23

Tipparhitektid on Posti tänava pärast mures

Arhitektide liidu juhid Marika Lõoke (vasakult), Andro Mänd ja Peeter Pere käisid eile Haapsalus, et panna linnajuhtidele südamele: linnaruum on väärt enamat kui vaid sile asfalt ja parkimiskohad. Foto: Malle-Liisa Raigla

Arhitektide liidu juhid Marika Lõoke (vasakult), Andro Mänd ja Peeter Pere käisid eile Haapsalus, et panna linnajuhtidele südamele:
linnaruum on väärt enamat kui vaid sile asfalt ja parkimiskohad. Foto: Malle-Liisa Raigla

Eesti arhitektide liidu juhid sõitsid reede hommikul Haapsallu, et kohtuda linnapea ja linnavolikogu esimehega, sest on mures, et kiirustamine ja rahapuudus rikuvad väärtusliku linnasüdame.

Arhitektide liidu presidendi Andro Männi ja asepresidentide Marika Lõokese ja Peeter Pere hinnangul nii lühikese aja ja vähese rahaga kvaliteetset tööd ei saa.

Artikli lugemiseks tellige digipakett või logige sisse!

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Vahur Reede, saarlane
Vahur Reede, saarlane

Aasta arhitektuuriauhinna mingis kategoorias esitati nomineniks Kuressaare kesklinn.

Siiani ei ole ma suutnud leida, KES esitas. Tahaks selle inimese kolju ehitust teada.
Suhtekorralduslikult on võimalik sitta ka saiana serveerida.
Olge tublid!

Postimees
Postimees

Me hakkame Kübega täna öösel puid maha võtma kahemehe saega…

Matsirahvas ei mõista mis hea
Matsirahvas ei mõista mis hea

Hoidku jumal nende ‘tippude’ eest!… taevani kiidetud noored
andekad’ on pekki keeranud nii Kuressaare kui Võru keskväljakud…Kuressaares praegu remont käib…sama võib juhtuda Haapsaluga. Nagu NO teater- kapaga igasugu friikide auhindu, aga lõpetas lihtlabase pankrotiga, sest rahvas ütles EI!

Mida jura
Mida jura

Noored? Peeter Pere (s 1957), Marika Lõoke (s 1951) Andro Mänd (s 1981)

“Pekki on keeratud” just sellega, et on hakatud midagi tegemaja on kõik täiesti uueks tehtud, mitte sellega, et on üritatud vana säästa. Praegu linnavalitsus tahab just kiirelt ja odavalt mingit kuressaaret teha… puude allee maha ja asfalt asemele, see ei ole ju hea lahendus!

Mai
Mai

Või tahavad ka teha nagu Kaubamaja
Omniva automaatide juures: kiviklibu, kääbusmännid… koertel hea jalga tõsta…
tänapäeva haljastus???

Majaomanik
Majaomanik

Võib juhtuda tõesti,et tuleb supemoodne ja hirmkallis projekt,mis lõpptulemusena käiku ei lähe ja mille peab linnakassa kinni maksma.

Kohalik
Kohalik

Viimastel aastatel on paljud Eesti väikelinnad saanud uued põnevad lahendused näiteks linna keskväljakutele, on kaasaegselt ja asjatundlikult linnaruumi võimalustele lähenetud jne. Mis põhiline, inimesed on need omaks võtnud, need on kasutuses ja heakskiidu leidnud. Mida teeb Haapsalu? Miks meie ei vääri läbimõeldud, kaasaegset, professionaalset linnaplaneeringut? Seisev vesi, tõeline stagnatsioon – see on kahjuks praegune hetkeseis siin linnas. Saame raha, klopsime kiiresti ühe projekti kokku, tõmbame puud maha, teeme jalgrattateed – no mis, ei meeldi või? Kurvaks teeb, et meie omavalitsus peab haapsallasi rumalateks, harituseta inimesteks, kes ei oskaks kvaliteetsest linnaruumist lugu pidada.

kodanik
kodanik

Küsimuseie – mida teeb Haapsalu – on ju lihtne vastata. Juba kümme aastat mitte midagi.

Covid
Covid

Kiire on kokku klopsida see jama sellepärast ,et järgmine aasta on valimised.Suht savi ,milline on tulemus.Jalgpalli hall valmib ju ka sügiseks.Aga stagnatsioon on ja silmad suurtel juhtidel ei sära,aeg on muutusteks ja valimised annavad selleks võimaluse!

vead ja tulemus
vead ja tulemus

Lugesid? Kiire on riigipoolne jama. Saada raha, kui teed kohe valmis.Üsnagi tõüenäoline, et kiirustades head sealt ei tule. Needsamad arhitektidki rõhutasid seda. Väga kahju. Riik ei käitu hästi.

