Riik jätkab Riisipere-Rohuküla raudteeliini rajamist

BNS

Ellamaal hakkab raudtee maantee kohalt üle sõitma. Foto: Urmas Lauri

Ellamaal hakkab raudtee maantee kohalt üle sõitma. Foto: Urmas Lauri

Valitsuse poolt koostatud 2022. aasta riigieelarve alusel jätkatakse Riisipere-Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee taastamisega; majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Eesti Raudtee prognoosi järgi algab reisirongiliiklus Haapsallu 2026. aastal.

Eelarves ette nähtud vahenditega viiakse läbi Haapsalu raudtee teise etapi ehk Turba–Rohuküla ettevalmistavad tegevused, et oleks loodud eeldused ehitushangetega alustamiseks. Selleks on ette nähtud 3 miljonit eurot, teatas SA Läänemaa.

2022. aaasta esimesel poolaastal viiakse lõpule ettevalmistavad tegevused, välja arvatud raudtee ehitamiseks vajalike täiendavate maade ost Risti-Rohuküla raudteelõigul, millega luuakse eeldused ehitushangete algatamiseks.

Tuleva aasta esimeses pooles viiakse läbi ehitushange Turba-Risti raudteelõigu ehitamiseks. 2022. aastal on eeldatav toetuse maht 2 miljonit eurot.

Taaste- ja vastupidavusrahastu (RRF) kaasabil ehitatakse hiljemalt 2024. aasta lõpuks Rohuküla raudtee lõikudel Turba-Ellamaa ja Ellamaa-Risti eeldatavas toetuse mahus 34 miljonit eurot. 2022. aasta on eeldatav toetuse maht 5,3 miljonit eurot.

Lisaks on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisala eelarves toetusena Eesti Raudtee AS-ile eraldatud Rohuküla raudteel Turba-Ellamaa-Risti lõigu väljaehitamiseks 12 miljonit eurot.

Eelnevalt on AS Eesti Raudtee lubanud sel aastal välja kuulutada projekteerimishanked raudtee seni projekteerimata lõikudele Saunja-Haapsalu ja Haapsalu-Rohuküla.

Haapsalu raudtee taastatakse elektriraudteena, muu hulgas rajatakse Ellamaal raudteeviadukt üle Ääsmäe-Haapsalu maantee, Haapsalu raudtee taastamise esimene etapp Riisipere-Turba avati reisrongiliiklusele 2019. aasta 8. detsembril.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
19 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Triibik
3 aastat tagasi

Jääme jälle üht ulmeprojekti doteerima,kuna kaubavedu pole ja ei tule ning praegugi sõidavad pooltühjad, mugavad bussid 10 korda päevas Tallinna vahet. Aga eks mõni saab kindlasti kasvõi rööbaste müügist ilusa kopika …🤑

Njah
3 aastat tagasi
Reply to  Triibik

Sarnased projektid pole ju mõeldudki otsest piletimüügi tulust saadavat megakasumit. Konkreetselt selle projektiga on ikkagi sisse arvestatud muud tulud, kui ainult otsene rahaline. Ära lahmi niisama, uuri ikka ennem mis ideedega on välja tuldud ja mõtle, et niisama ei tehta midagi.

Ants
3 aastat tagasi
Reply to  Njah

Mis see muu tulu siis olla võiks?
Üksikisiku ja pööbel maksab edaspidi?

Njah
3 aastat tagasi
Reply to  Ants

Kasvõi näiteks sotsiaalmajanduslik mõju. Küla mis asub raudteevõrgustiku juures on alati olnud tegusam,jõukam jne. Ma ei viitsi siin trükkida, lugege ise transpordi arengukava ja selle eesmärke ning põhimõtteid, saate siis ehk aru paremini, mis värk selle raua maha paigaldamisega on! Alla saja lehekülje on kõik ilusasti välja toodud.

kui kunagi
3 aastat tagasi

valmis saab antakse raudtee muuseumile üle, aga see rohuküla ots on küll täielik lollus, aga mäletame , et venemaal pandi ka jõed tagurpidi jooksma ja araali merest on saanud kõrb

Ei tea
3 aastat tagasi
Reply to  kui kunagi

Mis sul selle vastu on? Ega sa sellepärast halvemini elama hakka, kui see rongike liikuma hakkab ju.

Lembit
3 aastat tagasi

Meie pere hääled lähevad Suklesele

Ants
3 aastat tagasi

Huvitav, kes see sihtgrupp on kes sellega sõitma peaks?
Kas tuleb tasuta sõit?
Mis eelis bussi liiklusele?
Arvan, et kui oleks kas või üks sama tulihingeline vastu aktivist sellele, siis seda ei tuleks.

Pämmi
3 aastat tagasi

Ja rahvas krabab kalleid Paralepa krunte mis on kõik täpselt vana raudteetammi ääres,ning ega uus raudtee ju uue koha pealt ei tule,ikka vana rada mööda minnakse Rohukülani välja.Tadant-tadant-tadant ja ennem Paralepa krunte on ülesõit ja seal laseb veel korralikult vilet kah.

Vt kaarti
3 aastat tagasi
Reply to  Pämmi

Paralepas ju tuleb. Kaarega mere poolt.

Majaomanik
3 aastat tagasi

Tubli,valimistel toetame dandemit Sukles-Karilaid!

Kohalik
3 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Mida Sukles on raudtee heaks teinud, raudtee ehitab siiski riik

Ei tea
3 aastat tagasi
Reply to  Kohalik

Kes see riik veel on, mingi uus linnapeakandidaat või?

Juhan
3 aastat tagasi

Head uudised!

ärni
3 aastat tagasi

mõttetu raha raiskamine

Ei tea
3 aastat tagasi
Reply to  ärni

Las ehitavad, parem ikka kui rail baltica. Vot see on raha ja looduse raiskamine, mitte aga vana rongiliikluse taastamine, mis jäi pooleli ammu ammu.

Arvos
3 aastat tagasi
Reply to  ärni

Mõttetu on üks ärni, mudu midagi.

ärni
3 aastat tagasi
Reply to  Arvos

Varsti jälle maksud tõusevad, et maksta kinni nõukaajas kinni olevate inimeste helesiniseid unistusi, reaalsuses ei hakka nad iialgi rongiga sõitma

Hellat
3 aastat tagasi
Reply to  ärni

Ärni ise on mõttetu