Postikuller Indrek Ait oma sõidukil. Foto Eduard Laur.
Juba kolm nädalat veab Omniva Haapsalu osakonna postikuller Indrek Ait saadetisi laiali uudsel 7000 eurot maksval elektrijalgrattal. Kokku on neid Omnivas praegu 15: Tallinnas seitse, Tartus neli ning Haapsalus, Pärnus, Jõgeval ja Kuressaares üks. Elektriliikur läbib ühe laadimisega kuni 100 km, sõiduki tippkiirus on 25 km/h. Sõitu alustades peab pedaalidega pisut hoogu andma, seejärel veab liikurit edasi juba elektrijõud.
Eesti ettevõttes Vok Bikes välja töötatud ja kohapeal toodetud elektrilised kaubarattad on mõeldud kulleri- ja postifirmadele. „Voki“ teeb asendamatuks töövahendiks mahukas kaubaruum, stabiilne ja turvaline sõidukogemus ning aastaringne kasutatavus.
Vok Bikes on 2019. aastal Tallinna tehnikaülikooli tudengivormeli meeskonna endiste liikmete asutatud ettevõte, mille põhitegevus on kaubarataste tootmine ja müük ning rattapargi haldus.
Eduard Laur.
Postipunktid suletakse, sest raha ei ole. Aga tavalise jalgratta asemele 7000 maksvad kärud soetada ei ole probleem.
See ju Petškin ise.
Au ja kiitus Omnivale, käivad ajaga kaasas, kus elektritransport, kus aga lihtsalt panevad poe kinni…elekter vist kallis…
P.s! Eelmine aasta Odessas olles nägin seal ringi vuramas elektri jõul liikuvaid “Peetrikesi” ei mingit tossu ega mürinat- täitsa tore…Eks me siin peame pisut kannatama kui tossava Uaziku asemel üks kodanik ka teistele eeskujuks elektrika soetab…küll siis allasutused ka aru saavad kuhu poole suund on…
Suund on alla
Peetrikesed liikugu või võlujõul, aga linnapildis sellist jama näha ei taha. Takistab ainult liiklust ja kole on ka.
Ja see Üks kodanik võib oma UAZikuga kasvõi surmatunnini ringi tiksuda, see on ehe näide keskkonna säästmisest ja praktilisest meelest. See UAZik on kunagi juba valmis ehitatud, selle asemele ei ole vaja uut soetada, maakerast maakisid välja urgitseda, liisingulepigut sõlmida. See natukene bentsu, mis kulub, on selle kõige muu kõrval nagu sõõm värsket õhku.