Esmaspäeval algav Posti tänava remont pöörab mõneks ajaks pea peale Haapsalu senise liikluskorralduse ja Posti tänava äärsete äride igapäevaelu.
Neljapäeva õhtuks kutsus Haapsalu linnavalitsus infokoosolekule Posti tänava äärsete kinnistute omanikud. Ligi 40 kohaletulnut huvitas eelkõige see, kuidas nende kinnistule remondi ajal ligi pääseb.
Kõige ärritunum oli koosolekul Posti ja Uue tänava nurgal õlletuba Vanaisa Juures pidav Jaan Kelner. Teda vihastas, et esimene ametlik info teeremondi kohta tuleb vaid üks tööpäev enne remondi algust. „Kas on normaalne, et ütlete ühe päeva ette? Ühtegi ametlikku infot pole varem olnud,” rääkis Kelner. „Ma pean ühe päevaga kõik ümber korraldama,” lisas ta.
Haapsalu aselinnapea Innar Mäesalu vastas, et läbi Lääne Elu on teeremondist lugeda saanud. Ehituse abiprojektijuht Riho Tahker lisas, et „Aktuaalse kaamera” uudistesaates oli lõik Posti tänava remondist.
Peamiselt uurisid kohaletulnud just oma kinnistuga seonduvat, peamiselt huvitas neid remondiaegne ligipääs. Ehitajale pakuti näiteks välja, et Posti tänava elanikud võiksid saada eradi load. Selle mõtte laitis YIT taristuprojektide valdkonna juht Priit Kuldsaar maha. Tema sõnul on seda varem proovitud – alguses süsteem töötab, kuid kuna nii teetööautod kui ka kaubaautod vahetuvad, tuleb kõigile eraldi kaart anda.
Kuldsaare ja Tahkeri sõnul peavad elanikud ise aktiivsed olema ja objektijuhile teada andma kaubaautode saabumisest või päevadest, kui on kindlasti vaja autoga koju pääseda.
Prügivedu on ehituse ajal tagatud, kuid Tahkeri sõnul võib ette tulla olukordi, kui prügiauto majade juurde ei pääse – siis viivad ehitajad ise konteineri tee äärde.
Arst tuleb koju
Söögikohtade ja korterite kõrval asub Posti tänava ääres ka kaks apteeki ja perearstikeskus, kuhu peavad pääsema inimesed, kellel on raske liikuda.
Mäesalu sõnul on linnavalitsusele juba teada antud, et esmaspäeval on ühel liikumisraskusega inimesel vaja pääseda perearsti juurde. Mäesalu ütles, et see talle ka võimaldatakse, sest esmaspäeval pole Posti tänaval liikumine veel nii keeruline, kui see saab olema edaspidi.
Perearst Ljudmila Briljova ütles, et tema ei kujuta veel ette, kuidas töö remondi ajal käima hakkab. Arst lubas, et kui liikumisraskustega patsient teeremondi tõttu tema juurde ei pääse, teeb ta koduvisiidi.
Koosolekul oli juttu ka Vanast apteegist, kuhu paljud pensionärid on harjunud taksoga ukse ette sõitma. Neile lubasid ehitajad ka edaspidi vajadusel ligipääsu tagada.
Elanikud soovisid ehitajatelt kindlat graafikut, millal ehitus ühte või teise kohta jõuab. Sellest lubasid ehitajad teada anda jooksvalt – kohe neil päevade ja asukohtade kaupa graafikut anda ei olnud. Ehitajad soovitasid elanikel jätta auto mujale, kui nad näevad, et ehitustöö on nende kinnistu ette jõudnud.
Aknad ja vundamendid
Kunstikaupmees Uno Leeverit huvitas, kas pärast teeremonti on maja keldriaknad senisest rohkem tänavapinnast väljas. „Keldriaknad jäävad sinna, kus nad on. Akende esised teeme äärekiviga,” vastas Tahker.
