Omavalitsused ootavad jätkuvalt Turba-Risti raudtee rahastust

BNS

Haapsalu ja Lääne-Nigula juhid loodavad, et Ristile siiski rong peagi jõuab. Foto: Arvo Tarmula

Lääne-Nigula vald ja Haapsalu linn pöördusid valitsuse poole, et valitsus vaataks üle juuni lõpus tehtud otsuse ning rahastaks jätkuvalt taaste- ja vastupidavuskava kaudu Turba–Rohuküla raudtee rajamisel Turba–Risti lõigu rajamist.

Augusti alguses esitasid Haapsalu linn ja Ridala vald halduskohtule esialgse õiguskaitse taotluse, millega paluvad peatada kuni haldusasja lõpetava kohtulahendi jõustumiseni valitsuse otsuse raudteelõik taastekavast välja arvata.

Haapsalu linnapea Urmas Suklese ja Lääne-Nigula vallavanema Aivar Riisalu sõnul selgitas mõned päevad hiljem rahandusministeerium vastuseks omavalitsuste kaebusele, et valitsuse protokollilise otsuse näol ei ole aga tegu haldusaktiga. Otsusele järgnevad hoopis mitteametlikud läbirääkimised Euroopa Komisjoniga, misjärel kiidab valitsus heaks lõpliku versiooni taastekava muudatustest, mis esitatakse ametlikult Euroopa Komisjonile.

„Vabariigi valitsus kinnitab kohtule esitatud seisukohtades, et veel ei ole otsustatud taaste- ja vastupidavuskavast Turba–Risti raudteelõigu rahastamise väljaarvamine,” leiavad Riisalu ja Sukles ning paluvad valitsusel teema uuesti läbi vaadata ja projekti siiski rahastada.

Riisalu ja Suklese sõnul ei ole ka projekti ettevalmistus puudulik. „AS-i Eesti Raudtee kaudu on läbi viidud projektiga seotud ehitushange ning projekti täpne kulu on fikseeritud ega esine projekti kallinemise riski,” kinnitasid nad.

Juuni lõpus otsustas valitsus Euroopa taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) eraldatava toetuse vähenemise tõttu Eesti taastekava mahtu vähendada 360,3 miljoni euro võrra ning nõnda loobuda muu hulgas Turba-Risti raudteelõigu rajamise toetamisest. Samuti jäeti kavast Tallinna Haigla rahastamine, mis on samuti halduskohtus vaidlustatud, Tallinna linna poolt.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
12 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tont
1 aasta tagasi

Pooltühjad bussid sõidavad iga poolteise tunni järel Tallinna vahet -kust siis rongile kundesid võetakse ?? Ja pealegi peaks peamise tulu andma kaubavedu, mida pole ega tule. Jumala õnn,et seda hobuse unenägu ei tule,muidu jääksimegi igavesti peale maksma….🤗

Külamees
1 aasta tagasi
Reply to  Tont

Põhimõtteliselt õige, aga küsimus on, et kui me ei maksa peale sellele raudteele, siis millele me maksame? Maksame me aga niikuinii. Näe praegu RB- ku ehitusele(hiljem selle ülal pidamisele), elektrile, rekade ristkaubandusele, rootslaste pankadest laenamisele, firmadele kes varjatult Venemaaga äri edasi aitavad ajada jne jne. Majandus ja poliitika ongi üks suur kellegi äri ja mida segasemaks maailma asjad kisuvad, seda rasvasemalt me millelegi peale maksame. Teeme ausate inimeste naturaalmajanduse, siis saab läbi ilma eriti peale maksmata.

Sass S
1 aasta tagasi
Reply to  Tont

Küll tuleb!!

Agulielanik
1 aasta tagasi

Kui juba Ridala vald kohtusse pöördus, siis on ka lootust positiivseks lahenduseks.

ja edasi.....?
1 aasta tagasi

Pikk plaan on oluline. Kui ikka mereni raudteed jõudu teha pole, siis Risti soode vahel lõppevat teed oleks ikka halenaljakas kogeda/näha küll. Et siis kellele ja milleks?

Vambola
1 aasta tagasi
Reply to  ja edasi.....?

edasi Haapsalu, tarkpea

Mari
1 aasta tagasi

Oo haldusreform pöörati kah tagasi: “Haapsalu linn ja Ridala vald”. Huvitav kes vallavanemaks määrati 🙂