Vedajad vaidlustasid Vormsi parvlaeva hanke

Kaie Ilves

kaie@le.ee

ormsö8

Praeguse vedaja, AS Väinamere Liinidega sõlmitud ajutine leping kehtib tuleva aasta mai lõpuni. Arvo Tarmula foto

Kihnu Veeteed ja Saaremaa Laevakompanii vaidlustasid Lääne maavalitsuse riigihanke vedaja leidmiseks Sviby–Rohuküla–Sviby reisiparvlaevaliinile. Riigihangete vaidlustuskomisjon andis vaidlustajaile mitmes punktis õiguse. Nüüd on maavalitsusel järgmise neljapäevani aega otsustada, kas komisjoni otsus omakorda edasi kaevata või mitte.

„Kaalume edasikaebamise õigust. Järgmisel nädalal otsustame, kas vaidleme edasi või võtame kõik omaks. Kui võtame omaks, tuleb hakata dokumenti muutma,” ütles Lääne maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Merle Mäesalu.

Riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas Kihnu Veeteedele õiguse anda kahes punktis. Komisjon leidis, et vedaja ei saa vastutada laeva varjatud puuduste eest, mis tulenevad ehitusvigadest, kuid ilmnevad pärast kaheaastase garantiiaja möödumist. Samuti leidis komisjon, et leppetrahv kuni üks protsent laeva maksumusest (78 000 eurot) on ebaproportsionaalselt suur. Ka leidis komisjon, et on õigusvastane nõuda lepingu ennetähtaegset ülesütlemist lepingutingimuste teistkordsel rikkumisel. Kuna pole täpselt määratletud, missuguste rikkumiste korral seda rakendatakse, peab komisjon sanktsiooni ebaproportsionaalselt rangeks.

Saaremaa Laevakompanii vaidlustas kuni 12 000 euro suuruse leppetrahvi aruannete ja teadete mittenõuetekohase esitamise eest. Komisjon leidis, et nii suur trahv mittenõuetekohase esitamise eest pole õigustatud.

Saaremaa Laevakompanii vaidlustas ka riigihanke elluviimise lihtsustatud korras tellitava teenusena. Laevakompanii leiab, et kuna hankelepingu eeldatav maksumus ületab riigihanke piirmäära, tulnuks hankemenetlus ellu viia avatud või väljakuulutatud läbirääkimistega hankemenetluse korras. Laevakompanii leiab, et lihtsustatud korras tellitava teenuse hanke saanuks välja kuulutada juhul, kui tasuvuse risk ei kandu üle teenuse osutajale. Et vedajal tuleb arvestada ette antud suurima piletihinnaga, ei ole tulu teenimise võimalus paindlik ega maanda vedaja riske piisavalt.

Komisjon leidis, et laevakompanii nõue menetlus kehtetuks tunnistada ei ole tema pädevuses. Vaielda saab selle üle, kas tegemist on teenuse tellimise või teenuse kontsessiooniga, esimese puhul on menetluse liik valitud õigesti, teisel puhul mitte. Komisjon ei nõustu kompanii väitega, et tegemist on kontsessiooniga.

Lääne maavalitsus kuulutas riigihanke Vormsi liinile vedaja leidmiseks 1. detsembrist välja septembri keskel. Hange sõlmitakse viieks aastaks. Praeguse vedaja, AS Väinemere Liinidega on sõlmitud ajutine leping, mis kehtib tuleva aasta 31. maini.

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments