Haapsalu raudtee keskkonnamõjude hindamise aruanne on valmis

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Rong Turba jaamas. Foto: Arvo Tarmula
Rong Riisipere jaamas. Foto: Arvo Tarmula

Saue vallavalitsus tunnistas oma korraldusega Turba aleviku ja Harju-Läänemaa piiri vahelise raudteelõigu taastamise keskkonnamõjude hindamise (KMH) aruande nõuetele vastavaks, teatas sihtasutus Läänemaa.

Sellega on keskkonnamõjud hinnatud kogu trassil Riisiperest Rohukülani ja saab edasi minna projekteerimistingimuste koostamise ja projekteerimisega.

AS Eesti Raudtee on saanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist
ülesande alustada edasiste tegevustega Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee
projekteerimise algatamiseks.

Keskkonnamõju hindamise objektiks on Haapsalu raudtee taastamise lõik vahemikus Turbast Lääne- ja Harju maakonna piirini. Raudtee taastatakse endise raudteetammi kohale.
Olemasoleva tammi laiendatakse ning selle materjal kasutatakse maksimaalses mahus ehitustöödeks. Raudtee projektkiiruseks on plaanitud 160 km/h.
Raudteed kasutavad reisirongid, perspektiivis kaubarongid. Hinnataval raudteelõigule on
plaanitud üks peatus Ellamaale.

Töös hinnati nelja piirkonna alternatiivseid lahendusi:

• Lõikumine Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maanteega,
• võimalik juurdepääsu tagamine raudteest põhja jäävate katastriüksustele,
• raudtee ülesõidukoht Ellamaa asulas
• raudteeõgvendus Ellamaa asula ja Läänemaa piiri vahel.

Kavandtaval tegevusel puudub vastuolu arengukavade ja planeeringutega. Raudtee ei
põhjusta piiriülest mõju. Raudtee mõjuraadiuses ei ole Natura alasid.
Raudtee ja alternatiivide mõju hinnati looduskeskkonnast ja sotsiaalsest keskkonnast.

KMH aruande ja selle nõuetele vastavaks tunnistamise otsusega ning muude asjasse puutuvate materjalidega saab tutvuda siin.

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
22 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu toomas
4 aastat tagasi

Mida rohkem makse tõstame seda rohkem meie oinad oskavad seda mõtetutesse projektidesse panustada,et neid projekte edaspidi käigus hoida tuleb makse veelgi tõsta jne.jne.
Uhke ja hää on olla Eestlene siin Banaanias !

Palju ônne
4 aastat tagasi

Totaalselt mõttetu raha laristamine. Olete mõelnud mis ajaga see 89 miljonit end ära tasub??? Pluss veel iga aastane ylevalpidamine ca 400 000 aastas. Pole mõttet lihtsalt emotsioonide najal kaagutada, et nii lahe on see oranz rongike. Minge vaadake palju turbast inimesi rongi peale läheb nyyd! Korralikud lux expressi bussid sôidavad Haapsalu-Tallinna vahelt. Vaevalt see porgand mingi märkimisväärse ajavõidu annab, kui paliveres, taeblas jne ka peatuma hakkab. Mõelge ajudega rohkem, mitte emotsioonidega

Arvos
4 aastat tagasi
Reply to  Palju ônne

Ära muutu emotsionaalseks. Laristamise kohti on mujal palju suuremates summades. Kui tasuvusest räägid, siis mõtle kuidas pensionide maksmine end ära tasub? Kui sulle pole vaja, ei tähenda see, et ka teistele mitte. Talvel tee kiilakas, valin küll rongi, mitte luxbussi.

Palju ônne
4 aastat tagasi
Reply to  Arvos

See ei tähenda, et kui kiilaka teega rongi bussi asemel valid, et teised seda teevad;). Jääb 2 hingitsevat ettevôtet, buss ja rong. Mõlemas 5 inimest, môistlik. Tänapäeval on ka sotsiaalmeedia, kus on grupid ntks Haapsalu-Tallinn. Saad 4-5euroga koju ukse ette.

tundub, et mõni
4 aastat tagasi
Reply to  Palju ônne

Õnne Palju elab utoopia laadses maailmas. Kus puuduvad mured. Tln-Hps vahel kulgeb ainult 10 inimest ja kogu aeg on ideaalne ilm. Ei katke elekter, maksab kaardiga ja eluke õilmitseb sosiaalmeedias grupis, ntks.

Palju ônne
4 aastat tagasi

Utoopias elate te ise. Mitu korda kuus Tallinna vahelt liigute? Selle rahaga vôib sama hästi tee suures osas 4 realiseks ehitada, mis teeks liikluse oluliselt kiiremaks. Ma saan aru, et ma vaidlen siin hetkel vanema inimesega, igalyhel oma arvamus. Leian siiski, et sõna võtavad emotsioonide najal paljud need, kes ise tegelt palju tln-haapsalu vahelt ei liikle. Arvestage, et selle ylalpidamine, tuleb teie ja teie laste taskust. Ärimehed muidugi on sillas, vaevalt kedagi neist see rong päriselt huvitab.

