Urmas Sukles Dublinis koos James Morrisoni ja Chris de Burghiga

Haapsalu linnapea Urmas Sukles Dubliinis. Erakogu

Selle suve Rock in Haapsalu laupäevase kontserdi peaesinejad on  James Morrison ja Chris De Burgh. Chris elab Dublinist 40 kilomeetri kaugusel  väikeses lossis ning kui selgus, et James Morrisonil on 4. aprillil esinemine Dublini ühes prestiižikamas kontserdipaigas – Olympia teatris, tekkis meil, Rock in Haapsalu korraldajatel, mõte minna kohale, vaadata kontserti ja kohtuda artistidega näost näkku.

Niisiis koguneski Tallinna lennujaama lõbusalt töökas reisigrupp: Kertu Jukkum Elu24st, Jaanus Hämarsoo Kroonikast ja meie festivali pressiesindaja Reno Hekkonens, festivali juht Lauri Laubre ning mina. Minu ülesandeks oli transpordi korraldamine, sest olen kunagi Šotimaal vasakpoolse liiklusega autot juhtinud ja arvati, et küllap saan ka Iirimaal sellega hakkama.

Dublini lennujaamas võtsime mikrobussi ja roolis oli alguses väga harjumatu olla, sest kogu aeg tundus,et sulle tahetakse otsa sõita, aga kartus läks päris ruttu üle ja tegelikult pole vasakpoolse liiklusega autojuhtimine üldse raske. Tänapäeval ei pea pead vaevama ka marsruudiga, sest Google Maps viib sind ilusasti kohale. Meenutasime, kuidas oli võimalik vanasti ainult kaardi abil välismaal sõita, nii keeruline tundub see nüüd.

Asjad hotelli ja Jamesiga kohtuma! Staaridele ligipääs on väga keeruline, aga kui sa oled nendega juba kohtumas, siis selgub, et valdavas enamikus on tegemist meeldivate ja lihtsate inimestega. Nõnda oli ka James Morrisoniga. Meid lasti Olümpia teatri tagauksest lavatagustesse ruumidesse ja vastu tuli Jamesi tuuri manager, kes oli vägagi reserveeritud ja erilise sõbralikkusega silma ei paistnud, aga kuna tal oli agentuurilt korraldus meid Jamesi juurde lasta, siis seda ta ka tegi. See, mis järgnes, oli väga südamlik ja tore.

James tervitas meid sooja käepigistusega. Kohe saime alustada vestlust ja pildistamist.  Äsja oli lõppenud lavaproov ja James ütles, et tema ja bänd on väga elevil, et anda õhtul täissaalile kontsert. Tema lauluhääl on omapäraselt kähe ja ka tavajutt on samas tonaalsuses.  Uurisime, kuidas ta oma häält hoiab, kui iga päev on kontserdid, ja ta vastas, et püüab enne kontserti vähe rääkida ja sellepärast ei taha eriti intervjuusid samal päeval ka anda. Rääkisime, kuidas on läinud tema äsjailmunud plaadil “You’re Stronger Than You Know” ja ta oli õnnelik, sest Inglismaal oli see plaat edetabelis 14. kohal. Apple Musicu ja i Tunes`i järgi müüb album hästi ka Eestis ja pealugu “My Love Goes On” on populaarne .

Kui mingi staar tuleb kontserti andma, siis üks uudis, mida levitatakse, on see, mis toitu ja jooki on ta palunud oma riietusruumi tuua. Need nõudmised on seinast seina, aga Dublini laud oli väga mittestaarilik, isegi tagasihoidlik. Tegime fotod ja läks väga lõbusaks, kui kuidagi tuli jutuks, mida eestlased enne joomist üksteisele soovivad. “Terviseks!” tekitas kõva naerupahvaku. Ajakirjanikel olid mõned küsimused veel ja läksimegi juba saali, kus meile oli reserveeritud loož. Operaator läks lava ette, et esimesed kolm lugu üles võtta.

Kontsert oli väga hea, publik aktiivne ja laulis kaasa. Esitati kõik James Morrisoni superlood nagu “Broken Strings “, “I Won’t Let You Go “, ” You Make it Real ” jt.

Järgmisel hommikul vara istusime autosse, sest Chris de Burghi juurde oli küll ainult 40 kilomeetrit, kuid igaks juhuks varusime kohale jôudmiseks aega, sest käänulisel Iirimaa teed ning vastupidine liiklus tegid ettevaatlikuks. Hotelli jôudsime pea tund plaanitust varem , aga polnud häda, sest meid juba oodati ja juhatati ka kohe ühte sviiti, kus pidi toimuma kohtumine.

