17

Turba-Rohuküla raudtee projekt valmib 2021. aasta lõpuks

Rongiootaja Turbas. Foto: Urmas Lauri
Rongiootaja Turbas. Foto: Urmas Lauri

Majandusministeerium sõlmis eelmisel nädalal Eesti Raudteega lepingu, mille järgi peab ettevõte järgmise aasta lõpuks valmis saama Turba-Rohuküla projekti. Pärast projekti valmimist saab alustada raudtee ehitushangetega, kirjutas ERR.

Eesti Raudtee peab tegema vajalikud tehnilised uuringud (keskkonnamõju hindamine, geodeesia, geoloogia, hüdrogeoloogia, sildade uurimustööd), mis on aluseks eelprojekti ja põhiprojektide koostamisel. Lisaks peab ettevõte väljastama projekteerimistingimused ning koostama ehitustööde kalkulatsioonid.

Lisaks peab Eesti Raudtee koostama rööbastee, sildade ning viaduktide põhiprojektid, mis on aluseks ehituslubade taotlemisele ja ehitushangete väljakuulutamisele, selgitas Laineveer.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Triibik
Triibik

Mõistuse ja majandusliku tasuvusega on sel raudteel vähe pistmist.Asi käib rohkem emotsioonide pealt. Küsige bussijuhtidelt,palju inimesi Rohukülla sõidab,selleks pole mingeid kalleid uuringuid tarvis. Tavaliselt 6-7, aga mõnigi kord mitte ühtegi. Ka iga tund Tallinna vahet sõitvad bussid on pooltühjad. 🐏

IRW
IRW

Raudtee rohukülla -absurdsuse tipp . Hindki kõndinud juba üle 80 milli , sama raha eest saaks osta 4000 el autot , mis mahutaks ju 16000 inimest + ülalpidamiskulufe arvelt saaks veel 100 autot aastas lisaks . Paneks õige hääletusele et jagaks need autod tasuta laiali , rahasumma on ju üks .

APR
APR

Väga hea,hiidlane võib auto Heltermaa sadamasse jätta!

Irw
Irw

Ja astub hiiumaal nii 50 versta jalgsi või ! (megairw) Ole hea ja rohkem ära peale võta

Sass S
Sass S

Ega elu väljaspool Suur Tallinna pole miskist kandist tasuv .Asjad kokku ja minema .

Kägu
Kägu

Seal uuringus peaks kindlasti kirjas olema,mitukümmend milli peab maksumaksja aastas peale maksma.Aga raudtee tuleb mitte niivõrd vajaduse pärast,vaid mingi magusa projektiga peab ju erakondade rahastajaid premeerima. Las maksumaksja plekib.

IRW
IRW

Käib vist sotsialistlik võistlus kes suudab hullemaid maksukoormuse tõuse leiutada -haapsalu raudtee, saaremaa sild , reil peldik, tallinn tartu 4 realine tee…….

Oh õudust
Oh õudust

See on ikka õudne kuidas raha raisatakse . Seda raudteed on sama palju vaja kui seale sadulat . Pärast tuleb selle toimimisele ka veel julmalt peale maksta . Võimalik vaid banaanias

pudrujakapsad
pudrujakapsad

Tasuvusuuringud on ju tehtud. Julmalt peale makstud raha tuleb ringiga riigikassasse tagasi.

püüame hääli valimistel
püüame hääli valimistel

Kulu on kulu, ei tule ta ühegi ringiga tagasi. Keeruta ja ringita, palju tahad. Nii nii mõttetu kulu, et paneb kahe käega peast kinni hoidma. Sõitjaid ju pole ja praegu on bussid käigus, mis enamuses pooltühjad. Abi oleks meile vaja, et mõistlikke otsuseid teha, mitte häältepüüdmise otsuseid.

Irw
Irw

No et see raha tagasi tuleks , peaks sealkandi üksikisiku palgad järsult 60 milli tõusma -pole vist loogiline . Lihtsalt järjekordne “surnud lehm”maksumaksja õlule . Ja nii u 20 aasta pärast korjame jälle ülesse .

pudrujakapsad
pudrujakapsad

Ja nagu ikka – netikommentaatorid on pädevamad ja targemad kui tasuvusuuringu teostanud vastava valdkonna spetsialistid.

Teadja
Teadja

Japjap, raha eest on kôik spetsialistid koos. Mõtle peaga ja tee ise lihtne uuring ntks turba osa kasulikkusest. Pigem ongi hea totude hääli osta. Te ju sellepeale ei mõtle, et selle kôik peab keegi kinni kunagi maksma. Haapsalu rahvaarv pidevalt väheneb ja Tallinna vahelt sôidavad väga korralikud bussid. Oleks see 6 tunnine sôit, siis veel môistetav, et rong kiirem variant. Pole vaja emotsioonide pealt laulda siin. 89 miljoni eest saab palju palju targemat teha ja 400 000.- on ligikaudsed aastased ylalpidamiskulud. Tee arvutus, palju inimesi selleks sõitma peab. Masendav, kui rumalad ikka ollakse.

Irw
Irw

Oleks 0,4 milli , polekski nii karm . On aga 1mill(raudtee hooldus )+ 3 milli sõidudotsi . Sama raha eest võiks sealsele rahvale tasuta autod jagada

uskmatu-toomas
uskmatu-toomas

Unistada tuleki suurelt !Kellele unistus aga kellele hea “teenimisvõimalus”! Välja aga kukub nagu alati-pole raudteed ega raha !

Jajah
Jajah

Pärast projekti valmimist saab alustada raudtee ehitushangetega… Alustatakse aga millal, projekt võib ju paarkümmend aastat ka riiulil oodata oma aega, sest tähtaega pole kindlaks määratud. Paistab jälle selline poolik asi olevat, raha saab ainult nati kantida.

Irw
Irw

Oleks see vaid nii . See paari milline kahju on köömes kui raudtee valmimisel igal aastal tuleb sinna 4 milli veel peale kühveldada

wpDiscuz