Tuleva aasta riigieelarvest jagatakse näpuotsaga raha ka Läänemaale.
Riigieelarve eelnõu järgi kulub raha nii Rohuküla sadama Lõunakai rekonstrueerimiseks, Rukki kanali süvendamiseks kui ka Linnamäe–Rannaküla kergliiklustee ehitamiseks. Suurim investeering nähakse aga ette Turba–Rohuküla raudteelõigu taastamiseks.
Riigi eelarvestrateegia näeb ette, et aastatel 2022–2024 parandatakse Rohuküla sadamas 3,1 miljoni euro eest transpordiameti merenduse ja veeteede teenistuse kaid. Ots tehakse lahti tuleval aastal, mil selleks on ette nähtud 94 000 eurot.
Saarte Liinidele kuuluva Rohuküla sadama kapten Peeter Saar ütles, et tegemist on sadama Lõunakaiga, kuid selle remondiga tegeleb transpordiamet. „Projekteerimine, uuringud – selle raha eest koppa veel maha ei löö,” nentis Saar. Ta lisas, et kui 2012. aastal rekonstrueeriti kauba- ja ka Lõunakaid, jäi navigatsioonimärgistuse hooldusbaasiga piirnev kaiosa, samuti Lõunamuul rekonstrueerimata.
Loodetavasti tehakse kiiremas korras kergliiklustee Linnamäelt Linnamäe Peekoni teeotsani. Seal on pidevalt jalakäijaid tee äärtes liikumas. Hommikuti pimedas lähevad tööle Linnamäe Lihatööstusesse ja Linnamäe peekonisse, lisaks käiakse seal jooksmas, kepikõndi tegemas, koertega jalutamas. Linnamäelt Rannaküla poole pole pooltki niipalju inimesi liikumas näinud, kuigi seal on Rääguni juba kergliiklustee olemas.
Sa pole vist kohalik….
keskerakond!! 🤣
Hahaa! Helmed panid ju asjad liikuma, nii aktsiiside alandamise, t-t nelharealise maantee kui raudtee infrastruktuuri.
Elagu ekre!
Ammu oleks olnud aeg, rajada kergliiklusteed Haapsalust Rohukülla, Linnamäele, Pangale, Taeblasse või isegi Paliverre. Meil läänemaal on enamus projekte teostatud poolikult või pole neid üldse, igasugune pikem planeerimine ja arenguplaan puudub.
…Uuemõisast maakonna piirini ikka…….
Kergliiklustee Haapsalust Kasari sillani ei teeks paha või isegi Lihulani!
Rannaküla nimega on Läänemaal kummalised lood. Uskusin aastakümneid, et Rannaküla asub Tallinn-Haapsalu mnt. lähedal Saunja kandis – silt on, merelaht on, rand on, tõenäoliselt ka küla. Aga ei! Tegelikult näitab Rannaküla viit suunda Nõval asuvale külale. Linnamäelt Rannakülla on 37 km. Oletan, et 4 km kergliiklusteed plaanitakse pigem Linnamäelt Haapsalu, mitte Nõvva. Kuidas Tallinna maanteel asuvat Rannaküla teeristi üheselt nimetada, ei tea. Aga Haapsalust algava kergliiklustee pikendamine Linnamäeni on hea mõte. Sobib kasvõi pühapäevaseks jalgrattaga väljasõiduks (elektrirattaga ka olmesõitudeks). Ainus idüllirikkuja on katkematu automüra kõrvalasuval maanteel. Kergliikusteid planeerides tasub võimalusel need maanteest kaugemale suunata.
Rannaküla on ikka Rannaküla, millest kohalikud aru saavad. Kui neid teid maantee äärdegi saaks, metsa ei hakka neid keegi idülli pärast rajama. Omandiküsimused niigi piiramas.
Palun tehke ka Taeblani!
