Veebruaris oli menukaim automark Peugeot. Arvo Tarmula foto
Veebruaris jätkus Eestis uute sõiduautode turul jaanuaris alanud tõus ja müüginumbrid kasvasid 32,6 protsenti võrra võrreldes möödunud aasta veebruariga, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit.
Kokku müüdi Eestis veebruarikuu jooksul 1622 uut sõiduautot ehk ligi 400 sõiduautot rohkem kui mullu. Tänavu kahe esimese kuu kokkuvõttes on müüdud 3407 uut sõiduautot, mida on 19,7 protsenti rohkem kui eelmise aasta kahe kuu kokkuvõttes. Uued sõiduautod moodustasid veebruaris kogu impordist ligi poole.
Müüginumbrid kasvasid praktiliselt kõigis segmentides, kõige enam väikeautode ja keskautode segmentides. Enim müüdi veebruaris väiksema keskklassi autosid. Eestist välja müüdi veebruaris 91 uut sõiduautot.
Edukaim automark oli Toyota 219 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda 204 ja Renault 131 autoga. Enim müüdud mudeliks osutusid Nissan Qashqai 104 autoga, järgnesid Škoda Octavia 94 ja Toyota Avensis, mida müüdi vastavalt 94 ja 58 tükki. Veebruaris müüdi ka neli uut elektriautot.
Tarbesõidukite müük hakkas veebruaris, pärast jaanuari kerget langust taas tõusma ja tarbesõidukeid läks kaubaks 20,8 protsendi võrra rohkem kui mullu. Kahe kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 854, mida on kuus protsenti rohkem kui mullu samal ajal. Automarkidest oli veebruaris edukaim Peugeot 47 sõidukiga, edestades Volkswagenit ja Renault’d, mida müüdi 41 sõidukit.
Veokite segmendis olid edukaimad Volvo ja Scania, vastavalt 31 ja 22 müüdud veokiga.
Foto juures olev tekst on nats rappa läinud, muidu hästi toimetatud…