Risti koolitüdruk Anni Hipp Visla pälvis oma uurimistööga teadustööde konkursil neli eripreemiat, Läänemaa ühisgümnaasiumi õpilane Mattias Kerge kolm auhinda.
8. klassi õpilane Visla pälvis oma uurimistöö „Läänemere reostuse muutused Nõva piirkonnas 13 aasta jooksul lestade (Platichtys Flesus) näitel” põhikooli astme esimese preemia 850 eurot.
Lisaks sai Visla neli eripreemiat. Teda tunnustas ajakiri Eesti Loodus. „Töö puhul hindasime kõrgelt autori südikust pealtnäha ebamugava uurimisteemaga tegelemisel – autori töö eeldas lestakaladelt proovide võtmist ja osaliselt ka analüüsimist. Loodetavasti saame uurimistööst ka artikli ajakirja,” seisis auhinna põhjenduses.
Eesti teaduste akadeemia premeeris Vislat tänukirja, Arvo Pärdi raamatu ja suure šokolaadiga, sest töö keskendub aktuaalsele probleemile ja välja on pakutud omapärane lahendus.
Eriauhinna andsid Vislale ka keskkonnaministeerium ja Tartu ülikooli teaduskool. „Väga põhjalik keskkonnateemaline uurimistöö. Kasutatud on teaduslikke uurimismeetodeid. Uurimistöös tuuakse välja Läänemere seisundi parandamiseks vajalikud keskkonnakaitsealased tegevused,” seisis teaduskooli põhjenduses.
Samuti said preemia Visla juhendajad Tuul Sepp ja Pille Pirk.
Läänemaa ühisgümnaasiumi 11. klassi õpilane Mattias Kerge sai võistlusel oma Imbi Raudkivi juhendamisel valminud uurimistöö „Muutused Läänemaa metsasuses viimase sajandi jooksul ja nende põhjused” eest kolm eriauhinda – ajakirja Eesti Mets auhinna, sest töö oli päevakajaline, kuna räägib Läänemaa metsasusest.
Samuti sai Kerge maaülikooli ja keskkonnaministeeriumi eriauhinna. „Ühiskonnas kirgi küttev metsadebatt paneb ka noored mõtlema ning ajendab noori ise metsaasja uurima. Mattias on teemale lähenenud väga professionaalselt, tõenduspõhise tulemuse otsingul ei jää tal ükski Eesti ajalooline kaart uurimata ega pelga ta arutleda, kuidas metsa mõiste ajas muutumine võib ta töö tulemusi mõjutada,” oli kirjas keskkonnaministeeriumi eriauhinna põhjenduses.
Kokku andsid eriauhindu välja 29 asutust ja organisatsiooni, nende seas mitmed ülikoolid, muuseumid, teadusasutused, ministeeriumid ja ajakirjad. Jagamisele läks 55 eriauhinda ja auhindamisele kuulus kokku 41 tööd.
Teadusagentuur korraldab konkurssi eesmärgiga tõsta laste ja noorte huvi meid ümbritseva maailma vastu, toetada koolides toimuvat uurimuslikku õpet ja julgustada noori juba koolis uurima probleeme, mille lahendamine oleks oluline ka teistele.