Hellat
4 aastat tagasi

Ja kuidas sa selle välja arvutasid?

Nimi
4 aastat tagasi
Reply to  Arvos

Pensionide maksmine pole siin küll võrdluse koht. Ilmselgelt on raudtee poliitikute populismiobjekt ja vajalikkus olematu, kasumlikkusest rääkimata. Raudtee nii tore, nii tore, ei enamat.

Veebe
4 aastat tagasi
Reply to  Palju ônne

Väga õige!

Sass S
4 aastat tagasi
Reply to  Palju ônne

Kulla inimene ega see mõtetu nafta põletamine aegade lõpuni ei kesta ja siis tänatakse et elektritransport kunagi tehti .

asd
4 aastat tagasi

Selle läänemaa raudteeloksu ehitamise asemel tuleks raha suunata Rail Baltika ehituseks. Pole ju veel kindel, kui palju üldse RB ehituseks El-ist raha antakse. RB on prioriteet nr1. RB toob eesti rahvale ka reaalset kasu, kuna saab sõita 200km/h kiirusega otse euroopa suurlinnadesse. RB-l algab reisijatevedu juba 2026 aasta, ehk 5 aasta pärast. Vaevalt lääne raudtee varem valmis saab. Arvestades, et lääne raudteel kaubavedusi toimuma ei hakka ning inimesi ei ole, kuid RB-l hakkavad massiivsed kaubaveod timuma, siis ei oleks tohtinud isegi turba lõigule raha jagada. RB tuleb esimesena valmis ehitada. Maksku mis maksab. Kui El ei toeta, siis seda enam… Loe rohkem »

majaomanik
4 aastat tagasi
Reply to  asd

Tehakse valmis,nagu Nord Stream 2!

Hellat
4 aastat tagasi
Reply to  asd

Oled ikka mingi ajugeenius.

asd
4 aastat tagasi
Reply to  Hellat

Jah, ei saa unustada, et meedias on kajastatud ka RB suure tähtsusega rolli Eesti julgeoleku tagamisel. Sõja korral kümnete tuhandete nato liitlaste sõdurite ja tehnika transport toimub raudteel tunduvalt sujuvamalt kui via baltikal või merel. Uus raudtee võimaldab kiirusi kuni 240km/h. Nagu tuntud eestlane brüsselis -Hololei ütles, on RB ka julgeoleku tagamisel olulisel kohal. Seega tuleks kõrvale lükata lääne raudtee taolised kusagil kolkas soode vahel kulgevad projektid, et viia ellu kõigie olulised keskkonnasäästlikud ja tarbijale odavad suurühendused euroopaga.

Agu
4 aastat tagasi
Reply to  asd

Issand halasta, milline julgeolek!!??? Kas RB rauast tee on pommikindel või? Julgeoleku suurendamiseks väitis keegi “tarkpea” lihtsalt seda seetõttu, et EU ei taha nii suurt investeeringut kergelt käest anda, mis minu arusaamiste kohaselt on ka täiesti halenaljakas väide.

juss
4 aastat tagasi
Reply to  asd

Ega lugupeetud vist aru ei saa, et hololeid ei saagi teist juttu rääkida!

Arvos
4 aastat tagasi
Reply to  asd

Kellele seda railpaltikat vaja on? Mine ekskursioonile Venemaale ja käi BAM läbi. Siinse railiga läheb samamoodi.

Hellat
4 aastat tagasi
Reply to  asd

Kui euroopa liit ei toeta seda RB-d, siis pole seda vajagi. Praegu räägime kohalikust raudteest, mis on kohalikele tähtsam kui mingi RB!

Kogemata
4 aastat tagasi
Reply to  asd

panin plussi. Panen tegelikkuses miinuse. Välja tuleb ehitada neljarealised maanteed, via Baltika. Rail Balticaga pole eestlasel mingit pistmist.

tundub
4 aastat tagasi

et Tulevased Ajad veedab omi päevi valvatud ja ukselingita toas.

Tulevased Ajad
4 aastat tagasi

Huvitav, algul räägiti Turba- Haapsalu-Rukkirahu trassist. Seal võiks Rohuküla-Rukkirahu vahele teha tunneli, aga täpsemal planeerimisel võiks planeerida Haapsalu metroo kuni Haapsalu eeslinnani-Kärdlani. Teiselt poolt saaks ka lisada Haapsalu eeslinnani Pärnu. Oleks alternatiiv Baltika Railile.Hiljem võiks lisada Haapsalu eeslinnade nimistusse koos metroo ühendusega ka Kuressaare ja Riia koos suvituskohaga Jurmalaga.

Arvos
4 aastat tagasi
Reply to  Tulevased Ajad

Mmm.. ära enam peale võta.