Haapsalu linnapea Urmas Sukles ja linnavolikogu esimees Jaanus Karilaid saatsid majandusministrile kirja, milles küsivad 3,5 miljonit eurot raudtee taastamistöödeks.
Sukles ja Karilaid soovivad üht miljonit eurot Turba- Haapsalu-Rohuküla raudtee eelprojekti koostamiseks. 1,5 miljonit eurot peaks kulutama Ellamaa viadukti projketi koostamiseks ja miljon eurot selleks, et võõrandada maid, mis jäävad raudteetrassile ette.
Haapsalu linnajuhid soovivad, et majandusminister Taavi Aas leiaks riigieelarvest või CO2 kvoodimüügi tulust raha ning annaks riigifirmale Eesti Raudtee korralduse, et see hakkaks kõiki nimetatud töid tegema.
„SA Läänemaa eestvedamisel koostatakse praegu piirkonnas raudtee keskkonnamõjude hinnangut, mis on eelduseks raudtee projekteerimisele. Koostöös Eesti Raudteega saaks alustada projekteerimistingimuste taotlemise, samuti geodeetiliste mõõdistuste ja geoloogiliste uuringutega raudteetrassil enne lume tulekut,” kirjutavad Sukles ja Karilaid esmaspäeval saadetud kirjas.
Pisut enam kui kuuekilomeetrine raudteelõik Riisiperest Turbasse avatakse selle aasta 9. detsembril.
no esimese käibe ringiga saab juba riik 68 protsenti hoobilt tagasi, miks sellest keegi ei räägi
Ega raha ei tule niisama seinast- see on meie kõigi maksuraha,millega hakkame igavesti sellele hobuse unenäole peale maksma. Kuna kaubavedu on kadunud ning piletirahast jätkuks vaid vedurijuhtide palgaks, ei tasu see avantüür end iial ära. Praegugi sõidavad bussid iga tund Tallinna vahet pooltühjalt, nüüs siis veel rong lisaks.
Kasu raudteest on KAUDNE ehk peaks kasvava maksutulu jms näol riigikassasse ringiga tagasi laekuma. Küll aga on 2009. a teostatud uuringu põhjal Turba-Rohuküla lõigu tasuvus n.ö piiri peal.
Ehitusekski pole raha, jooksvateks kuludeks edaspidi samuti mitte. Eks siis laename ja laename ja tekitame kulusid juurde. Biussid käivad ja käivad ka külades. Rong sõidab ainult kitsalt raudteel. pealegi kuulu järgi hakkab rong sõitma kiiremini kui vanal ajal. Seega ei hakka ta iga teivaspeatuses hoogugi maha võtma, keegi ei hüppa sellel rongile mujalt kui Haapsalust, üksikud peatused ehk trassil veel ja aidaa, lehvitame külades rongile. Kui paljud neist rongiootajatest täna ka bussiga Tallinna sõidavad? Ja kui mõned ikka sõidavad, siis mis viga on bussis istuda? kena, soe ja enamasti puhas. Aga, näe, just tahaks rongiga!!!!!
Ega vanu märasid ei hakkagi keegi rongiga vedama. Nende koht on hooldekodudes.
kellele seda raudteed vaja on, inimesi pole enam jäänudki , infrastruktuurid lagunenud
mõnikümmend inimest unistab lihtsalt
no seni ajani on selle küsimisega ju suklest ja karikaidu pikalt saadetud – sitad mehed olete muud ei midagi.
juba üle 10 aastat olen ma pidanud seda lugu kuulama et sukles ja karilaid muudkui küsivad ja küsivad raha selleraudtee jaoks. Selle aja peale peaks see raudtee olema juba stokholmini väljas olema.
Tulge ükskord mõistusele, seda raudteed pole vaja. Kas on nii raske aru saada, et lihtsalt ehitamise pärast pole ju mõtet ehitada, ikka vajaduse pärast ehitatakse. Pensionit antakse hinge sees hoidmiseks, lisati naeruväärne 7eurot ja teil jätkub veel rumalust hakata valitsuselt raudtee jaoks raha küsima-loodaks, et seda ei juhtuks.
Enamus pensionäre võib ka tööl käia. Kui viitsiks.
jah, et riik sealt ka maksu veel kooriks!
Ühes õiges riigis ei pea ks pensionär kel vanust 70+ enam töötama-ta on oma elus juba 45 aastat töötanud ja nüüd tahaks elamisväärset pensioni.
Maksudest tehaksegi ka investeeringuid.