Kek
Kek

Kas ja millal Haapsalu saab siis uue linnaarhitekti?

linlane
linlane

Egas uus linnaarhitekt suurt midagi ise otsustada niikuinii ei saa. Kui otsustatu suurele juhile ja volikogule meeldib alles siis saab asja.

Maarja
Maarja

Olemas juba, aga ilmselgelt puudub visioon. Kui mult täna keegi küsiks, kas ma koliks Haapsallu või Pärnu, siis valiks Pärnu. Linnakeskkonda, eriti merepoolne osa on saanud head lahendused, rannapromenaad jne. Millega Haapsalu paistab silma? Vaid koleehististega.

Ets
Ets

Kui ma kusagile kolin siis vaatan seda kas lapsed saavad lasteaeda, kas neil on huviringe jne mitte mingi krdi rannapromenaadi pärast…

Kets
Kets

Igal inimesel oma vaatepunkt, miks sa teist sõimama hakkad, lontrus?!

Nüüd
Nüüd

Loodame, et eksperte ka kuulatakse ja lastakse enda harimise üritusel mõjuda. Väga loodame, et harimisest oli kasu ja hädavajalik valdkonna algharidus on nüüd olemas.

uskmatu toomas
uskmatu toomas

Muidugi taastame kõik algsel kujul.Selle nn.asfaldi st.musta katte all on osaliselt säilinud munakivi sillutis mis tuleks kindla peale taastada ??

ka asjatundjana
ka asjatundjana

näen, et kõik asfaltkattega teed tuleb koorida ja ennistada ajaloolisel kujul. Nõukaaja kõrgete äärekividega kõnniteed asendada/taastada paekiviplaatidega kõnniteedeks ja Konnaküla äärne Metsa tänav, kruusakattega teeks tagasi.

Enriko
Enriko
Tegelikult on tõesti imelik ignoreerida fakti, et Posti tänaval on asfaldikihi all tõen. sama võimas graniidist kivisillutis nagu oli tuletõrjemajast Vaba tänavani väljavahetatud lõigul. Kindlasti on see paigaldatud professionaalsemalt kui mitu korda ümberlaotud lossi peaväravast sisse viiv sillutis (“munakivid” on samad). Tugevale vanakooli tööle viitab Posti tänava kaarjas profiil ja (vähemalt minu meelest) löökaukude ja rööbaste puudumine läbi aastakümnete võrreldes teiste Haapsalu tänavatega. Kivitee ülessonkimine ja poole meetri sügavuseni pinnase väljavahetamine nagu Tallinna mnt-l ja Jaama tänaval annab küll kõvasti tööd/käivet, kuid kas seda on tegelikult vaja? Ja kuigi ka mina jätaksin Posti t. asfalteerituks, mitte paljaks munakiviteeks (sest ei… Loe rohkem »
Muskin
Muskin

Võib-olla võtaks Metsa ja Posti koormust maha…kui suudetakse teha aastaid tagasi lubatud veekeskusega seoses rajada lubatud ühendustee Metsa-Vaba-Vee ristist Uuemõisa. No ei pea tagalinnast sõitma läbi terve linna, et saada linnast välja.
Kogu maailm liigub selles suunas, et vähendada linnakeskkonna saastamist….ja sellest pole pääsu…autosid lihtsalt tuleb juurde…paraku..

Enriko
Enriko
To Muskin: Mõte on hea aga miinuspoolele paneks rajatava teelõigu pikkuse – ca 1,8 km ja vajaduse ehitada piltl. Muhu tamm pehmele-imelikule aluspinnasele (savi?) täitsa nullist. Pluss maanteesild üle Randsalu oja. Piirkonna mere vaatega elanikud ka väga ei rõõmustaks sõidutee tekkimise üle, mis likvideerib looduskaitsealana mõjuva rahu. Ja vanalinna sõitvad autod on vaja ikkagi kuhugi ära parkida. Vana-Haapsalu suur pluss ja miinus üheaegselt on olla saar, mis paari niidiga on ühendatud mandriga. Igatemoodi peaks siin promoma jalgsi või jalgrattaga liiklemist isegi linnakülalistele. Neid, kel on hädavajadus autoga vanalinna sõita jätkub niigi. Seepärast võiks südant kõvaks tehes kasvõi eksperimendi korras muuta… Loe rohkem »
Mari-Ann
Mari-Ann

Metsa ja Posti koormust saab maha ühesuunalise liiklusega, nt sissesõit Haapsallu on peatänavalt ja tagasi Tallinna maanteele Metsa tänavalt. Siis saab peatänav jalgtattatee ja jalakäijate tee, mille vahel on kena puude allee ja mootorsõidukid sõidavad ühesuunaliselt

Arvos
Arvos

Rõõm lugeda midagi arukat.

wpDiscuz