Juhtkiri: Vastutus ei tohi hajuda

Lääne Elu

info@le.ee

Segadus, mis puhkes pärast 1. juulit, mil Läänemaal käivitus tasuta transport, on võrreldav ussiga sipelgapesas. Kõigepealt avastasid reisijad, et sõiduplaanid on täiesti pea peale pööratud, uusi pole aga kuskilt võtta. Järgmiseks selgus, et graafikus on mitmetunnised augud. Tasuta transport andis tööd taksojuhtidele. Taksoga aeti taga Virtsu bussi, sõideti Heltermaale, et õigeks ajaks laeva peale jõuda. Takso võtsid vanaprouad, kes ei jaksanud pärast arstilkäiku bussiaugus tunde linna peal uidata.

Esimesest segadusest toibunud, selgus, et tasuta sõidu maakonnas on suured piirkonnad, kus tasuta sõita ei saa – Kasari jõest Laiküla, Martna, Kullamaa ja Ristini. Nii mõnelgi sealt kandist jäi esimestel päevadel tasuta bussi lootuses sõit sõitmata, sest sularaha ei olnud kaasas – lubati ju, et saab ilma!

Mõneti on arusaadav, et iga suur muutus tekitab esialgu segadust. See aga ületas igasuguse arusaadavuse piirid. Ajakirjanduse kohus on uurida, miks segadus tekkis ja – kes vastutab. Ühest küljest peaks vastutama Põhja-Eesti ühistranspordikeskus, kes korraldab Läänemaal ühistransporti. Sõiduplaanide kohapealt see nii ongi – need on tõesti keskuse teha ja levitada. Et ametnik neid soovitas reisijaile mitte anda põhjendusega, et infot on liiga palju, on pehmelt öeldes kummaline.

Ühistranspordi korraldamine aga on jagatud ühistranspordikeskuste, maanteeameti ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel. Tagantjärele on võimalik kindlaks teha, miks üks või teine asi nii on, aga mitte seda, kes vastutab. Kasari jõest põhja pool Läänemaal on raha eest sõit, sest seal sõidavad Pärnu maakonna bussid. Kullamaal on raha eest sõit, sest seal sõidavad maakonna piiri ületavad kaugliinid, mis maanteeameti  korraldusel on tasulised. Eri ametkonnad selgitavad hea või vähem hea meelega, vastutus aga hajub nagu hommikune udu. Vastutajaid on nii palju, et lõpuks ei vastuta keegi. Paremal juhul tekitab see suure segaduse, halvemal juhul aga võib olla lausa ohtlik.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
mina arvan
5 aastat tagasi

…et meie oleks pidanud korraldama ühistranspordi nii, nagu tegi seda Pärnu, vaatamata Keskerakonna survele. Meie omad aga tõmbasid Karilaiu ees saba jalgade vahele ja noogutasid sõnakuulelikult pead. Tulemuseks tuli oodatult käkk, mille eest keegi ei taha vastutada.