1

Täna algab südamenädal

Kaire Reiljan

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Südame kaitsmiseks tuleks päevas liikuda vähemalt 30 minutit. Foto Arhiiv
Südame kaitsmiseks tuleks päevas liikuda vähemalt 30 minutit. Foto Arhiiv

Täna algava südamenädala raames toimub Läänemaal kaks tervisepäeva.

Laupäeval, 19. aprillil on Lihulas üritus “Terve päev Tervelt”, kus Lihula gümnaasiumi spordihoones saab alates keskpäevast tervisealast nõu ja tehakse ka tervisemõõtmisi. Samuti on liikujatele avatud 5 km pikkune rada.

Pühapäeval, 20. aprillil on Noarootsi keskuses üritus “Tervise PÄEV kõigile! Kõik liikuma!”. Toimub tervusematk, tervisemõõtmised ja saab ka nõu küsida.

Traditsiooniline südamenädal toimub tänavu 22. korda ja kestab 20. aprillini. Liikumisaasta toetamiseks on see pühendatud liikumisele, mis on hea tervise üks peamisi aluseid.

Südamenädala eestvedaja, kardioloog professor Margus Viigimaa rõhutab, et südametervis on meie endi kätes. “Süda on kõige tähtsam organ, millest sõltub meie eluea pikkus ja elukvaliteet. Regulaarne liikumisharrastus, tervislik toitumine ja piisav uni hoiavad südame tervena,” lausus Viigimaa.

Südamenädala tähistamiseks toimub Eesti mitmeid liikumisüritusi. Nädalat koordineeriva Tervise Arengu Instituudi andmetel on neile teada antud 250 avalikust üritusest, millele lisanduvad veel lasteaedades-koolides ning ettevõtetes toimuvad üritused.

Suuremalt jaolt on tegu kepikõnni, jooksu, jalgsi- või rattamatkadega, sportlike mängudega, terviseloengute või tervisenäitajate mõõtmistega ning tasuta treeningutega. Ürituste peamised korraldajad on kohalikud omavalitsused, kes teevad koostööd ka eraettevõtete ja kolmanda sektori organisatsioonidega.
Omale sobiva aja ja ettevõtmise leiab igaüks Terviseinfo sündmuste kalendrist.

Südamehaiguste ennetamiseks on kõige olulisem liikumisharrastuse regulaarsus, mitte niivõrd intensiivsus. Eesti Kardioloogide Selts soovitab südame kaitsmiseks kolm kilomeetrit kõndi või 30 minutit ükskõik millist mõõdukat liikumist päevas. Tervisetreeninguks sobivad kõige paremini kepikõnd, sörkjooks, kiire kõnd, ujumine, jalgrattasõit, tantsimine, sõudmine, uisutamine ja rulluisutamine.

Kehaline aktiivsus normaliseerib vererõhku, vähendab „halva” ja suurendab „hea” kolesterooli taset, langetab tromboosiriski, samuti kehakaalu. Liikumine parandab ainevahetust, mis hoiab ära suhkruhaiguse tekke ning lisaks südamehaigustele saab regulaarse kehalise aktiivsusega langetada ka vähihaiguse riski. Liikumine on oluline ka vanematele ja kroonilisi haiguseid põdevatele inimestele, see ei lase haigusel edasi areneda ja teeb mitmete haiguste all kannatajad isegi tervemaks.

Südamenädalat viib läbi Tervise Arengu Instituut koostöös sihtasutusega Eesti Terviserajad ning Liikumisaastaga 2014. Südamenädala tegevusi toetab osaliselt Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi „Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013-2014″ raames.

Maris Jakobson
Tervise Arengu Instituudi avalike suhete nõunik

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Boss
Boss

Perfcet answer! That really gets to the heart of it!

wpDiscuz