2

Hiiumaa vallavalitsus: vajame kolmandat laeva

Parvlaev Leiger Rohuküla sadamas. Foto: Urmas Lauri
Parvlaev Leiger Rohuküla sadamas. Foto: Urmas Lauri

Hiiumaa vallavanem Hergo Tasuja saatis täna transpordiametile ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile pöördumise tuua 2022. aastast tipphooajaks Heltermaa–Rohuküla liinile lisalaev parvlaevaühenduse jätkusuutlikkuse tagamiseks.

Vallavalitsus toob välja, et kolmanda laevaga paraneb oluliselt reisijateveo kvaliteet, sest väheneb nii mahajäämusega reiside arv kui ka maha jäänud sõidukite arv, mis väljendub liinimeetrites. Suurenenud rahulolu suurendab omakorda liiniveo kasutajate hulka.

Lisaks saavad ettevõtjad kolmanda laeva olemasolul suvehooajal paindlikumalt vedude logistikat korraldada ja turu vajadusele operatiivsemalt reageerida. Samuti mõne laeva rikke korral saab kiiresti samaväärse liiniveoga jätkata.

„Hiiumaa majandus- ja elukeskkonna toimimise edukus on üheselt seotud meie transpordiühendustega. Põhiroll seejuures on mandri ja Hiiumaa vahelisel parvlaevaühendusel,” ütles Hiiumaa vallavanem Hergo Tasuja. „Eriti tuletas seda meelde suvine intsident Muhumaa liini teenindava parvlaevaga, mis nii meie liini üleveonumbreid kui ka mitmete kohalike ettevõtjate käivet otseselt mõjutas.”

Vallavalitsus toob pöördumises välja statistikat: vaatamata reiside arvu pidevale suurenemisele on viimastel aastatel juunis-juulis tõusnud nii 100protsendilise täituvusega reiside osakaal kui mahajäämusega reiside arv. Juulikuus tehti reise eelmise aastaga võrreldes 21 võrra rohkem, aga kaile maha jäänud autode arv siiski suurenes, suisa 1219 liinimeetri võrra. Maha jäänute hulk on tegelikkuses veelgi suurem, kuna statistikas ei kajastu sadama-alast väljaspool ootavad sõidukid.

2021. aasta kolmel suvekuul kokku oli 100% täituvusega reise 26% rohkem kui aasta varem. Kasvu muudab märkimisväärsemaks asjaolu, et Tõllu rikkest tulenevalt oli suviste tippsündmuste ajal Hiiumaa liinil Tiiu asemel väiksem laev Regula. Nädalalõppudeks olid sõidukite e‑piletid varakult välja müüdud ja arvestatav hulk potentsiaalseid külastajaid jättis seetõttu saarele tulemata.

Minnes koroonaeelsesse aega – 2018. aastaga võrreldes on suvekuudel Heltermaa–Rohuküla liinil reiside arv suurenenud 6 protsenti ja üle mere sõitnud 10 protsenti rohkem inimesi. Sõidukite arv on tõusnud 19 protsenti.

„Oluline on rõhutada, et tipphooajal on väljumiste sagedus viidud maksimumini, laev väljub kummastki sadamast iga pooleteise tunni järel,” lisas Tasuja. „See on kaht põhilaeva arvestades laevapargi maksimaalne võimekus. Mahajäänud reisijate ooteaega lühendada, kaubavedajate seisutunde vähendada ja operatiivselt üle Väinamere aidata saab vaid lisalaev.”

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
En.
En.

Siis tuleks ka Haapsalu maanteeümbersõit jälle teemaks tõsta, sest isegi 2-st Hiiumaa laevast piisab Rohuküla-Harutee trassi täitmiseks tiheda autodevooga. Loodetavasti lahendab miskit kiirrongiliin Rohukülla, sest hiidlaste endi Tallinna-lembus ja saare külastajate külastamissoov näib olevat vägagi suur.

Arvos
Arvos

Kel vaja, see ostab.

wpDiscuz