Eesti Raudtee otsib Haapsalu-Rohuküla raudteelõigu projekteerijat

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Haapsalu raudteejaam. Foto: Urmas Lauri
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Haapsalu raudteejaam. Foto: Urmas Lauri

Eesti Raudtee kuulutas välja riigihanke Haapsalu-Rohuküla raudteelõigu põhiprojekti koostamiseks. Seitsme kilomeetri pikkuse raudtee projekt peaks eelduste kohaselt olema valmis 2024. aastaks.

Haapsalu-Rohuküla raudteelõigu põhiprojekti pakkumused tuleb esitada 2. märtsi keskpäevaks. Projekteerimistöid finantseeritakse riigieelarvest, selleks on tänavu raha ette nähtud.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
48 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kuli
1 aasta tagasi

Võtku sama kes peatänava projektreeris. Sama kivisita peale kahte paraleelset joont pole just keeruline tõmmata.

Misasi
1 aasta tagasi
Reply to  Kuli

Sellise kivi peale on liiga kallis relsse vedada ma arvan.

Rahvuslane
1 aasta tagasi

Peaasi, et ekre töötavat plaani nüüd oravlaste valimisvankri ette ei rakendataks! neil pole ju enda plaanideks aru peas 🙂

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Rahvuslane

Loodame et oravatel on niipalju mõistust et nad projekti – haapsalu raudtee – korralikult maha matavad nii et seda “laipa” enam keegi ülesse ei kaeva ja reanimeerida ei ürita . See oleks vaid üks suur,suur kulu mille lõpp on ju nagunii teada – likvideerimine

Noor penskar
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Oravate valimiseelses programmis on Rohuküla raudtee valmis ehitamine sees. Vat nii.Kesk ,EKREja E 2000 ka toetavad.

Noo misasja
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Mis sinul sellest kulust? EU rahatus taristu taastamise kohta, aga sinul on kohutav kulu?

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Noo misasja

Kus seal see eu raha ? Praegune ristini raha oli ka ainuke mida oleks saanud seal kasutada , aga see tõmmati eu poolt maha ja seegi oleks olnud vaid ristini . Praegu turbast rohukülani maksaks see 200 milli ja pärast kuluks 2 milli vaid selle hoolduseks +rong +dots

oehh
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Kui siia ei tule, siis maksad seda kuhugile mujale Eestis. Mis sa arvad, et see projekt on ainukene järjekorras või? Ei ole, palju palju ootel asju, mis kõik ootavad rahastamise otsust.

Irw
1 aasta tagasi
Reply to  oehh

Huvitav arusaam et kusagil vedeleb nii paarsada milli ja kui nüüd seda hullu 18 sajandi imet haapsallu ei tehta siis ehitatakse võrru kosmodroom või raplasse süvasadam
Ja kui on valida kas tallinn-ikla 4 realine tee või haapsalu raudtee , siis selgelt võidab esimene variant

Raul
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Nii loll jutt on sul et paha hakkab.

Imelik
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Ära kirjuta asjadest millest sa palju ei tea….

....
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

oravate teine nimi ongi likvideerijad..

Jaan
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Sa ise oled see “laip”,kelle kirjutised on idiootsused!

Mari
1 aasta tagasi

Kas mõni asjasse puutuv tegelane oskaks kommenteerida, millist koridori mööda seda Haapsalu-Rohuküla lõiku nüüd projekteeritakse. FB grupis Lääne Raudtee oleval joonisel jääb mulje, et raudteejaama juures üle kurvi ja suht kohe vanale raudteetammile. On kuskilt meeles, et planeeringu järgi pidi kaarega läbi Paralepa metsa minema ja vanale raudteetammile alles peale Ranna teed. Kui nüüd juba varasemalt vanale tammile läheb kas siis ple kõigile, kes Lõokese arendusele krundi ostsid, mütsi silmini tõmmatud?

Vat siis
1 aasta tagasi
Reply to  Mari

räägitakse, et sundvõõrandamine , või mitte siis päris, aga Lõokese arenduskruntide omanikele kompenseeritakse vastavalt siis hetke turu keskmisele hinnakirjale.

eile
1 aasta tagasi
Reply to  Mari

naised saunas rääkisid et ei tehta mingit koridori vaid pidi tulema metroo…

tuulest viidud
1 aasta tagasi

koolisöögi raha ei suudeta suurendada, lasteaia tasusid vähendada, aga kellegi ulmelistele projekteerimis – ja ehitushangetele leidub raha lademes. lapsed pole prioriteet ,vaid kellegi kauka täitmine.

