda artiklit ja peab tõdema et sots on ikka teatav mõistusetasand , mis jääb allapoole põrandat . Ise tõdeb et rudteeliiklus on mõtekas vaid suurlinnade vahel , aga rohukülani seda nagu hirmsasti tarvis . Ja mida annab see rong juurde kui pudelikael on laevaliiklus ja ega rong laevani sõitma seal ikka ei hakka ( või tuleks sadamaala kapitaalselt ümber ehitada ) Kui selle ainuüksi raudteeosa peale kulu 120+ milli , lisame siia ka veel infraobjektid , saab igaüks aru et see on ajuvaba ( muideks 4 laeva läksid vaid 100 milli maksma ) Ja milline turist see saab olema… Loe rohkem »

nagu
3 kuud tagasi
Reply to  irw

selle utoopilise via ehitamine uue trassi peale, kellegi tasku hakkab lihtsalt selle ehituse papp jooksma, tagajärjed ei koti kedagi, nagu ka nafta tarned praegu tiblastanist isegi suurenevad embargo tingimustes

Majaomanik
3 kuud tagasi

See raudtee tuleb.NATO pilk on ka Kiltsi lennuväljal peal,raudteed vaja sinna ja muidugi sadamasse. Ja Haapsalu jälle sõjaväelinnaks! See on üks aspekt.Ajalugu kordub.Ja kohalike naiste elu muudavad NATO sõjaväelased lõbusamaks…

A.R
3 kuud tagasi
Reply to  Majaomanik

See on hea ju. Aga vaevalt nad siia tulevad. Sõjaajal oleks raudteest aga abi küll.

IRW
3 kuud tagasi

Sots on ikka diagnoos. Hiiumaale tulijal pole sest raudteest sooja ega külma kuna hiiumaal autota ikka midagi ei tee

Noor
3 kuud tagasi
Reply to  IRW

Peaasi,et taastatakse Rohukülani.Küll leidub vajadust nii tsiviil,kui militaarstruktuuridele.

irw
3 kuud tagasi
Reply to  Noor

Ah et kõigepealt ehitame valmis ja siis hakkame mõtlema mis sellega peale hakata !? Tõeline ajugeeniuse ettepanek ( megairw)

Misasja
3 kuud tagasi
Reply to  irw

Jah, nii ju arenf käibki. Esiteks luuakse võimalused ja siis tulevad näiteks tööstused, inimesed jne jne ja areng toimub seal, kus seda muidu poleks niipea toimunud. Mida siin imestada on. Nii see ju on koguaeg olnud.

IRW
3 kuud tagasi
Reply to  Misasja

Eestis ju kümmekond linna olemas kus see nn võimalus juba ammu olemas . Aga ei mingit arengut

IRW
3 kuud tagasi
Reply to  irw

Sellist jama on palju – saaremaa suursadam , mäo rist , nn põdrasillad (kus küll põtru nähtud pole ) jne.jne