Swedbank on alustanud paroolikaardi kasutusvõimaluste vähendamist eesmärgiga paroolikaardid lõpuks ära kaotada.
Alates 16. juulist ei saa paroolikaarti kasutada Swedbanki mobiilirakenduses. Rakendusse saab sisse logida ainult Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaatori vahendusel. Sarnaselt saab kasutada ka peagi turule jõudvat Swedbanki uue mobiilipanga prooviversiooni.
Sügisest muutuvad internetipanka paroolikaardiga sisse loginud klientide jaoks päevased ülekandelimiidid – alates 13. septembrist saab paroolikaardiga teha päevas 100 euro ulatuses makseid ja alates 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini 50 euro piires. Järgmise aasta veebruarist Swedbanki kliendid paroolikaarte enam kasutada ei saa.
„Paraku on paroolikaart ajale jalgu jäänud. Üle-euroopalised reeglid ei pea seda enam piisavalt turvaliseks isiku tuvastamise vahendiks ning regulatsioonidest tulenevad piirangud muudavad paroolikaardid tulevikus kasutuks,” rääkis Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.
Et üleminek uutele rakendustele oleks sujuv, kutsub pank paroolikaardi kasutajaid üles võtma võimalikult kiiresti kasutusele alternatiivsed autentimisvahendid nagu Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaator. Internetipanga puhul ka ID-kaart.
Raagmetsa sõnul tuleb Swedbank peagi välja ka uue mobiilipanga rakendusega, mida saab samuti kasutada ainult Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaatori abiga.
„Ehkki aina enam kliente on mõistnud vajadust võtta kasutusele täiendavaid viise, kuidas interneti- ja mobiilipanka siseneda, on siiski väga palju ka neid, kes kasutavad jätkuvalt sisselogimiseks ainult paroolikaarti. “ rõhutas Raagmets.
Tänaseks kasutab 163 000 Swedbanki klienti Smart-ID-d ja üle 120 000 kliendi Mobiil-ID-d. ID-kaardiga logib sisse keskmiselt 165 000 klienti kuus. 195 000 klienti kasutab tänaseni ainsa Swedbanki interneti- ja mobiilipanka logimise vahendina paroolikaarti.