Seda et
1 aasta tagasi
Reply to  tuulest viidud

Vanemad peaks ise oma lapsi üles kasvatama, mis koguaeg riigi peale loota. Selle riigi peale jäädki lootma, ainult lubadused. Kui pole võimekust üles kasvatada, siis milleks järglasi soetada niipalju? Nagu Aafrika mandril, sünnitavad ma ei tea 12 last, aga ise elavad savionnis ja ei mõtle üldse, millega ära toita järglasi, ja siis näidatakse meile haledaid näljapaistetanud laste pilte, et annetage raha. Siis kasvavad seal suureks, põgenevad õnnetu näoga sealt euroopasse ja siin hakkavad laamendama ja tapma ja vägistama. Ma ei mõista sellist asja. Vähemalt valge haritud inimene ju peaks teadma mida ta suudab ja mida mitte.

oled
1 aasta tagasi
Reply to  Seda et

vist projektipõhiselt siia ilma sattunud

Seda et
1 aasta tagasi
Reply to  oled

Refierakond jagab ju komndoome tänavatel oma valimiskampaaniaga. Kas pole siis ilmekas vihje?

Neli.
1 aasta tagasi
Reply to  Seda et

Nagu näha, siis kõik nii küll ei mõtle.

Kerda.
1 aasta tagasi

See on küll supper uudis. Rong hakkb sõitma Haapsalu -Rohuküla ja Rohuküla -Haapsalu. 2 min. ja Rohukülas ja vastupidi. Jään ootama.

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Kerda.

Dreziin hakkab sõitma -selline rohetemaatiline , käsitsi liigitatav

Ervin
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

@IRW
Peale “Dreziini” hakkab sõitma teisigi sõidukeid ja ole kindel- needki on käsitsi liigutatavad ja arvestades sinu puudulikku keeletaset- liigitatavad,
kui nii võib öelda.Ja mis puutub rohetemaatilisusse,siis loodussäästlik on
ta ka,erinevalt sinust,kes sa lased siin tühja auru välja nii sõnades kui ka
kirjas.

vana
1 aasta tagasi
Reply to  Ervin

raudteetamm on vähemalt poolt meetrit õlist läbi imbunud, niipalju siis loodussäästlikust

Ervin
1 aasta tagasi
Reply to  vana

@vana
Kas arvad,et teistel raudteeliinidel pole pinnasesse õli imbunud,
kus tsisternvagunid sõidavad? Või arvad,et kõik maanteed on loodussäästlikud,kus on elav liiklus?

milleks
1 aasta tagasi
Reply to  Ervin

seda saasta siis juurde tekitada

Ervin
1 aasta tagasi
Reply to  milleks

@milleks
vana käest küsid,tema on õlide läbiimbumise küsimustes eks-
pert,või vähemalt arvab enda neis küsimustes asjatundja ole-
vat.

Majaomanik
1 aasta tagasi
Reply to  vana

Ära aja pada,mis õli?!

Midagi ei saa aru!
1 aasta tagasi

Kas LE magas uudise maha või tulebki pakkumus esitada juba homseks?

ahne leprechaun
1 aasta tagasi

Samuti on vaja kaubaplatvorme, et autosid parvlaevalt Haapsalusse transportida. Väga kasumlik äri : raha linna eelarvesse voolab nagu jõgi ja kulud tasuvad end kiiresti ära. Aastat umbes 100

madis
1 aasta tagasi

Haapsalu-Rohuküla raudteelõigu põhiprojekti pakkumused tuleb esitada 2. veebruari keskpäevaks.

No mitte ei saa aru..Kas 7km projekteeritakse terve aasta ? Järgmise aasta 02.02 on pakkumiste tähtaeg?
Või siis ehk juba homseks on esitamisetähtaeg??

Nuss
1 aasta tagasi

Projekteerija teenib kena kopika,rehvid natuke hääli ja läänlased käivad ikka jala edasi.

Jah
1 aasta tagasi
Reply to  Nuss

Nii see skeem roimib. Igaühele natukene, siis keegi eriti ei karju ja keegi lõikab natuke kasu ka.

Nikk
1 aasta tagasi

Hea uudis”!