Rongipeatus muudab Rohuküla sadama liikluskorraldust tundmatuseni (täiendatud 7. novembril kl 10.55)

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Rohuküla rongipeatus on planeeritud Hiiumaa parvlaevade kai lähedale, kuid see vähendab kohti tasulises parklas. Foto: Urmas Lauri; graafika: Regina Lepmets; allikas: Haapsalu linnavalitsus

Rohuküla rongipeatus on planeeritud Hiiumaa parvlaevade kai lähedale, kuid see vähendab kohti tasulises parklas. Foto: Urmas Lauri; graafika: Regina Lepmets; allikas: Haapsalu linnavalitsus

Rohuküla sadamas ehitatakse rongipeatus võimalikult lähedale Hiiumaa liini laevade sildumiskaile, sinna, kus praegu asub 115kohaline tasuline parkla.

Raudtee pikendamisel kuni Rohukülani oleks Kihnu Veeteede juhi Jaak Kaabli hinnangul positiivne mõju Vormsi liiklusele ja ühendusele, eelkõige Tallinnaga. Ja Kaabel teab, mida ta räägib, sest ta on ühtlasi Vormsi vallavolikogu esimees.

Raudtee muudaks tema sõnul üsna palju ka Vormsi parvlaevaliiklust. „Ja seda eelkõige positiivses mõttes,” lausus Kaabel.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
82 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Ants
1 aasta tagasi

Tekib küsimus miks pean mina maksma kellegi mugavuse eest?
Mul ei ole selle vastu midagi kui maksumaksja selle eest ei pea maksma sentigi, ei ehituse ega ülalpidamise.

Sirje
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Kas Tall – Tartu jt maanteid ei peaks ehitama, sellepärast et sina seal ei sõida?

Ants
1 aasta tagasi
Reply to  Sirje

Ostan diislit ja maksan!!!

Antsuke
5 kuud tagasi
Reply to  Ants

Aga teed me sulle ei ehita 😁

Õige IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Ants, sinu käest ei tule keegi sentigi küsima. Ära muretse.

Ants
1 aasta tagasi
Reply to  Õige IRW

Dotatsioon = minu ja sinu maksud mis võiks minna mujale!!! Ma ei peaks maksma kellegi teise mugavuse eest!

Keegi kuskil mulgimaal.
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Ja miks peaks hiidlased maksma sinu toetusi või teede korrashoidu siis näiteks? Või ülejäänud riik

Ants
1 aasta tagasi

Kõik inimesed peaksid maksma enda teenuste eest ise. Tasuta asju pole ju olemas.

kas sa
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

maksad oma külatänava eest ise

Ants
1 aasta tagasi
Reply to  kas sa

Kes siis?

Keegi kuskil mulgimaal.
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Kui oled maksud maksnud siis see ei ole enam sinu raha.
Seda vähem on ka sellist ülbet suhtumist et oot minu maksud.

Ants
1 aasta tagasi

Ehk sihilikult tekitame kulutusi juurde, et kellegil oleks mugavam?
Oman autot, rongi ei kasuta ja nüüd pannake mulle maksud et keegi saaks rongiga mugavalt sõita?
Õiglane? Maksa oma pilet täia rauaga ja sõida nii kuis jaksad, miks pean mina sinna panustama??

kas sa
1 aasta tagasi

tead kui vana oleks raudtee täna kui röövkapitalism poleks lõpetanud raudtee eksistentsi. Nii et pole kommunistidel raudtee tegemise eest mingit au.

tean
1 aasta tagasi
Reply to  kas sa

rohuküla raudtee liinil olevatel relssidel oli aastaarv 1905 Thüssen, millegi pärast aga vedelesid need sea lniisama aastakümneid, kuni keegi nad vanarauda viis, st. polnud nende järgi mingit vajadust toimetamiseks, ega pole ka nüüd planeeritavale. õhulosse ehitatakse kahjuks ikka varsaaruga tüüpide poolt.

Kod.
1 aasta tagasi

See üüberkahjulik ainult mõte tuleks kiiresti maha matta . Panna vähemalt 300 milli magama et väikelinna raudtee ehitada – jaburdus kuubis . Ja pärast maksame igal aastal veel 6-10 milli selle käigushoidmiseks . Seda sõitjate massi ega kaubamasse pole küll kusagilt näha

Sirje
1 aasta tagasi
Reply to  Kod.

