Märtsist tõusevad suursaarte parvlaevaliinidel piletihinnad

BNS

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Leiger (vasakult) ja Tiiu Rohuküla sadamas. Foto: Urmas Lauri

Hiiumaa liini parvlaevad Rohuküla sadamas. Foto. Urmas Lauri

Alates selle aasta 1. märtsist tõusevad peamiselt diisli ja elektrihinna kasvust tulenevalt Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevaliinidel reisijapiletite hinnad saarte külalistele, kohalike elanike piletihind jääb muutumatuks mõlemal liinil.

Saaremaa parvlaevaliinil tõuseb reisijapilet 1,29 euro võrra, Hiiumaa liinil 1,46 euro võrra. Sõiduauto pilet tõuseb Saaremaa liinil 3,6 euro võrra, Hiiumaa liinil 4,29 euro võrra, teatas transpordiamet. Saaremaa liinil maksab reisijapilet praegu 3 eurot ja Hiiumaa liinil 3,40 eurot. Sõiduauto üleveo eest Saaremaale tuleb praegu maksta 8,40 eurot, Hiiumaale maksab autopilet 10 eurot. Reedeti alates kella 13-st toimuvatel reisidel mandrilt saartele ja pühapäeviti alates kella 13-st toimuvatel reisidel saartelt mandrile kehtib sõidukitele 50% kallim hind, kuid see ei kehti Saaremaa, Muhumaa või Hiiumaa püsielanikele juhul, kui püsielanikust omanik, kasutaja või vastutav kasutaja on ka reisi ajal sõidukis.

Kohalikele elanikele on nii reisija- kui ka autopilet poole odavam.

Kohalikele elanikele jääb piletihindade muudatustega nii reisija kui auto sooduspilet samaks. Auto sooduspiletiga saavad sõita need suursaarte püsielanikud, kes on sama sõiduki registreerimistunnistuse kohaselt sõiduki omanikuks, vastutavaks kasutajaks või kasutajaks. Täiendavalt lisandub sooduspilet N1 kategooria sõidukitele.

Käesoleval aastal on plaanis teha Saaremaa liinil 16 700 reisi, mis on 7 protsenti suurem reisimaht võrreldes 2021. aastaga ning Hiiumaa liinil 5888 reisi, mis tähendab ligi 4-protsendist reisimahu tõusu 2021. aastaga võrreldes.

Transpordiameti liikuvuse planeerimise teenistuse direktor Martin Lengi sõnul on hinnatõus mõistetavalt keeruline, kuid arvestades kulude kasvu ning vajadust üha tihedamaks ühenduseks, on see paraku vältimatu. Sellel aastal on tema sõnul tõstetud reisimahtu mõlemal reisiparvlaevaliinil võimalikult palju, et tagada vastavalt kohaliku kogukonna soovidele tihedam sõidugraafik.

“Edasine reisimahu kasv saab tulla vaid lisalaeva või sadamate ja veeteede ümberehitustega. Oleme hetkel otsimas reisiparvlaeva, mida prahtida suursaarte vahele, et pakkuda tulevikus veel tihedamat reisigraafikut vastavalt kogukonna soovidele ja vajadustele,” lausus Lengi.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
4 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Noh midagigi vähemalt
2 aastat tagasi

liigub ülespoole. Kõik muu on suundumas otse mutta!

Reformierakond hoolib
2 aastat tagasi

Priskes kasumis riigifirma tõstab hindasid, et rahval oleks ”hõlpsam ja soodsam” saartel – mandril käia………Aitäh, kallis päikesetõusuvalitsus!

Hellat
2 aastat tagasi

Kesse siis veel hoolib?

Nimi (kohustuslik)
2 aastat tagasi

Kommunismi ei ole ega tule, ullike!