Lääne-Nigula vallas saavad tolmuvaba katte viis kilomeetrit kruusateid ja -tänavaid, uuesti pinnatakse neli kilomeetrit vallateid.
Lääne-Nigula valla tänavuses eelarves on teede ehituseks ette nähtud 175 tuhat eurot, lisaks on teede korrashoiule plaanitud 100 tuhat eurot ja Palivere kergliiklustee omaosaluseks 12 tuhat eurot.
Vallavalitsus kiitis eelmisel nädalal heaks kruusateedele mustkatte ehituse ja olemasolevate mustkatete uuesti pindamise hanke tulemused. Edukaks pakkujaks osutus AS Tallinna Teed. Kokku kulub nendele töödele 102 tuhat eurot.
„Tööde aega pole veel täpselt kirja pandud, kuid augusti lõpuks peaks töö tehtud olema, see maht pole ju ülemäära suur,“ ütles Lääne-Nigula vallavalitsuse keskkonna- ja kommunaalnõunik Olev Peetris.
Teede nimekirja koostas vallavalitsus ja kooskõlastas volikogu arendus ja majanduskomisjon.
Mahukaim tee-ehitus on Härma-Kapa 2,1 kilomeetri pikkuse teelõigu 2,5 kordne pindamine. See tee ühendab Ääsmäe-Haapsalu maanteed Laikmaa teeristi lähedalt Keila-Haapsalu maanteega Kapa teeristis.
Palivere alevikus muudetakse tolmuvabaks kruuskattega Raudtee ja Soo tänav ning Risti aleviku Soo tänav.
Mustkate ehitatakse ka ligemale 700 meetri pikkusele Taebla aleviku sissesõiduteele, mis kannab Saanika-Mõisarehe tee nime.
„Suurtes külades on need olulised,“ nentis Olev Peetris.
Oluliseks pidas Peetris ka lühemaid külavaheteid. „Et tolmutamine ära lõppeks,“ lausus Peetris, viidates Nihka ja Turvalepa külale.
Turvalepa külas saab tänavu tolmuvaba katte Mardiaadu-Koogi 600 m pikkune lõik. „Teine kruusateelõik saab Turvalepas tolmuvabaks tuleval aastal,“ ütles Peetris.
Kuna tee-ehitushange oli plaanitust odavam, kaalub vallavalitsus veel ka Toominga tänava pindamist Taebla alevikus.
Tolmuvabaks muudetakse Lääne-Nigula vallas tänavu kokku 4,8 kilomeetrit vallateid, uue pindamiskatte saab 3,7 kilomeetrit teid.
„Lisaks tuleb kruusateede remondi hange, ülejäänud summa (u 70 tuhat eurot) kulub selleks,“ selgitas Peetris.
Naaberomavalitsustest kavatseb Ridala vald tänavu teedesse investeerida 100 tuhat eurot (lisaks plaanitakse teede korrashoiuks 77 tuhat eurot) ja Haapsalu linn 160 tuhat eurot (mullu investeeriti tänavate ehituseks 268 tuhat eurot, sellest kulus fooriga ristmiku omaosaluseks 152 tuhat eurot).
Tee-ehitus Lääne-Nigula vallas
Uue mustkatte ehitus kruusateedele (2,5 kordne pindamine) – 4801 m
- Härma-Kapa tee, Saunja küla, 2070 m
- Melgu tee, Linnamäe küla, 135 m
- Lauri tee, Oru küla, 180 m
- Raudtee tn, Palivere alevik, 242 m
- Soo tänav, Palivere alevik, 100 m
- Saanika-Mõisarehe tee, Pälli küla, 672 m
- Kirimäe – Nihka – Sopi tee Kirimäe ja Nihka küla, I etapp, 500 m
- Mardiaadu-Koogi tee Turvalepa küla, 600 m
- Leediküla-Jaanuse, Leediküla, Leediküla, 200 m
- Leediküla-Roosna-Mäerehe, Leediküla, 50 m
- Piirsalu Seltsimaja parkla, Piirsalu küla
- Soo tänav, Risti alevik, 52 m
Mustkattega teede pindamine (1,5 kordne pindamine) – 3733 m
- Vedra ringi tee, Vedra küla, 1590 m
- Koidu tänav, Risti alevik, 300 m
- Pargi tänav, Taebla alevik, 282 m
- Kase puiestee, Taebla alevik, 348 jm
- Kase tänav, Taebla alevik 180 m
- Kaubalao tee, Kadarbiku küla, 200 m
- Leediküla-Jaanuse, Leediküla, 443 m
- Leediküla Roosna Mäerehe tee, Leediküla, 330 m
- Siratsema tee, Auaste küla, 60 m
Mis teil seal viga. Praktiliselt kõik suuremad teed mustkatte all. Meitel siin Märjamaa vald nii vaene on,et isegi kruusateid ei suudeta normaalselt hooldada rääkimata siis suurte teede pindamisest.
ega see põle mõisa köis, jah,mis pikalt lohisen’d
Viimaks siis.