Kindlasti palju parem rahapaigutus oma inimeste jaoks, kui Rail Baltic mis ei vii mitte kuhugi ja maksab meile üüratult rohkem- miljardeid.

Õige IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Sirje

Ning mis mitte kunagi valmis ei saa.

Ants
1 aasta tagasi
Reply to  Sirje

See raha tuleb ju mujalt

riho
1 aasta tagasi

jah

sõitja
1 aasta tagasi

Mis te virisete! Rongiga on väga mõnus sõita! Lahedalt ruumi, saab laua taga istuda, soovi korral raamatut lugeda või arvutiga töötada. Korralik tualett on rongis olemas. Samuti saab rongi peale nii jalgratta kui lapsekäruga hõlpsasti ja ka ratastooliga. Need kõik on eelised bussiliikluse ees ja kindlasti suurendavad ka sõitjate arvu. Lisaks sõidab rong üpris kiiresti, ei takerdu liiklusummikutesse. Oleks puhas rõõm, kui rong tõepoolest Rohukülani sõitma hakkaks! Küllap siis ka Vormsi ja Hiiumaa ettevõtjad nende jaoks, kes autota üle mere lähevad, midagi välja mõtlevad! Kohalik saarte majandus saab elavdatud ja inimesed saavad seal tööd!

lugedes
1 aasta tagasi
Reply to  sõitja

meedist kui täis need surmaporgandid on, kus ei lasta enam jalgrattaga ja lemmikloomaga rongi, rahvas seisab püsti, sest vaguneid vähe, hiljuti tartu rong

"surmaporgand"
1 aasta tagasi
Reply to  lugedes

ei ole mõtet loopida kohatud väljendeid, ei ole vaimukas.

nii
1 aasta tagasi
Reply to  "surmaporgand"

on

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  lugedes

Rong on reisijate transportimiseks, mitte vokivedu. Vokid tuleb rongidest välja visata.

mustronk
1 aasta tagasi
Reply to  sõitja

Rongiga võib mugav ja lahe sõita olla aga keegi peab selle kinni maksma. Reisijad seda kinni ei maksa! Kes maksab?

K.s
1 aasta tagasi
Reply to  mustronk

Näiteks riik? Midagigi võiks ju makstud maksude eest saada ka?

Tige kala
1 aasta tagasi
Reply to  K.s

Et euro maksad ja 100 saad tagasi ? Umbes selline saab see suhe ju olema

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  K.s

Eesti reisijad (need vähesed, kes on sunnitud ühistransporti kasutama) muidugi ei suuda seda luksust ja raha loopimist küll rongile, küll lennuliiklusele kinni maksta, ega see ei ole Sveits. Nüüd tahetakse maakondlikult bussiliikluselt rahatoetus ära võtta, et saada reisijatelt aastas mingi 300 000 (kolmsada tuhat!!) eurot kätte saada. Kui riik ei suuda toetada isegi senist sissejuurdunud ja harjunud liinivõrguga niigi väga säästlikku transpordi liiki, et kokku hoida veel selle marginaalse 300 000, siis kust imekohast võetakse terve uue raudtee rajamise ja iga-aastase käigushoidmiseks raha?!! Muide need bussiliinid, mis praegu veavad rahvast otse Tallinnast Kärdlasse välja, on kommertsliinid, mitte riigi dotatsioonil. Need… Loe rohkem »

Sass.S
1 aasta tagasi
Reply to  Kurb

Kas arvate tõepoolest et selline nafta põletamine jätkub ka paarikümne aasta pärast.

