17

Haapsalu peab kiirkorras linna peatänava renoveerima

Posti tänav. Urmas Lauri
Posti tänav. Urmas Lauri

Augustis selgus, et riik eraldab Haapsalu linnasüdant läbiva Posti tänava renoveerimiseks miljon eurot, mis tuleb ära kasutada järgmise aasta lõpuks. Eesti arhitektide liit näeb murekohta selles, et peatänava uus lahendus tuleb omavalitsusel nüüd valmis teha kiirkorras, kirjutas ERR.

Eesti arhitektide liidu president Andro Mänd leiab, et alustada oleks tulnud uutest uuringutest, kohaliku kogukonna küsitlemisest ja järgnenud ideekonkursist. Ta rõhutas, et linnavalitsusele ta süüd ei pane, sest riigipoolses toetuses seatud ajalised tingimused välistavad, et seda kõike jõuakski teha. Mure siiski on.

Haapsalu linnapea Urmas Sukles möönab, et aega ülemäära palju pole, kuid ütleb samas, et hankega leitud maastikuarhitekt Kersti Lootus tunneb linna hästi ja pole vaja muretseda, et omavalitsus ideekonkurssi ei teinud. Riigi rahalise toetuse ajalist piirangut Sukles ei kritiseerinud.

Samal teemal on varem Lääne Elu kirjutanud „Haapsallased seisavad peatänava puude eest”, „Tipparhitektid on Posti tänava pärast mures” ja „Haapsalu peatänav tuleb roheline

 

 

 

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Roheline mehike
Roheline mehike

Kersti Lootus teritab juba saagi…..läheb suuremaks puude langetamiseks.

Ikka salajane
Ikka salajane

Kokkuvõtvalt suht savi ju, nagunii pole Haapsalu linnas asja mis oleks kohe ja korralikult valmis tehtud, alati on mingi AGA juures asjal.

linnakodanik
linnakodanik

Mis tähendab kiirkorras? Kui valmis Karja tänav, siis lubas tollane linnapea, et järgmisena võetakse ette Posti tänav. Sellest ajast möödas juba pikalt üle kümne aasta, võimgi vahetunud ja linnapeagi uus, kuigi volikogu võimu juures ikka J.Karilaid, aga kõik nagu seisma jäänud. Kas tõesti ei ole olnud võimalik selle aja jooksul koostada eskiisprojektigi, aega ju olnud piisavalt? Rahade tekkimisel jäänuks teha siis ainult tööprojekt. Nii lihtne kõik ju ongi. Aga mida te munete seal linnavalitsuses?

pappi
pappi

Kas tundub, et võiks teha tööd, mida vaja ei ole, aga teeme….., teeme nii igaks juhuks? Vaevalt küll. Selge see, et takistuseks on raha, miks varem pole teed korda tehtud. Nii on ja nurisejad võivad rahastada alati – kiituse saaks garanteeritult.

Kummaline maailm
Kummaline maailm

Puud on linnale püsikulu – lehtede koristamine ja äravedu, pügamine-poputamine… , kuid kasu ei mingit, raiskavad vaid väärtuslikku linnaruumi. Seevastu laiemast (kergliiklus)teest oleks kasu kõigile, s.h autojuhtidele, kuna sõiduteelt kaoksid ratturid.

sõna sekka
sõna sekka

Rumal jutt, suhu tagasi. Puud on linna kopsud ja ainus mõnus asi posti tänaval.Mis püsikulu–iga töö mille eest makstakse on kulu. Mis hull asi see 1x aastas lehti koristada siis ikka on. Mõelge kui kaua need pidid kasvama ,et nüüd nii tore palavaga puudevilus istuda kui väsid ja värviliste lehtede ilu on ka väärt pilt

Vambola
Vambola

Mis krdi UUS LAHENDUS? Tänaval on juba uued laternad. Vahetage äärdekivid ja asfalt, nii kõnniteel kui ka sõiduteel. Ja tehtud

Kalle
Kalle

Seda enam et Jaama tänav kõlbas linnaisadele küll ilma jalgrattamagistraalita teha, kuigi seal Hiiumaa kolonnide vahel on jalgrattur hoopis kehvemas seisus kui peatänaval….Vägisi jääb tunne, et asi lihtsalt tasuta küttepuudes, millele linnaisad positsiooni ära kasutades, pretendeerivad…Aga tasuta lõunaid pole isegi Teil ja nende eest maksmise aeg on järgmised valimised…

Enriko
Enriko

Vähemalt 6 inimest on samal arvamusel. Miljoniga saabki vaid nii palju teha. 13. okt. LE artiklis väidavad tähtsad arhitektid ka, et õige renoveerimine (peatänava sinka-vonka rannapromenaadiks ümberehitamine?) algab alles kahest miljonist. Väga tore, kui see ära jääb ja lihtsalt korrastatud kõnni- ja sõidutee saab. Igaks juhuks tuletan meelde, et normaalse jalgrattaraja mahutab juba praegu Posti t. kõnniteedele ära, kui alustada Nurme tänavalt kaubamaja poolsest kõnniteest, teha ülesõit teisele poole Posti tänavat Uue tn. ristmikul ja joonida rada kuni Mihkli pargini. Ka Kuuse tn. kergliiklusteele on rattarada samamoodi joonitud, Posti kõnnitee kogulaius tundub olevat sama.

maestro
maestro

muru on alati roheline

Enn
Enn

Rôôm lugeda,et planeerimisse on kaasatud asjatundjad ja tulemus parem kui kui iseenese tarkusest tehtud Tallinna mnt esinene osa.

maestro
maestro

puukallistajad on alati negatiivsed mässajad
See riigimiljon linna ei tule vigisjate abiga
Posti tänavale ei sobi puud muru on parim maailmas

arvamus
arvamus

Sobisid aastakümneid ja sobivad ka edasi, just puud ongi need mis sellel tänaval koduse turvalise tunde tekitavad. Ei usu, et keegi võiks vaimustuda asfaldist ja mõnestki vanast hädises seisus hoonest sellel tänaval, sest mitte kõiki pole veel kenaks tehtud

Covid
Covid

Jälle jood?

Mia
Mia

Panite tähele; arhitektid räägivad linnaruumist, Sukles räägib teeremondist. Et siis nagu…?

põhiline
põhiline

on millise koha peale tribüün paigaldada, et massid saaks oma armastatud juhte tervitada

pole muret
pole muret

Saad linnavalitsuse ees plaksutamas käia juba tänagi. Selleks ei pea ümberkorraldusi tegema.

wpDiscuz