Eesti Raudtee otsib Riisipere-Turba lõigule kontaktvõrgu ehitajat

BNS

Raudtee lõpp Riisiperes. Foto: Urmas Lauri
Raudtee lõpp Riisiperes. Foto: Urmas Lauri

Eesti Raudtee otsib riigihankega Riipere-Turba raudteelõigule kontaktvõrgu projekteerijat ja ehitajat, et lõigul saaks kasutusele võtta elektrirongid.

Hange sisaldab kontaktvõrgu projekteerimist ja ehitamist, sealhulgas 3-kilovoldise alalisvoolu kontaktvõrgu ehitamist, kontaktliini sidumist uue Riisipere veoalajaamaga, 10-kilovoldise õhuliini rajamist kontaktvõrgu mastidel ja õhuliini sidumist olemasoleva liiniga ning kahe 10-kilovoldise mastalajaama paigaldamist, selgub hanketeatest.

Eesti Raudtee soovib, et uus kontaktvõrk valmiks ja oleks käiku antud hiljemalt järgmise aasta 15. oktoobril, misjärel saaks lõigul kasutusele võtta elektrirongid. Hankele saab pakkumisi esitada 17. oktoobrini.

Teisipäeval teatas Saue vallavalitsus raudteelõigul Turbast Harju- ja Lääne maakonna piirini keskkonnamõju hindamise programmi avalikustamisest.

Kavandatavaks tegevuseks on raudtee taastamine umbes 4,8 kilomeetri pikkusel lõigul Harju maakonna piirist kuni Turba peatuskohani ehk rajatava Riisipere-Turba raudteeni. Tegemist on elektrifitseeritud raudtee rajamisega valdavalt ajaloolisel Haapsalu raudtee trassil.

Ellamaa piirkonnas kavandatakse väikese mahus trassi õgvendamist, plaanis on ka Ellamaa peatuse väljaehitamine. Riigipõhimaantee Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla ja raudtee ristumine planeeritakse kahetasandilisena. Eesmärgiks on luua eeldused reisirongiliikluse taastamiseks Ristini.

Keskkonnamõju hindamine algatati Saue vallavalitsuse korraldusega ning sellele saab ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi esitada kuni 30. septembrini.

Juulis kanti kinnisvararegistrisse Riisipere-Turba raudteealuse maa hoonestusõigus riigifirmale Eesti Raudtee, mis plaanib 6,5-kilomeetrise raudteelõigu valmis saada tuleva aasta novembriks.

Valitsus kiitis möödunud aasta mais täiendavate taristuinvesteeringute programmi raames heaks Turba-Riisipere 6,5-kilomeetrise raudteelõigu ehitamise 8 miljoni euro eest. Elektrifitseeritud raudteelõigu projekteeritud kiirus saab olema 140 kilomeetrit tunnis. Maksimaalne päevane läbilase saab olema 12 kuni 25-tonnise teljekoormusega rongipaari.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Arvos
5 aastat tagasi

Midagi positiivset!

Juku
5 aastat tagasi

Supper uudis