Vene võimud vabastasid Roxeni, kapten jäeti koduaresti

Lääne Elu

info@le.ee

Traaler Roxen. Foto: marinetraffic.com
Soome lipu all sõitev kalalaev Roxen kuulub Haapsalu firmale Morobell. Venemaa võimud pidasid laeva 2019. aasta 10. mail Kaliningradi lähedal kinni, kahtlustatuna ebaseaduslikus kalapüügis Venemaa majandusvööndis. Foto: marinetraffic.com

Venemaa võimud vabastasid teisipäeval Kaliningradi lähistel kinni peetud Eesti ettevõttele kuuluva kalatraaleri Roxen, kuid selle kapten jäeti koduaresti, edastas rahvusringhäälingu uudisteportaal.

“Roxen vabastati eile [teisipäeval] õhtul, aga kapten jäeti veel kriminaaluurimise alla. Ta peab uurimise ajal kuu aega hotellis elama, kus peab kaks korda päevas ennast registreerima,” ütles laeva Eesti omanikfirma Morobell juhatuse liige Raivo Baum ERRile.

Baumi sõnul võtsid Vene võimud laevalt ära navigatsiooniseadmed, et neid käimasoleva menetluse raames uurida. “Laev tuleb sadamasse, tal on ette nähtud Taanis dokki minek lähiajal,” rääkis Baum.

Baumi sõnul menetlevad Vene võimud juhtumit kriminaalasja raames, kus eeldatakse, et kapten kuritarvitas oma ametiseisundit ja sõitis teadlikult Vene majandusvetesse. Varasemalt oli alustatud uurimist haldusmenetluse raames.

Morobelli juhatuse liige kritiseeris ka Vene võimude käitumist, kes tema hinnangul ei ole lähtunud Euroopa Liiduga sõlmitud kalandusleppe vaimust. “Euroopa Liidu ja Vene Föderatsiooni vahel sõlmitud lepingus on kirjas, et selliste rikkumiste korral peab olema mõistlik kautsjon ja laev tuleb viivitamatult vabastada koos meeskonnaga. Aga me oleme siin praeguseks juba ligi kaks kuud seisnud, kautsjon ei ole mõistlik ja ka kaptenit pole vabaks lastud,” rääkis Baum. Morobell maksis laeva vabastamise eest kautsjoniks 720 000 eurot.

Baumi sõnul pressiti meeskonnalt välja ka valetunnistusi, lubades nende vastu meestele paremat kohtlemist.

Venemaa võimud pidasid Soome lipu all sõitva kalalaeva Roxen kinni 10. mail Kaliningradi lähistel, kuna see traalis Venemaa majandusvööndis. Laeva meeskonnaks on neli Eesti kodanikku. Baum on öelnud, et alus sisenes Vene majandusvööndisse navigatsioonivea tõttu. Tema sõnul oli laeval umbes 350 tonni kala, millest valdav enamus oli püütud Euroopa Liidu vetes, Vene majandusvööndist püütud kala koguseks hinnati sel hetkel traalis olnud 7,5 tonni.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
4 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu-toomas
5 aastat tagasi

Kas omaaegsetest traalimeestest on kedagi kes ei ole püüdnud teiste riikide territoriaalvetes ?
Ainult omal ajal ei avastatud seda kohalike poolt nii kähku.
Meil on suur kisa kui Vainloo juures mõni vene lennuk lõikab aga kõik on nagu normis kui teise riigi piiridesse vargile lähed.
Vaata kuhu tahad igalt poolt vaatab topeltmoraal vastu !

juss
5 aastat tagasi

Kurjad keeled räägivad, et see pole kaptenil esimene kord!

Rihard
5 aastat tagasi

Seal ei saagi ausalt öeldes aru kes mis jura suust välja ajab. Jube veider värk ja mis valeütlused pidid mehed andma ja kes siis hiljem vastutab nende eest?

AHVEN
5 aastat tagasi

No mis madrused panid kapteni siis nn tanki, et vene vetes olid teadlikult ja meelega püüdsid seal kala? See näitab, et kes seal laeval üldse madruseks olid ja kui kartsid veel oma pepu pärast kinnimajas.. ahhaaa haaa… saaks paremat kohtlemis siis hakkasid lampi valeütlusi andma:)) no lõpuks paneb kapten omaniku tanki, et see käskis püüda ja omanik saab 7,5 tonni kala virlet 720000 eest:))) ahha aahaahaaa. Mönus värk.. MISMA OSKAN ÖELDA.