Tahkeri sõnul jääb tee kõrgus üldjoontes samaks, kuid olenevalt piirkonnast võib see siiski kuni 20 sentimeetrit langeda. Need vundamendiosad, mis ehituse käigus paljastuvad, lubasid ehitajad ise korda teha, samuti majade tänavale ulatuvad trepid. Viimaste puhul räägitakse aga kõigi omanikega veel eraldi läbi.
Leever täpsustas, et aknad on praegu ligi meetri sügavusel asfaldi sees. „Eks me pea iga olukorra individuaalselt üle vaatama,” vastas Tahker.
Ka Soffa omanikku Harry Otsa huvitas eelkõige see, mis võib pärast remonti juhtuda keldriga. Ots meenutas, et kümme aastat tagasi, kui tänaval vahetati välja valgustust, hakkas keldrisse vett valguma.
Ehitajate sõnul saavad nad aru, et Posti tänaval on palju vanu maju. Nad lubasid, et ei kaeva tänavat 90kraadise nurga all mööda vundamenti üles, vaid jätavad väikese riba ja kaevavad diagonaalis.
Posti tänava remont
- Algab 5. juulil.
- Maksab 3,675 miljonit eurot.
- Sellest miljon eurot on riigi toetus, 303 000 eurot nn koroonaraha, ülejäänud summa linn laenas.
- Peab valmima 31. jaanuaril.
- Ehituse ajal on objekti kontor Posti 42 majas. Selle uksele lubasid ehitajad kontaktandmed üles panna.
Allikas: Haapsalu linnavalitsus
Linn peaks mõtlema Kalda tänaval igasuguse sõidukite peatumise/ parkimise ära keelata konkreetse remondi ajaks!! ( mõlemal tee poolel)
Tehtud juba. Hoovides keelatakse ka ära. Käige jala!
Tõuksiga saab liikuda igal pool vabalt.
Tasub teada, et elektritõuks pole sugugi keskkonnasõbralik nagu rohelised ekslikult väidavad. Ajalehe Süddeutsche Zeitung andmetel on elektritõuksi keskmine CO2 heitkogus ühe läbitud kilomeetri kohta 125 grammi, kui arvestada kõiki nendega seotud toiminguid. Võrdluseks diiselmootoriga bussi heitkogus on ühe reisijakilomeetri kohta vaid 57 grammi.
Lõpetaks udu ajamise ja saastavate tõukside kasutamise.
Oleks võinud oma remonti kevadel koroona ajal juba alustada. Siis olid nagunii enamus ärisid kinni.
Enne nagu ei saa mingit tööd alustada, kui on kõik kooskõlastused ja load saadud ja muidugi rahastamine peab avatud olema. Õhinapõhiselt võib ainult kommentaariumis targutada.
Õhinapõhiselt võib jah nö. targutada aga kui on rahad ja load taga, võib ka valel ajal valesid asju teha. Kumb on taunitavam? (See on üldfilosoofiline küsimus, ei pea silmas otseselt teeremonti).
Tubli Innar. Sinu tulekuga on linna tohutult arenema hakanud. Uueks linnapeaks sobiv ka didaat. Abilinnapeaks Lõps…
Lugupeetud linnarahvas ja mujalt tulijad, tõesti on võimalik ka jala liikuda ja Haapsalu pole nii suur, et ei jõua jalutada. Tegelikult on meil ilus linn ja vaatamisväärsusi küll, et jalutada ja kui tänavad on korda tehtud siis tänate ja olete rahul ning ei mäleta, et oli liikluses kehva aeg. Sallivust ja hoolivust rohkem kaaskodanikud. Linna elanikud, kes seal kuskil töötavad võiks ju ka natuke jalutada, ei pea saama tööle ukse ette autoga.
No mida sa siin ikka jalutad. Meil on jalutamiskõlblik ainult peatänav ja mereäärne kant Aafrika rannast kuni raudteejaamani. Mulle ei paku küll huvi jalutada kuskil Kuuse, Tamme, Lihula mnt või isegi mööda Metsa tänavat. Sõidan ennem siit mudakolkast ära ja jalutan kasvõi Pärnus.