Muidugi on Haapsalust väljuv rattatee vaja viia Taeblani. Pärast raudtee taastamist on seda lausa hädasti vaja, sest Tallinn-Haapsalu autoteel ei soovita küll kellelgi jalgrattaga sõita. Muud niidikest otse Taeblasse kulgemiseks ei jää, kui raudteetammipealne kergliiklustee kaob. Mis puutub võimalusel kergtee ‘metsa ehitamisse’ oleks huvitav kuulda ka teiste rattasõitjate arvamust. Küsimus pole üksnes idüllis. Algaja ei pruugi kohe tajudagi maanteekiirusel undavate autode mõju (nt. 5 minutiga 30-50 autot). Kuid mürafoon on ratturile kordi valjem ning kestvam kui autosolijaile. Kas tõesti ei peaks võimalusel seda vältima? Ei väitnudki, et võimalusi liiga palju on.
jah, muidugi oleks väga tore rattateed kuhugi metsa ära peita, et need, kes siinkandis võõrad, neid jumala eest üles ei leiaks. Ja loomulikult peab rattatee kulgema kord ühel pool maanteed, kord teisel pool, kõige parem veel, kui vahepeal seda üldse ei ole ja lõppeb nagu noaga lõigatud keset suvalist põldu- sest muidu ei ole piisavalt põnev ja närve kõditav.
Selle mõttetu raudtee ehitamise asemel võiks sama rahaga terve Läänemaa jalgrattateid täis ehitada ning kasu sellest oleks kordades suurem kui kaks läikivat rööbast, mille kõrval poliitikud saavad käia uhkustamas, et näe tõime teile sellise asja (olge nüüd alandlikult tänulikud ja valige ikka meid).
Ometigi üks õige arvamus selle mõttetu raudtee kohta.
raudteest on mul kama, aga enamus Läänemaa teid ongi parajad rattateed- liikluskoormust pole ollagi. 2 maanteed on Läänemaal, kus rattaga sõita ei riski.
Kui nüüd rööpad vana koha peale tagasi pannakse, siis on üks peamisi, Haapsalust lähtuvaid suundi sisuliselt kinni. Või noh- väga ebatervislik.
et siis igale pensionärile ja puudega inimesele jalgratas?
Pensionär sõidab tasuta rohelise bussiga kuhu soovib ja puudega inimest veab invatakso.
Raudtee on siis mõttetu?!
See on parim uudis mis siin olla saab. Tervitan sellist otsust. Siin taga on Keskerakonna nimekirja mehed Linnamäelt!
hoopis kellegi teise kõrvu
Need Linnamäe keskerakondlased ja Koit võiks lahti seletada, kuidas on võimalik poole rahaga terve tee valmis ehitada. Karilaid sai siit punktivõidu ja Lääne-Nigula vald suure jama kaela, kui tõesti hakatakse peale pressima, et terve tee tuleb korraga valmis teha. Neli aastat kino on jälle garanteeritud. Hõisake siis, kui terve raha riigilt välja nuiate.
Kibestumis ja kadetsemine ei vii elu rdasi. Mida sa ise oled panustanud kogukonnale? See tee tahtaks ka väiksema summaga valmis, kui on kogukonnas tahtmist ja koostööd. Näide on Linnamäe jalkaväljak, vallatoetus 2500 plus lambimastid. Kohalike tasuta panusyamist 25000 eest. Tehke järele.
vastupidi- kibestumine ja kadetsemine on need asjad, mis hoiavad pillavat raiskaist natukenegi kontrolli all. Meil on demokraatlik riigikord ja see peabki selline olem, et keegi kellegi üle väga domineerima ei saaks hakata.
Kõik ei võida ka 10+ milli, et panustada. Vähemalt said ehitajad tööd ja korralikult sitta maha müüdud.
koit, keskerakond pole meile muud head teinud kui müüsid raudtee maha!
ja see oli ka mõttetus, raha kokkukraapimine!
niiet, suu kinni, sellist erkonda enam ei eksisteeri!