MTA: ettevõtjad ootavad lihtsaid teenuseid ja tuge oma igapäevategevusele

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Maksumaksja ei oota maksu- ja tolliametilt enam ainult lihtsaid ja mugavaid teenuseid, vaid ka nõustamistuge oma igapäevategevusele. Meie jaoks tähendab see koostöös paindlike lahenduste leidmist, kirjutab maksu- ja tolliameti teenindusosakonna juhataja Rivo Reitmann (pildil).

20151116_Rivo ReitmannMaksu- ja tolliamet oli üks esimesi riigiasutusi, kes hakkas oma teenuste pakkumisel kasutama elektroonilisi lahendusi ning võimalus vaid mõne minutiga oma tulud deklareerida hämmastab siiani paljusid teisi riike. Lisaks tehnoloogilise poole pidevale arendamisele liigume järgnevad aastad selles suunas, et muuta suhtlus klientidega koostöö ja nõustamise põhiseks, mis piltlikult tähendab, et inimene ei saa enam pelgalt teenust, vaid meie pakutav on just tema jaoks kõige sobivam ja optimaalsem lahendus.

Osade teenustega olema aga nii kaugele jõudnud, et ettevõtja igapäevategevustele juba tuge pakkuda. Oleme muutnud mugavamaks maksuvõla ajatamise, samuti pakume nõustamist käibemaksukohustuslaseks registreerivatele ettevõtjatele, lisaks paindlikku lähenemist tavapärasest suuremat investeeringut tegevatele ettevõtetele.

Möödunud aasta detsembris avasime teenuse, kus ettevõtjad ja füüsilised isikud saavad e-maksuametis/e-tollis ajutiste makseraskuste leevendamiseks ajatada kuni 10 000 eurost maksuvõlga ja ning tasuda poole väiksemat intressi. Meie omalt poolt anname ajatatud võla puhul maksuvõla puudumise tõendi.

Ajatamistaotluse käiku saab ise jälgida ja reeglina tasumisgraafiku kinnitada juba peale taotluse esitamist. Kui pakutud tasumisgraafikus olev kuumakse või tasumisperiood siiski ei sobi, saab abivahendina kasutada maksevõime kalkulaatorit, mis arvutab sisestatud kulude ja tulude põhjal välja kuu keskmise vaba jäägi.

Võimalus ise ettevõtte likviidsusprobleemidele kiirelt reageerida võeti ettevõtjate poolt hästi vastu. Aprilli alguse seisuga oli selliseid kehtivaid ajatatud maksuvõla graafikuid 1863 ja võla kogusumma pea neli miljonit eurot. Hoiame ise ettevõtjatega kontakti, kui maksegraafikus tasumine mingil põhjusel ei õnnestu ja leiame sel juhul koos sobivaima lahenduse.

Märtsist alates saavad need ettevõtjad, kes on tegemas tavapärasest suuremaid investeeringuid, sellest ametile varem teada andma, et tagada kiire sisendkäibemaksu tagastus ja seeläbi stabiilne rahavoog. Esimese kuuga on selliseid taotluseid tehtud veel alles kaheksa. Ettevõtja jaoks on rahavoogude seisukohalt olulised just need olukorrad, mis on erandlikud tema igapäevasest äritegevusest lähtuvalt, näiteks kui plaanitakse suuremat investeeringuid või alustatakse investeerimisperioodi. Seetõttu ei saagi selliseid pöördumisi olema palju, aga igal juhul on see hea ja ettevõtja jaoks vajalik koostöökoht. Ametiga saab ühendust võtta aadressil jurisik@emta.ee.

Pakume esmakordselt käibemaksukohustuslaseks registreerivale alustavale ettevõtjale nüüd ka maksualast nõustamist, aasta algusest alates oleme maksualast abi andnud 249 ettevõtjale.

Lihtsustasime ka eesti, vene ja inglise keelset taotluse vormi, et käibemaksunumbrit saaks veelgi lihtsamalt. Nõustamisel räägime nii kohaliku kui välisettevõtjaga Eesti maksusüsteemist, kuidas leida teavet meie kodulehelt, kuidas valida tehingupartnereid petuskeemidesse sattumise vältimiseks ja saada täiendavat nõu. Meie poole on pöördunud mitmed ettevõtjad, kes on juba varasemalt käibemaksunumbri saanud, aga soovivad veel mõned ettevõtlust puudutavad küsimused üle rääkida.

Aastaks 2020 valmiv uus e-maksuamet/e-toll loovad võimaluse selleks, et igapäevane kokkupuude maksu- ja tolliametiga on peaaegu märkamatu ja asjaajamine ning infovahetus automaatne. Kui sellest kõigest hoolimata tekib ettevõtjal vajadus meiega ühendust võtta, siis leiame koos sobiva lahenduse.

Rivo Reitmann, maksu- ja tolliameti teenindusosakonna juhataja

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments