Ärileht: uus parvlaev ei jõua õigeks ajaks liinile, vastutavad isikud kehitavad õlgu

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Rasmus Ruuda, Jaak Kaabel, Ain Kaljurand, Urve Palo,

Tallinna Sadama nõukogu esimees ​Remo Holsmer ütleb, et Urve Palo survestas sadama nõukogu liikmeid ja aega oli vähe. Foto: arhiiv

Endine minister Urve Palo survestas Tallinna Sadamat korruptsioonikahtlustuseni viinud hankes osalema, kirjutab Ärileht.

Eelmisel nädalal pahandas avalikkust uudis, et vähemalt üks Saaremaa ja Hiiumaa vahele plaanitud uutest parvlaevadest ei saa õigeks ajaks valmis. Venimise üks põhjus on Poola laevaehitaja ja Tallinna Sadama tütarfirma vahel sõlmitud lepingu kehv kvaliteet. Tellijal pole seal kuigi palju hoovakesi, millega ehitajaid agaramalt tööle panna. Millised otsused ja kelle möödalaskmised sellise tulemuseni viisid?

Juba 2014. aasta sügisel, parvlaevahanke korraldamise ajal, ütlesid nii asjatundjad kui ka hankel osalejad ise, et kahe aastaga ei ole võimalik nelja uut laeva ehitada. Vjatšeslav Leedole kuuluv Väinamere Liinid ei kvalifitseerunud just seetõttu, et firma polnud suuteline nii lühikese ajaga neljandat uut alust liinile panema. Sama probleemi ees oli ka Tallinna Sadam, kuigi riik oli neile teinud ülesandeks leida võimalusi uute laevade ehitamiseks juba varem. Kuidagi suutis Tallinna Sadam (täpsemalt tütarettevõte TS Laevad) ehitajad siiski leida, kuid nüüd on selge, et tähtajast ei suudeta kinni pidada. 

Vastutus selle eest ei hakka aga kellelegi külge. Majandusminister oli lepingu sõlmimise ajal Urve Palo. Hankega oli tihedalt seotud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Merike Saks. Mängus on ka sellised nimed nagu Neinar Seli ja Remo Holsmer. Otseselt on lepingu taga ikkagi Tallinna Sadama juhatus ehk Allan Kiil ja Ain Kaljurand. Kontrollorganid vaatavad ikka endast ühe astme võrra madalama taseme poole.

Aga kes siis ikkagi vastutab?

Loe Ärilehest!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
sorts
7 aastat tagasi

tegelikult on kõige selle taga soov õpetada kõik eestlased ,saarlased,hiidlased ja muhklased ujuma.

PinkPlonk
7 aastat tagasi

Ei tea, misasja te sinna saarte peale õige otsite, raha pole mujale panna või ?
Kõik vajalikud veod ja esmased tegemised saavad ju tehtud, pealegi – laevade valmimistähtaeg on ju oktoobris ? Kes siis enam saartele nii väga sõidab, suvi
ju läbi, selle poolest nüüd küll ei tasu avalikult kiskuda ja süüdlasi otsida, niikuinii – on nagu on.

Õige saaremaa siga
7 aastat tagasi

Hahahahaha. Seda oligi arvata. Aerupaate on vaja varsti.