Rohuküla parklas mereveekahjustusi saanud auto elupäevad on loetud

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

DCIM102MEDIADJI_0780.JPG

Rohuküla sadama parkla. Foto Urmas Lauri.

Hiiumaale sõitnud reisija taotleb oma Rohuküla sadama parklasse jäetud ja uputuse tõttu kannatada saanud auto eest kindlustusfirmalt kahjutasu.

Laupäeva, 14. oktoobri öösel tekitas vägev läänekaare tormituul Rohukülas lainetemöllu, mis ujutas üle ka sadama parkimisplatsi. Sinna jäetud autod olid paari tunni jooksul kuni ukseni merevees.

Meri hakkas toona järsult tõusma pärast kella 21 õhtul ja oli keskööl 115 cm üle Amsterdami nulli. Tugeva tuule tekitatud lained paiskusid üle kai serva parklani välja. Veetase hakkas langema alles kella nelja paiku hommikul, mil tuul vaibus. Hommikuks oli parkla taas kuiv.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
13 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Gui
5 kuud tagasi

Olukorra oleks päästnud rong

margus
5 kuud tagasi

Rahunege maha, lubasin ju, et maksud ei tõuse.

margus
5 kuud tagasi
Reply to  margus

sorry kommentaar oli rongiliikluse kohta

En.
5 kuud tagasi

LE poliitkolumnide asemel loeks hea meelega mõne spetsialisti selgitust, mis siis ikkagi kasutuskõlbmatuks muutus ja kas seda saanuks vältida? Tõenäoliselt selgitused väga ei üllata. Istmealused ja keskkonsool on juhtmekimpe/pistikuid täis. Lisaks turvapatjade andurid. Juhtmetel pinge peal – kõik lühises. Remont maksaks ilmselt korraliku (pruugitud) auto hinna. Aga… Mis markide/mudelite veekahjud on lihtsamini remonditavad? Kas mõni väiksem ümberehitus leevendaks uputuse kahju (nt. aku lahtiühendamine parkimise ajaks; mootori käivitamisest hoidumine pärast veetõusu; karpide läbipesu soodustavad korgid)? Konks on selles, et Rohukülla pargitud autot ei saa liiga lihtsalt üleujutuse käest päästa. Omanik ise on ju teispool merd, praamid tormiga ei käi ja iga… Loe rohkem »

Napak
5 kuud tagasi
Reply to  En.

Nii kõrgele vesi siiski ei ulatunud.

dgfg
5 kuud tagasi
Reply to  En.

Ei kujuta ette mis tavalise sisepõlemismootoriga autoga juhtuda saab sellises olukorras. kui oli n-ö põhi vee all ja usteni vesi, siis kontakte on selles piirkonnas ja allpool suht vähe, ei ulatunud see vesi nii kõrgele et armatuuri/keskkonsooli niisutada. mingid lühised ei teki sest toiteni vesi ei jõua, lisaks käib iga viimane kui ühendus läbi kaitsmeplokkide. kui ka mingi kontakt märjaks saab seal allpool, siis töötab ikka edasi, lihtsalt suurem risk oksüdeerimiseks ja kehvaks ühenduseks millalgi tulevikus. võimalik et oli miski elektrikas või hübriid, siis on nii akupakk kui mootor väga madalal ja seal tõesti kas elemendid lühises või oksüdeeruvad ja… Loe rohkem »

IRW
5 kuud tagasi

Pole siis mõtet osta mingit prantsuse asja, kiijat või skoodat.

arvi
5 kuud tagasi

kyll on palju tarku koos

Napak
5 kuud tagasi

Eks mingi lihtsameelne lumehebeke.

IRW
5 kuud tagasi

Oma uimane lollus on süüdi, mitte keegi teine. Info oli olemas, et merevesi tõuseb.

Amen
5 kuud tagasi

Mis kindlustus? Parklas oli ilusti silt “üleujutusoht”. Ise loll

Teet.
5 kuud tagasi
Reply to  Amen

Küll mõni lugeda ei oskagi. Nagu näha!

looda
5 kuud tagasi

sa seda