Omavalitsusjuhid nõuavad riigilt jääteede rahastamise jätkamist

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Noarootsi jäätee. Foto: Urmas Lauri

Transpordiameti kärbe võib jätta rahata ka Noarootsi ja Vormsi jäätee. Foto: Urmas Lauri

Haapsalu ja Lääne-Nigula juhid saadavad majandus- ja kommunikatsiooniminister Taavi Aasale kirja, milles nõutakse raha Haapsalu–Noarootsi jäätee rajamiseks ja hooldamiseks.

Transpordiamet peab tuleva aasta eelarves vähendama tegevuskulusid 6,7 protsenti ehk 3,7 miljonit eurot. Kärpe tõttu võidakse kaotada teedeäärsed tualetid ning prügikastid, samuti jääteed. Transpordiameti juht Kaido Padar ütles, et teehoolduse kulusid vähendada ei saa. Nii ongi otsustatud minna selliste emotsionaalsete projektide kallale nagu jääteed.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

12 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu Toomas
1 aasta tagasi

“Haapsalu ja Lääne-Nigula juhid saadavad majandus- ja kommunikatsiooniminister Taavi Aasale kirja, milles nõutakse raha Haapsalu–Noarootsi jäätee rajamiseks ja hooldamiseks.”
Kõige tähtsam jäi kirjas mainimata – Taavi palun kindlusta Haapsalu tagalahel autosid kandev jää !

Mati, maaler
1 aasta tagasi

Riigi raha kulub vaid totruste peale!
Pangu parem mõni bussiliin Läänemaal tööle!

Siil
1 aasta tagasi

Tallinna saksad ei tegele sellise jamaga. Põhiliselt ikka debiilbemmijad on need, keda seal sõitmas näha, ööajal ja tööajal. Oleks tõesti mõistlik sinna mitte raha kulutada.

rahvas
1 aasta tagasi

nõuab lolluse lõpetamist

Jaan
1 aasta tagasi

Haapsalu-Noarootsi jääteed on vaja Österby sadama kohviku käigus hoidmiseks talve perioodil, milleks muidu riigi eelarve vahendeid Österby sadama kohviku ehituseks kulutati. Paar-kolm kuud suve perioodil ei võimalda sadama kohviku majandamist ja MAT riigieelarve raha korstnasse kirjutatud. Seepärast Läänemaa omavalitsuste juhid riigi vastu “põtkivad” ja kaebekirju kirjutavad.

Tähelepanek
1 aasta tagasi

Kulutada mitukümmend tuhat eurot jäätee tegemisele ja veel summasid selle käigushoidmisele, et Tallinna saksad saaksid siin puhkepäeviti lõbusõitu teha, pole üldse mõistlik.
Las kohalik omavalitsus (omavalitsused) või eraettevõtjad rajavad selle jäätee omavahenditest, panevad üles tõkkepuud ja kehtestavad jääteemaksu seal sõitjatele.

Raivo
1 aasta tagasi

Peab jätkama! Seda on väga vaja!

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  Raivo

Tegelikult ei ole neid üldse vaja, kui arvestada, et jääd mere peale üldse ei tulegi.

aju
1 aasta tagasi

Ma väga ei mõista seda jääteede rajamist. Vaadates viimaste aastate talvesid, pole jääteid õnnestunud just käigus hoida. Ehk et väga merre visatud tuhanded eurod mitte millegi eest. Kui õigesti mäletan, siis pimedas rajale minna ei tohi. Ehk et jäätee ei lühenda ajutiselt ka töölkäijate teekonda. Hea meelega muudan oma seisukohta kui keegi oskaks öelda, et kui palju inimesi igapäevaselt Noarootsist Haapsalus tööle käib. Või analüüsi, et kuipalju turismitulu teenis poolsaar kui jäätee veel täie võimsusega töötas.

eksole
1 aasta tagasi
Reply to  aju

oled kuulnud sellist terminit nagu pärandkultuur või traditsioonid? On olemas ka teatav kogemus ja pädevus, mis on ka midagi väärt.

aju
1 aasta tagasi
Reply to  eksole

Ikka olen kuulnud pärandkultuurist. Aga kuna te teate pärandkultuuri olulisust, siis olete kursis ka sellega, et on olemas ratsionaalne talupojamõistus. Palju laiemalt aitab pärandit edasi kanda kasvõi kirglik kadri- ja mardipäevatraditsiooni elushoidmine kui et väga vähest hulka inimesi puudutav jäätee. Aga nagu öeldud, olen valmis ümber mõtlema kui keegi suudaks faktidega tõestada selle vajadust. Hetkel jääb siis loota vaid pikalt paukuvale pakasele, et kui kulutus tehtud, saab ka teed kasutada.

paariks päevaks
1 aasta tagasi

lõbusõidu jaoks, kindlale firmale, paneb mõtlema