0

Maanteeamet alustab mobiilse kiiruskaamera testimist

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Neli uut kiiruskaamerat Ääsmäe–Haapsalu maanteel asuvad Kabila, Hingu ja Jaanika külades 90-kilomeetrise sõidukiirusega alas. Foto: maanteeamet
Statsionaarsed kiiruskaamerad Ääsmäe-Haapsalu maanteel. Kaart: maanteeamet

Maanteeamet testib alates tänasest kahe kuu jooksul mobiilset kiiruskaamerat, mis annab kiiruseületamise jäädvustamisest küll välgusähvatusega teada, kuid testperioodil sellele trahvimenetlust ei järgne.

“Mobiilsete kiiruskaamerate rakendamist liiklusohutuse parandamiseks on kaalutud alates automaatse järelevalve kasutuselevõtust. Täna algav testperiood näitab, kas ja kuidas on riigil otstarbekas mobiilse automaatse kiirusemõõtesüsteemi teenusesse investeerida,“ ütles maanteeameti liikluskorralduse osakonna projektijuht Siim Vaikmaa maanteeameti esindaja teatel.

Maanteeameti poolt juhitava pilootprojekti eesmärk on välja selgitada, kuidas mobiilsed kiiruskaamerad ning nende haldamine Eesti tingimustes toimuda võiks. “Selleks katsetame erinevaid paigaldusvõimalusi ja -kohti, hindame kaamera töökindlust eri ilmaolude ja valgustingimuste juures, eri tüüpi teedel ja liikluskeskkondades. Viime testimist läbi nii asulasisestel kui –välistel teedel, õuealadest kuni neljarajaliste maanteedeni,” selgitas Vaikmaa.

Politsei- ja piirivalveamet esitas maanteeametile mobiilsete kiiruskaamerate testimiseks nimekirja 150 võimaliku mõõtekohaga. Tehtud valikus on peamiselt liiklusohtlikud teelõigud, kus on toimunud inimkannatanutega liiklusõnnetused või kus esineb laialdaselt piirkiiruse ületamist. Neis kohtades ei ole tavakiirusemõõturiga järelevalve teostamine või sõidukite peatamine võimalik, statsionaarse kiiruskaamera paigaldamine ei ole otstarbekas või on raskendatud. “Enim oleme testimisi läbi viimas Harjumaal ja Tallinnas, kuid kaks kuud kestva testperioodi jooksul jõuame kaameraga üle Eesti,” kinnitas maanteeameti liikluskorralduse osakonna projektijuht.

Mobiilse kiiruskaamera kasutamist testitakse nii seisvast sõidukist kui statiivilt. Võimalusel paigaldatakse teisele poole teed ka mõõtesüsteemiga ühendatud lisakaamera, mis võimaldab kiirust mõõta mõlemast sõidusuunast samaaegselt.

Sõitjaid teavitatakse mobiilse kiiruskaamera paiknemisest ajutise liiklusmärgiga “Automaatkontroll”. Vaikmaa sõnul fikseerib mobiilne kiiruskaamera kiiruseületamise ja punane välgusähvatus annab teada kiirust ületanud sõidukist salvestise tegemisest, kuid antud juhtumite kohta menetlust ei alustata ja trahviteateid ei väljastata. Kõik testperioodil tehtud salvestised kustutatakse.

Vaikmaa lisas, et muuhulgas on oluline kaardistada pilootprojekti käigus sõidukijuhtide käitumine ning mõju liiklusohutusele. “Mujal maailmas on mobiilsed kaamerad levinud. Näiteks nii Taanis, Prantsusmaal kui ka Suurbritannias toimivad nad tõhusalt liikluse rahustajatena, distsiplineerivad sõidukijuhte ning tõstavad seeläbi üldist liiklusohutust.”

Testimist viib läbi AS Alarmtec. Pilootprojekti maksumus on 47 880 eurot. Testimiseks kasutatakse maanteeameti olemasolevat kiiruskaamerasüsteemi, millele lisaks tarnib testimise läbiviija kiiruskaamera mobiilseks kasutamiseks kohandatud sõiduauto, lisakaamera, akukomplektid ja muud vajalikud lisaseadmed.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
wpDiscuz