Aga mõni võiks olla kursis sellega, et on töökohti kuhu pean isegi toidu kaasa võtma, sest töö juures ei ole kohvikut ja terve päev söömata olla, ei ole eriti lõbus…. hea kui vettki keeta saab…ja siis jalutan selle kotiga hommikul mööda linna….
Miks mitte?
Jaa, Kalle, see on küll õige, et sallivust ja hoolivust võiks rohkem olla. Ka Teil!
Teie kõrval elab ka vanemaid inimesi, kel pikema maa käimine on raske ja vaevaline, liikumisraskustega inimesi elab ka siin, samuti käivad siin linnas inimesed kaugemalt – kõigile neile on auto oluline tarbeese. Samuti hoiab aitoga liikumine olulist aega kokku, eriti kui on vaja asju ajada.
Ega ei ole veel kindel, et Posti tn. ka õigeks ajaks valmis saab, kui tuleb ette ootamatusi, siis on ta kinni kevadeni….nagu juhtus Tallinna mnt.-ga..sisuliselt pool aastat remont seisis
..ja hilisemad remondid ja parandused nagu Kuressaares, kohe peale ”remonti”…
Mida teab üks Pagulainnar teede remondist, mitte midagi. Kogu liiklus hakkab toimuma läbi Kalda tänava. Seda tahaks tõesti oma silmaga näha.
Kahju siis, et unistused on nii pisikesed. Naudi seda vaadet täiega, sest Metsa tänav on peagi avatud ja Kalda tänaval ei ole siis midagi tavapäratut. Natuke saad ikka vaadata, mida lootsid.
Koguaeg on mingi hala kõige ümber. Kunagi Karja tänavat renoveeriti, said kõik oma elu elatud, ärid toimisid ja rahvas liikus. Nüüdisaegne rahvas on täis ainult vingujaid, kellele ei sobi ükski asi. Kolige üksikule saarele, kus miski ei sega teid siis.
Karja tänava remondi ajal oli samuti kisa taevani.
Nii väikese linnas ei saa ju nii suur probleem tekkida! Kui kaks tänavat on kinni, siis väikesi on ju küll, kus sel ajal liigelda ja jalutada. Kannatame ebamugavuse ära ja edasi tulevad jälle mugav, ilus ja puhas tavaliiklusega teed ja tänavad. Ikka remonditakse teid, mis ime see Haapsalu siis vastupidisega oleks?
Kas on loomulik, et Haapsalu teeremondid on kuhjunud ühte ajaaknasse aasta, kuu, isegi nädala lõikes? Mõnes teises valdkonnas lõppeksid taolised kuhjumised fataalselt. Natuke võib vabanduseks tuua koroonaaja aga näib, et LV-l polegi olnud pikaajalist teedekorrastuskava. Esikommija poolt kasutamiseks soovitatud ‘väikeseid tänavaid’ teel vanalinnast Tln. mnt. – Jaama tn. jooneni on lisaks suuremale Kalda tänavale vaid 1-2 (arv sõltub vaataja optimismist). Olles igapäevaselt kogenud täispargitud Posti tänavat koos praktiliselt katkematu autovooga, tekib tõsine küsimus, kas kõrvaltänavate väikemajade elanikud lähinädalatel üldse magada või oma autotki väravast välja ajada saavad kui non-stop (kohalikud?) läbisõitjad otsetee avastavad? Ka peab lootma põua kestmist, sest mõnigi… Loe rohkem »
see Haapsalus elamine?!
Kui liiklusmärke tunned, siis on vast igale poole võimalik pääseda. Kord on maa külmunud ja siis jälle kärss kärnas. Nüüd saavad siis jalgratturid paarutada nii et vähe pole ja jalutajad jalutada varjulistel tänavatel. Magamisega on nii, et linnas on ikka mürinat ja kolinat. Linnas elamine on vabatahtlik vist ikka veel, või on mingi kohustus kehtestatud. Aga on hea meel, et lõpuks on remondi aeg käes.