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  sõitja

Üks rong hommikul ja üks õhtul . Suuremalt rahvale vaevu et sobib . Rattad ja vankrid on ka suht keeruline . Isegi kiirus ei ole selline tohutu – no saad 15 min varem , mis see kellegile annab

rohukülla
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

ehitatakse mitu hotelli ja hulk restorane, kinoteatrid, casiinod ilusalongid , butiigid, supermarketid, kus siis rongi ootajad ööbida , süüa ja aega veeta saavad, tulevad töökohad kõik selle massi teenindamiseks, sest kuulsus rohuküla rongist levib üle maailma, saab olema midagi las rohuküla taolist

Kod.
1 aasta tagasi
Reply to  rohukülla

No see on küll mõne märg unenägu vaid

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  rohukülla

See oli sul, “Rohukülla”, hea nali. Poliitikud ja muud unistajad võiks veeta kogu nädala Haapsalus just praegusel ajal, sombusest novembrist kuni mingi aprilli lõpuni, mai alguseni. Siis saavad aru, et Haapsalu on täiesti välja surnud põhimõtteliselt terve selle aja, mis jääb suvisest kuurortimelust välja. Isegi kehva ilmaga suvel on Haapsalu välja surnud, sest palju üritusi on plaanitud õues toimuma ja lakkamatu vihmaga on siin üsna võimatu midagi korraldada ja teenida. Mitmed kohvikud ongi suletud perioodil sept-juuni, sest see on ainult kahjumi teenimine – hoia päevad läbi tuled põlemas ja küte sees ilma ühegi kliendita. Teised vaprad, kes ikka hoiavad talvel… Loe rohkem »

ei saa
1 aasta tagasi
Reply to  Kurb

asjale pihta. Üksjagu on liigse tegevuse pärast Haapsalus, ei saa rahu ja teine osa on liigse tegevusetuse pärast hädas. Kohe kuidagi ei ole hea.

Keegi kuskil mulgimaal.
1 aasta tagasi
Reply to  Kurb

Viskame käed püsti sest mõned ajad on sitasti. Ärme püüdle paremuse poole. Eks muud teha polegi kui süstal veeni … ju siis

igatahes
1 aasta tagasi
Reply to  sõitja

pange sellele rongile bussi rattad alla ja tehke sõidugraafik, mis mu kodust 8 korda päevas mööda läheb ja ma olen kahe käega poolt, muidu jätab see jura mind täitsa külmaks, va. tuulde loobitud raha

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  sõitja

Oh seda püha (paadunud autokasutajate) lihtsameelsust!! Palun tuleme nüüd maa peale tagasi ja vaatame ühistranspordile realistliku pilguga. Kui palju saab olema selliseid liiklejaid, kes regulaarselt ratastoolis, lapsekäruga jne ilma isikliku autoga IGA jumala päev saarte ja mandri vahet tahavad liikuda?! Ilma autota, ilma reisibussi (TallinnHaapsalu-Kärdla) kasutamata? Lihtsalt niimoodi, minnes kaks kätt taskus ja terve tee mandrilt saareni ja saarel edasi oma koduküla majani välja minnes? Sest ainult sellised kliendid on need, kes peaks seda tulevast rongi kasutama. Rong sõidab iga jumala päev, mitu korda edasi-tagasi ja kõik need reisid peavad paksult rahvast täis olema. Iga jumala päev, ka sombustel kuudel… Loe rohkem »

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  Kurb

Teine grupp unistajaid on need “rongis tõsise päevatöö tegijad”! Äkki tunnistaks ausalt üles, et te ei olegi igapäevased ühistranspordi kasutajad, vaid juhuslikult paar korda aastas on mingil põhjusel sattunud bussiga sõitma ja siis ei suuda tund-kaks rahulikult paigal püsida ja kogu aeg peab arvutis midagi sekeldama. Buss, rong või tramm ei ole tõhusa töötegemise koht ja ükski inimene ei lähe regulaarselt, iga päev ühistransporti selle mõttega, et seal saab tööd teha. Kui sa teed tööd põhiliselt arvutiga – midagi muud see ju olla ei saa, tainast ei rulli ja riiulit välja ei sae!, – siis saad selle töö ära teha… Loe rohkem »

einojah
1 aasta tagasi
Reply to  sõitja

oleks ainult kuhu sõita. See napp 100 km, või vähemgi, ei õigusta sellist luksust. Seda enam, et sellel liinil pole ka piisavalt inimesi, kelle jaoks selline raha hakkama panna.
Õpetajatele on palka vaja juurde, see on päris investeering tulevikku, mitte kahjumlik rauda ja betooni maetav raha.

Napak
1 aasta tagasi

Tegusid on vaja! Mida varem, seda parem.

