Riisipere-Turba raudtee ehitus küsimärgi all
Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa ütles Lääne Elule, et riigiettevõte ei saa hakata Riisipere-Turba raudteelõiku ehitama enne, kui omandiküsimused on selged.
Kui kiirelt kokkuleppele ei jõuta, jääb Haapsalu raudtee I etapp tähtajaks ehitamata.
Lääne-Eesti arenduskeskus tahab nimeks Läänemaa
Sihtasutus Lääne-Eesti arenduskeskus (LEAK) tahab uueks nimeks võtta Läänemaa, sest muude maavalitsustelt üle tulnud ülesannete kõrval on sihtasutuse hoida Läänemaa vaim ja sümboolika.
Õudusfilmifestival toob haruldasi külalisi
Haapsalus näeb nädalavahetusel filme, mida ei leia telerist, kinost ega internetist.
Homme õhtul kell seitse kustuvad Haapsalu kultuurikeskuse teatrisaalis tuled ja algab 13. Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivali avafilm „Märulikool”. See on postapokalüptilise märuli esilinastus väljaspool USAd ja kohale on lubanud lennata filmi režissöör Trevor Stevens ning peaosatäitja Heston Horwin. Järgneb kaks ööpäeva peaaegu katkematu kosena filme, teemapidusid ja vestlusringe ulmelistel teemadel.
Väga huvitav oli Lääne Raudtee Facebooki üles riputatud raamat raudtee erastamisest. Seal on mustvalgel kirjas, et 1996.a., e. vahetult enne erastamist investeeriti raudteesse veel 8,5 mln krooni riigi raha. Ja tee müüdi aasta(!) hiljem maha 0,0052 miljoni krooni eest! Kui tänane omanik oleks sinna investeerinud omal ajal 30 miljonit krooni(nii palju ta täna riigilt ju tahab), siis oleks meil seal ilmselt tee koos rongidega, mis sõidavad 160 km/h. Tahaks küll täpsemalt näha, milliseid investeeringuid sinna tehti – mõnede liiprite vahetamine hädapärase liikluse säilitamiseks investeeringuna kindlasti ei kvalifitseeru. Seega – kõigepealt investeeris riik 8,5 mln krooni ja müüs raudtee 5200 krooni… Loe rohkem »
Riigi käitumine enne erastamist ja erastamise läbiviimine on loomulikult absurdsed. Erinevalt Edelaraudteest pani riik kohustuse raudtee kolm aastat avatud hoida kuid ei andnud liinilepingut ja seega ka dotatsiooni, millest tuleb raha tee ülalpidamiseks. Erastamisagentuur on kinnitanud, et lepingujärgsed investeeringud on tehtud. Mis puutub tammi kvaliteeti siis on läbi viidud geoloogilised uuringud ja materjal on kvaliteetne. Seda tunnistab ka Eesti Raudtee. Uue tammi kohalevedu on kallim kui praeguse kasutamine, sh kompenseerimine ja iseenesest mõttetu.
Eesti Raudtee pole ju ministeeriumilt maad küsinudki. Puhas läänlaste ja peaministri lollitamine. MKM tahab tammi riigi omaks natsionaliseerida ja Rail Balticale ära vedada.