Eestisse tuleks ehitada näidislinn, kus ütelused nagu “linnas peabki mürisema”, “looduse koht on metsas”, “sisserändajad rikastavad”, “varesed peavad kraaksuma/koerad haukuma/autod sõitma/tornmajad kerkima” näitlikult realiseeritakse. Siis saab ehk selgeks, et igaühe erineva talumisvõime määrab vahetu lähiümbrus mitte loosunglik üldistus. Lähiümbrus tähendab, et kui keegi elab Haapsalus ligi sajandi rahulikuna püsinud kõrvaltänaval, kus autosid liigub mõõdukalt, pole viisakas teda metsa kolida, kus ootavad ees harvesterid, lageraide songermaa ja 300meetrised tuulikud. Muide, täna, pühapäeva hommikul 7-8 vahel nägin Posti tänaval paarikümne minuti jooksul sõitmas kümneid autosid, kõndimas üht seltskonda inimesi, kuid rattureid oli null. Vat ei tea, mis asja nii paljudel autodel puhkepäeval… Loe rohkem »
Mis puutub talumisvõimesse, siis eile sõitsin jalgrattaga mööda Tallinna mnt jalgrattateed Uuemõisa poole (olin ainuke jalgrattur) ja nägin ühe eramaja hoovis puu all istuvat tuntud vanemaealist kultuuritegelast, samal ajal sõitsid mootorsõidukid mööda Tallinna maanteed (mida oli väga palju) ja ma mõtlesin, et mida küll need Tallinna mnt ääres olevad inimesed peavad tundma? Ehk automaks võtaks sõidukeid vähemaks, kuid seda ükski erakond teha ju ei julge, sest populaarsus langeb nullilähedale.
Automaks?! Aga miks mitte siis kehtestada ka jalgrattamaks, sest kui neid liiklusesse ühisele teele koos jalakäijatega rohkem tuleb, hakkab ka õnnetusi rohkem olema?
Eks igaüks vaatabki ainult oma mätta otsast – see, kes ise saab elatud autot kasutamata, on kole kärme automaksust rääkima.
Aga on väga palju inimesi, kelle jaoks on auto on lihtsalt liikumiseks väga oluline tarbeese.
Ja need inimesed, kes elavad Tallinna maanteel, elavad seal ju vabatahtlikult, arvestades kõiki olusid. Kui neile ei sobi, müüvad kinnistu maha ja ostavad mujale.
Mulle meeldis En. poolt esitatud küsimus:Kas on loomulik, et Haapsalu teeremondid on kuhjunud ühte ajaaknasse aasta, kuu, isegi nädala lõikes?
On, jah mõned päevad hull paanika majas! Igavesti see ju ei kesta, Metsa tänav läheb peagi uuesti lahti ja nuttu paluks vähem.
Järgmisel aastal siis vingujad häbenevad et vau kui ilus see tänav ikkagi sai !
Tänav mis on 6,8m lai. Seal mahuvad küll bussid ja veokad kõrvuti 😀
Ma tegelt ei saa aru… Kas posti tänavat pidi on võimalik jalgsi vanalinna liikuda või mitte? Metsa tänav ju ka kinni…
Eks siis näis kuidas ja kuhu kui remont käib. Ega siis kohe kogu teed jõuta üles kaevata. Ja
Metsa tänavalt on saanud kohuaeg jalgsi liikuda
Linn võiks vingujatele vastu tulla ja tee korda tegemata jätta,las sõidavad kuumaastikul edasi.See on ju nende soov.Mis suured firmad,kaks,kolm inimast istub kontoris.Võiks ju natuke jalutada,tervisesele ka kasulik.
Käisin ja lõhkusinmingi trossi otsas püksid ja põlve ära
Ega jah , neljakäpukil võib muudki ära lõhkuda …….
terve metsa tänav ei ole ju kinni ? pisike jupike ainult. see ei peaks küll takistama vanalinna minemast jalgsi.