Chris De Burghiga kohtusime tema kodu lähedases luksushotellis Powercourt Garden. Hotell ja selle park on niivõrd maalilised, et siin on filmitud nii mõnedki suured filmid, kaasa arvatud Krahv Monte Cristo. Hotell on luksusklassi tippnäide, suure SPA-ga ning peente sviitidega – ühes neist salvestasime artistiga ka intervjuud, mida saab peagi lugeda Kroonikas ning internetiportaalides.

Kell hakkas saama 12 ning läksime Renoga fuajeesse,et Chris uksel vastu vôtta. Suurele staarile  omaselt tekitas tema saabumine natukene närvikôdi, sest ta jäi 10 minutit hiljaks. Aga see eest oli kohtumine südamlik ning Chris vabandas,et hilines. Ta ütles,et kuigi tema loss asub hotellist 1,5 kilomeetri kaugusel, tuli ta autoga.

Läksime sviiti, kus pakkusime Chrisile teed, kuid ta vôttis hoopis vett . Olime omakeskis otsustanud,et anname esmalt üle Haapsalu salli ning see otsus oli ôige,sest sall meeldis Chrisile väga ning ta arutas, kas jätab salli endale, annab abikaasale või tütrele. Tema tütar on muuseas Miss  World  2003.  Kinkisin Chrisile Haapsalu kohta bukleti, mida lehitsedes märkasin Valge Daami pilti, kus Valgeks Daamiks oli mu tütar Maarja. Näitasin pilti Chrisile ning ta nentis, et tema tütar on kuulus miss ja Maarja on ka kena ning järeldas, et sellistel “tavalistel” meestel ongi ilusad tütred. Rääkisin ka Haapsalu mudast ning pole üldse võimatu, et ta Haapsalus olles end ka mudasse laseb mähkida.

Ajakirjanikud peatusid pikemalt Chrisi veinikollektsioonil ning tema kuulsaima loo “Lady in Red” loomeprotsessil. Lahkudes tänas Chris meid meeldiva kohtumise eest ning lubas anda vägeva kontserdi. Chris ütles, et tal on väga tihe kontserdigraafik ning lavalt on  hea meel jälgida, kuidas soliidne publik juba esimeste lugudega üles soojeneb ning kontserdi lõppedes ei taha aplaus lõppeda. Ta lisas, et tegelikult meeldib tal oma kodus vaikuses muusikat kirjutada ning et seda ta nüüd tegema lähebki.

Pakkisime meiegi endid kokku, tänasime lahket hotelli peret ning sõitsime tagasi Dublinisse. Kuna oli reede õhtu ja meil olid reisikohustused täidetud, siis lubasime endale väikese jalutuskäigu, vaatasime Trinity Kolledži ajaloolisi hooneid, Oscar Wilde kodu ning lõpuks maabusime Dublini kuulsaimas The Temple Pubis. See, mis toimus reede õhtul Dublini kesklinna baarides ja tänavatel , vajab eraldi artiklit, sest pidu oli piirideta ja lärmakas.

Hommikul elasin üle ehmatuse, kui läksin parklasse mikrobussi võtma ning kõik uksed olid suletud. Ma ei olnud parkides tähele pannud,et parkla ei ole ööpäev lahti. Õnneks avati see varsti ning jõudsime ka õigeaegselt lennukile.

Tore reis oli ning hea meel on tõdeda, et Rock in Haapsalu 2019 artistide valikuga on meil hästi läinud ning oodata on 19. ja 20. juulil ilusat festivalielamust.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
11 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Vöib öelda, et
5 aastat tagasi

yks tyhisuste tyhisus. Lihahimu, silmahimu, elukörkus.

Sass S.

Ja ei olegi tasuline lugu ?

Jussike
5 aastat tagasi

Oh seda röömu. Kas kõik linnavalitsuses ajavad töö ajal ja kõrvalt muud äri? Vahel on aega ka linnaasjadega tegeleda?

Jussikesele
Reply to  Jussike

Mitte sugugi kõik. Ikka suurimad sõbrad.

kodanik
5 aastat tagasi

Käib äge linna juhtimine. Talvel jalutame koera, suvel poseerime staaridega.

Erki

kas te kuradi lamba kari aru eei saa et see on ju teie raha mis eestist välja viiakse. Sellised vennad tuleks vangi panna mitte büünele upitama. Mida elitaarkultuuri te loote siin

kuglimugli
Reply to  Erki

Slles lausungis siin seitse kirjaviga, kommenteerijal vähe haridust.

Sass
5 aastat tagasi

Palju linna pappi panustas?

juss
Reply to  Sass

Täpselt 2,70€! Vaata Haapsalu LV kodulehel on üleval.

mamsel
Reply to  juss

Tubli linnapea

irin ja virin tühja
Reply to  Sass

Tee parem ise midagi ära. Saad ise ka siis pappi lugeda.