Kod.
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Need teod (loe: lausl.llused) võib ikka vabalt tegemata jätta

Mart
1 aasta tagasi

“Palju kisa, vähe villa!”, ütles uus-meremaalane kui ta hakkas siga pügama.

püssilaev Lembit
1 aasta tagasi

Raudtee oli mõttekas ainult sõjalistel eesmärkidel. Kütusevedu ning lennuvälja ja sadama varustamine.
Nüüd on eeliseks see, et kolm vana vanaema ja kaks hambutut pensionäri saavad kaks korda aastas auruveduriga sõita ja oma noorust meenutada.
Noh, ka petturid täidavad oma taskud rahaga.Mis siis? Nüüd on kõik võimalik..

Napak
1 aasta tagasi

Sa ise oled üks auruvedur.

K.s
1 aasta tagasi

Ilmselt pole Te viimase kolmekümne aasta sees rongiga lihtsalt sõitnud…mina olen,tõsi küll, euroopas…ja pole sealsetes rongides näinud ei tanke, ei kahureid… ikka ainult tavalisi rahulolevaid inimesi, kusjuures ka pensionäre, tõsi küll miskipärast hammastega…
Paistab, et olete lihtsalt tulihingeline reformierakonna pooldaja kelle arust peabki eestlane olema hambutu liikumisvõimalusteta pärisori…

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  K.s

Rongiliikluse eelduseks on kas suurem kaupade vedu või ka rohkete inimmasside vedu ( al 200 000 inimest asulas ) See jabur raudtee elaks vaid dotatsioonist (ainuüksi ülalpidamine ja sõidupileti dots maksaks 10 milli aastas ) Ja kahjustaks ümberringi elavaid inimesi kuna bussiliiklus väheneks

kes
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

on sinu sponsor?!

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  kes

Vallavalitsuse 13 nina.

püssilaev Lembit
1 aasta tagasi
Reply to  K.s

Ma hääletasin EKRE poolt. On tunne, et sina lihtsalt omad osa selle kalli ja tarbetu jama ehitamisest

kas sa
1 aasta tagasi

oles see kits, kellele hiidlane aurularva näitas?

täitsa hea plaan
1 aasta tagasi

suuremat parklat ongi Hiiumaale ja Vormsile vaja. Mis selle autoga ikka üle mere sõita, kui mugav rong sadamas ootab.

IRW
1 aasta tagasi

Ja mis sa autota hiiumaal tegema hakkad , jalutad päeva kärdlasse , teise kõppu ja tuled 2 päeva tagasi 😂

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Selleks saab ainult kultuurimaja mutt olla kues arvab, et teisele poole teist autot viia ja jätta ei saa.

Kod.
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Mingi napak as väärib ikka täiega oma nime, eriti automaksu valguses

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Täiesti d.biilne jutt ! Et enne viin auto hiidomamaale , siis tulen tagasi ja sõidan uhke rongiga sadamasse et üle mere sõita ja siis seal autoga edasi toimetada . Kõrgelt sa kukkunud oled -napak as

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Üks auto jääbki ju Hiiumaale kohalikeks sõitudeks. Mis automaksu hirmu tuleb, selleks ajaks on partlaev ammu maha võetud.

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Kuule sina napak (valeIRW) . Sinu 7.iootliku teooria järgi peab turist endale esmalt hiidomamaale auto soetama või

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Tiina, ära peruta.

just
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

ja selle siis rohukülla parkima

tegusam
1 aasta tagasi

oleks juba lõpuni minna ja raudtee üle hobulaiu vormsi ehitada, sealt ringiga noarootsi, siis on mõtet, muidu nagu laitse mehe munakott, loksub niisama edasi tagasi püksis

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  tegusam

Ja arve saadame ettepaneku tegijale 🤣

raha
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

tuleb ju ämma kapist

noo
1 aasta tagasi

see on ainult saarlaste vaates nii! Räägi enda eest. Mandriinimesed tahavad ikka autoga üle minna.

haapsalu linn haapsalu linnas
1 aasta tagasi

Ja kui päike tõusis algas kilplastemaal kibe askeldamine-puhas klassika poisid lugege!

just
1 aasta tagasi

kõik helgemad pead kukkusid käisest tarkusi külvama